Problem z odpaleniem

Postprzez Barto » 9 mar 2013, 21:08

Witam posiadam mazde MX-3 v6 1.8KAT + gaz. Mazda ta, stała całe pół roku nieruchomo po czym nie jesteśmy w stanie jej odpalić, ani zdiagnozować co jest grane. Zatankowaliśmy benzynę oraz gaz, po półrocznym postoju. Odpaliliśmy na benzynie, po czym samoistnie zgasła (problemy z gazem, nie jeździ na benzynie, tylko na niej odpala i odrazu się przełącza na gaz), po czym to wszystko, już potem nie odpaliła. Iskra jest, samochód zachowuje się tak jak by na jednym lub paru cylindrach łapał, aczkolwiek nic po za tym, kręci, kręci i to wszystko. Macie jakieś propozycje co sprawdzić lub wymienić?

edit: Gdy włożę kluczyk, ustawie zegar, przekręcę aby spróbować odpalić, następnie wyciągnę i włożę.. zegar się resetuje. Tak jak by komputer nie miał w ogóle podtrzymania.
Ostatnio edytowano 10 mar 2013, 00:10 przez Barto, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 9 mar 2013, 21:03
Posty: 5
Auto: Mazda MX-3 v6KAT 1.8, rocznik '92

Postprzez wiiteekk » 9 mar 2013, 21:58

Łapie łapie i nic po za tym? Na pycha próbowaliście? Moja kiedy nie chciała zapalić i się zalała odpaliła tylko na pych...
wiiteekk
 

Postprzez Barto » 9 mar 2013, 22:31

Próbowaliśmy i nic to nie dało. Zastanawiamy się nad przepływomierzem lub pompom paliwa, tylko nie wiem czy to dobra diagnoza.

Edit:
mała edycja postu wyżej
Początkujący
 
Od: 9 mar 2013, 21:03
Posty: 5
Auto: Mazda MX-3 v6KAT 1.8, rocznik '92

Postprzez wiiteekk » 10 mar 2013, 11:57

Błędy sobie odczytasz tym sposobem i będziesz wiedział czy to przepływomierz: viewtopic.php?f=117&t=124881

A jeśli chodzi o pompę paliwa to można ją sprawdzić czy działa, wystarczy że w złączy diagnostycznym kabelkiem zewrzesz F/P i GND :) wtedy pompa na zapłonie powinna Ci cały czas pompować.

Hmm a jeśli chodzi o podtrzymanie to zobacz bezpieczniki, a autko gdzie stało? Może coś kable poprzegryzało.
wiiteekk
 

Postprzez Barto » 10 mar 2013, 23:24

Madzia stała na podgórzu w krakowie, więc wątpię, aby tam coś poprzegryzało kable. Mój brat próbował już tą metodą odczytać błędy, aczkolwiek dioda mu nic nie zaświeciła (ps. Nie wiem czy wykonał ją poprawnie, więc pewnie na dniach sam też to zrobię). Bezpieczniki sprawdzone i są w porządku.
Początkujący
 
Od: 9 mar 2013, 21:03
Posty: 5
Auto: Mazda MX-3 v6KAT 1.8, rocznik '92

Postprzez Barto » 12 mar 2013, 23:01

Czy problem może tkwić w tym, że mazda stała pół roku z rozładowanym akumulatorem i padło jej podtrzymanie komputera, przez co posypał się jej system?
Początkujący
 
Od: 9 mar 2013, 21:03
Posty: 5
Auto: Mazda MX-3 v6KAT 1.8, rocznik '92

Postprzez wiiteekk » 13 mar 2013, 15:57

Barto na pewno nie, MX-3 jest starym autkiem i nie ma czegoś takiego że komputer się blokuje czy coś. Błędy Ci jakieś wyskoczyły? Jak paliwo dochodzi, iskra jest to nie ma siły musi zapalić :)
wiiteekk
 

Postprzez Barto » 13 mar 2013, 22:50

a kwestia zegara, który jak się ustawi, przekręci kluczyk i następnie wróci do pozycji ACC, pokazuje godzinę 1:00 ?

Co do błędów jutro będę sprawdzać, bo dzisiaj zakupiłem diodę i opornik.

Iskra jest, paliwo dochodzi.
Początkujący
 
Od: 9 mar 2013, 21:03
Posty: 5
Auto: Mazda MX-3 v6KAT 1.8, rocznik '92

Postprzez wiiteekk » 16 mar 2013, 14:59

hmm wygląda jakby się coś posypało z elektronika, ewentualnie styki gdzieś zaśniedziały.
wiiteekk
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323