katalizator

Postprzez damiand21 » 27 cze 2009, 09:41

witam, mam pytanie i myślę że udzielicie mi odpowiedzi :) mam 1.5 16V BA i troche mi muli "tak mi się wydaje" zrobiłem teścik i wyszło mi że od 0-100 przyspiesza w 12,5 sek od 60-100 na IV biegu w 14 sek. i wydaje mi sie ze to trochę za wolno;/ poza tym odczuwam lekkie szarpanie podczas przyspieszania i również nie wiem dlaczego;/ po wizycie u mechanika doradził mi wyjąc katalizator i przejechać sie bez kata, tak tez zrobiłem efektem było to że jest tak głośno że nie da sie jechac :D ale ... i tu mam pytanie po zdjęciu kata nie wkładałem żadnej przelotowej rury w wolne miejsce po kacie tylko zostawiłem puste i pojechałem się przejechać odczucia w prędkości załamka tzn. jeszcze gorzej sie zbiera niz z katem i mam pytanie czy jest to spowodowane tym iż było tam puste miejsce po kacie bez przelotowej rurki i spaliny nie mogły sie dobrze rozejsc??
Ostatnio edytowano 27 cze 2009, 14:08 przez damiand21, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 21:33
Posty: 24
Auto: Mazda 323F 1995 1.5

Postprzez Borys » 27 cze 2009, 11:44

damiand21 napisał(a):po wizycie u mechanika doradził mi wyjąc katalizator

damiand21 napisał(a):po zdjęciu kata nie wkładałem żadnej przelotowej rury w wolne miejsce po kacie tylko zostawiłem puste i pojechałem

żartujesz prawda? <jelen> hahaha

damiand21 napisał(a):od 0-100 przyspiesza w 12,5 sek

naucz się ruszać i spuść ręczny, elastyczność nie jest zła ;)

Popraw temat na zgodny z regulaminem wg wzoru:

[kosz]nazwa tematu
w podtemacie oznaczenie auta, czyli 323F BA Z5
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez damiand21 » 27 cze 2009, 14:09

no właśnie nie żartuje :p tak mi kazali w warsztacie więc tak zrobiłem :p
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 21:33
Posty: 24
Auto: Mazda 323F 1995 1.5

Postprzez missiako » 27 cze 2009, 14:16

...wcale nie musisz wierzyć facetowi przebranemu za mechanika... ;)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Pozycjonowanie Tarnów i nie tylko!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 14:13
Posty: 57
Skąd: Tarnów
Auto: 323F BA 1.5 16v 1998 r

Postprzez damiand21 » 27 cze 2009, 16:50

oki to jak mam sprawdzi czy kat jest zapchany?? przecież muszę go wyjąc a strumienicy nie mam ;p
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 21:33
Posty: 24
Auto: Mazda 323F 1995 1.5

Postprzez bzzyczek » 27 cze 2009, 19:51

damiand21 napisał(a):poza tym odczuwam lekkie szarpanie podczas przyspieszania

katalizator chyba nie powoduje szarpania radze poszukać przyczyny gdzie indziej, jak wyjmowałes katalizator to przeciez chyba było widac czy otworki w ceramice katalizatora były zapchane czy nie.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez damiand21 » 27 cze 2009, 23:15

nie były to "sitko" tak to nazwę było czyste nie było w ogóle zapchane.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 21:33
Posty: 24
Auto: Mazda 323F 1995 1.5

Postprzez mx3 » 27 cze 2009, 23:22

w innym aucie i marce oderwal mi sie tlumik zaraz przed katem i co? wogole nie chcial jechac, dzialal jak motor typu cross lecz bujał sie 4 razy wolniej, sonda lambda musiala dostawac jakies bledne dane bo co innego? a w mojej madzi mam puche od katalizatora a wnetrza nie mam wydech dziala normalnie cicho
V6 24V / WRUUMMMMM :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 13:24
Posty: 55
Skąd: człuchów
Auto: mx3 1.8 v6 24v 92r

Postprzez hopek » 28 cze 2009, 01:21

damiand21 napisał(a):wyszło mi że od 0-100 przyspiesza w 12,5 sek

dane katalogowe tego silnika to 11,8sec ty masz 0,7sec gorszy czas w 14sto letnim aucie.... no niestety wszystko sie zuzywa a podane osiągi przez fabryke dotycza się NOWEGO auta wiec wg mnie i tak nie masz źle :)
damiand21 napisał(a):poza tym odczuwam lekkie szarpanie podczas przyspieszania

moze aparacik się kłania albo filtr paliwa, pompa lub świece i przewody..
ps czym robiłes pomiary??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez damiand21 » 28 cze 2009, 23:36

pomiary były robione metodą "stoper w rękę i heja" :) z bratem na prawym siedzeniu :)
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 21:33
Posty: 24
Auto: Mazda 323F 1995 1.5

Postprzez bikus » 28 cze 2009, 23:53

damiand21 napisał(a):z bratem na prawym siedzeniu

czyli do tego dodatkowy balast?:)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez crazyman936 » 29 cze 2009, 03:39

to naprawde z tego mechanika "fachowiec"... sonda lambda musi miec odczyt ze sa spaliny a jak nie ma dobrej mieszanki spalin to sonda podaje te info do ECU i tu jest przyczyna tego ze samochod Ci tak zmulilo po wyjaciu katalizatora.
chcesz wieksze osiagi to włuż silnik wiekszy albo zmien calkiem samochod.
Mazda to podstawa
Prędkość to zabawa
Początkujący
 
Od: 28 lip 2008, 08:56
Posty: 15
Skąd: Chełm
Auto: Ford Mondeo 1.8 V16 MK1 kombi
VW Passat B4 1.9 TDI 1z
Chrysler Voyager III 2.5 VM TD

Postprzez damiand21 » 29 cze 2009, 08:04

heh jak narazie zostaje przy madzi :) nie ma lepszego samochodu :) nawet z silniczkiem 1.5 :)
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 21:33
Posty: 24
Auto: Mazda 323F 1995 1.5

Postprzez marcin255 » 19 lip 2009, 09:16

mam pytanie czy
http://moto.allegro.pl/item684359741_ka ... ratis.html
taki kat + strumienica zamiast srodkowego coś poprawi ? chodzi o dół obrotów
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez hopek » 19 lip 2009, 18:45

Drogo cos ten kat, ten jest taki sam a tańszy http://www.allegro.pl/item689281954_kat ... szawa.html
poza tym jak rozluźnisz troche wydech to raczej poprwa bedzie na "górze "
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez marcin255 » 27 lip 2009, 08:58

w ogóle jest sens ,nie wiem czy kat jest przytkany , wygląda ok , nie grzechocze no ale sam wygląd i do tego 193 tys. km.
W styczniu podczas rejestracji spaliny w normie.
Trzeba chyba wyciąć ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lesiux » 17 sie 2009, 13:23

ostatnio wyciąłem swojego kata a dokładnie to pustą puszkę po nim bo dziwny dźwięk dawała ale teraz moje auto trochę za głośne się zrobiło. Kat droga sprawa i zastanawiam się czy można wstawić drugi tłumik środkowy taki jak jest normalnie za katem. Może to wpłynąć negatywnie na zachowanie się auta i czy przywróci głośność wydechu do stanu jak z katem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323