Remont silnika | MX-3 1,8 93r

Postprzez francuz8123 » 19 wrz 2012, 22:33

Witam serdecznie zatalem silnik na 2 i 4 panewce przymierzam sie do jego remontu pomożcie gdzie mozna kupic czesci do tego silnika i co przy okazji kapitalnego remontu mozna zrobic dodatkowo przy nim zeby latal jeszce lepiej?
francuz8123
 

Postprzez rapis » 28 wrz 2012, 05:58

Witam cie.
Ja wlasnie jestem w trakcie remontu 2.5 V6 w mojej Mx3.
80% części zamawiałem u kolegi Rikiego z http://www.mazdaparts.pl , pozostałe 20% z eBay-a od użytkownika mizumoauto. Napisz maila do Rikiego to Ci podpowie co warto zrobić, ja u siebie wymieniam:
pierścienie na tłokach
komplet uszczelek (na wszystko co sie da uszczelnić w silniku :D)
uszczelniacze zaworowe
panewki
wał korbowy bo szlif w NL za drogi (wał od xXx)
śruby głowicy
no i rozrząd kompletny z paskami
reszty nie pamiętam <glupek2>
A tak wogóle to poradź sie mechanika czy opłaca sie remont bo u mnie w trakcie wyszło na to, że kupno KL-ZE byłoby minimalnie (200e) droższe niż remont.
Powodzenia życze

P.S
w moim poscie
viewtopic.php?f=117&t=139934
masz ceny czesci do 2.5 v6, to twojego chyba bedzie ciutke taniej i pewnie nie wszystko bedzie ci potrzebne
Ostatnio edytowano 29 wrz 2012, 06:26 przez rapis, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:29
Posty: 33
Skąd: Tilburg, NL
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 144km 1993r, a obecnie Mazda Mx-3 2.5 v6 1993r

Postprzez iwan807 » 28 wrz 2012, 23:56

francuz8123 napisał(a):Witam serdecznie zatalem silnik na 2 i 4 panewce przymierzam sie do jego remontu pomożcie gdzie mozna kupic czesci do tego silnika i co przy okazji kapitalnego remontu mozna zrobic dodatkowo przy nim zeby latal jeszce lepiej?

To zależy ile masz kasy i w jakim stanie jest rzeczywiście reszta silnika. Tak wię najpierw proponuje rozebrać go i sprawdzić jak wyglądają tuleje cylindrowe, pierścienie tłokowe, głowice itp. Jeśli mechanik ci stwierdzi że są w dobrej kondycji warto kupić panewki uszczelnić silnik i zalać świeżym olejem:) i pilnować jego poziomu no i wymieniać jak trzeba! :) a jeśli jest syf z całą resztą to jak masz sentyment do silnika i więcej kasy to remoncik kapitalny, a jeśli masz więcej kasy i ochotę na więcej mocy to tak jak kolega rapis poszukaj 2.5l do swapu, odświeżanko i heja:) jeśli chodzi o ceny części to pytaj, mam dostęp do części z inter cars z małym rabacikiem:P
tylko JAPONIA....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2011, 22:38
Posty: 11
Skąd: POZNAŃ
Auto: MX-3 1.6 DOHC 94

Postprzez Wariat1985 » 12 lis 2012, 22:25

Witam wszystkich posiadaczy MX <piwo> 3
Mam wielki problem czytam watek kolegi sam juz niewiem co robic .
Wracajac do sedna sprawy posiadam madzie mx3 poj.1.6 93r. i pijak co do oleju(co1000km 2-3l dolewki) ale to nie o to chodzi chce wymienic silnik na 2.5 v6 albo remoncik tego robic a moze 1.8 wrzucic i za cholere juz niewiem co lepiej prosze pomozcie rozwiac watpliwosci
Wariat1985
 

Postprzez adis555 » 12 lis 2012, 22:30

Wstawienie 2.5 v6 po 1.6 to koszty pod 5 tysięcy. Za dużo roboty i nie oplacalne. Swap silnika w tej sytuacji tylko na 1.8 BP 128 km. Albo remont. Bawienie się w vki sobie odpuść. Do wymiany silnik, skrzynia, polosie, mocowania, piasty, hamulce itd.
Jedna zasada: z 1.8 V6 na 2.5 v6 , z 1.6 B6 na 1.8 BP
Wysyłane z mojego ZTE-BLADE za pomocą Tapatalk 2
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Wariat1985 » 12 lis 2012, 22:49

zapytam jedna rzecz jesli przekraczam 110km/h to siwy dymek za mna zostaje albo jak bystrzej sie rusza (olej mineralny ) wczesniejszy wlasciciel nic o niego nie dbal i zapuszczony byl zamulony poprostu niedzielny kieropwca jezdzil nim <glupek2>
Wariat1985
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323