Brak iskry | MX-3 1.8 V6

Postprzez Puszczyk » 1 maja 2010, 14:12

Witam.Chcialbym przedstawic swoj problem.Zaczne od tego ze w mojej mazdzie byl zakladany gaz sekwencyjny stag-300 plus.Samochod na benzynie chodzil idelanie,a na gazie czasami przerwywal w granicach 1,5 2 tysiecy obrotow,gdy mocniej wciskalem gaz.Po 3 dniach jazdy mazda zgasla i juz nie odpalila.Okazalo sie ze w mazdzie nie ma iskry.Dodam tez ze w jednej komorze swiecy zauwazylem olej<wszyscy mi mowia ze to nie ma znaczenia w tej sytuacji>.Prad do aparatu zaplonowego dochodzi,jednak juz na swiece nie idzie.Jakie moga byc przyczyny braku iskry??? U mnie w okolicy mechanicy ciagle mowia mi ze to wina aparatu zaplonowego,uslyszalem tez ze przyczyna moze byc czujnik polozenia walu.Aparat zaplonowy kupilem drugi uzywany,lecz po zalozeniu problem jest ten sam.Prosze o pomoc. Moze ktos wie gdzie dokladnie znajduje sie czujnik polozenia walu w moim silniku??? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2009, 09:35
Posty: 4
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda MX-3 V6 24V

Postprzez Bacon » 1 maja 2010, 18:07

Sprawdź błędy na kompie. Jeżeli coś nie tak będzie z tym czujnikiem powinno wywalić błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez Puszczyk » 2 maja 2010, 10:14

owWlasnie chcialem ja podlaczyc pod kompa,ale w Nidzicy maja tylko uniwersalny sprzed albo do innych samochodw i koles mowil ze ten raczej nie pokaze nic przy mojej mazdzie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2009, 09:35
Posty: 4
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda MX-3 V6 24V

Postprzez /V6 » 2 maja 2010, 12:39

Więc zbuduj "tester" :).
Nie jest to zbyt skomplikowane a przydaje się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez Artex » 2 maja 2010, 13:14

nie wiem jak jest w V6 bo nie stety nie mam tego silniczka w swoim mx ;/
Moge ci powiedziec ze slabych masz tam mechanikow ;/ ja na twoim miejscu nie dal bym im kola odkrecic a co dopiero pozwolic podniesc maske ;/
A inni pisza odrazu jakies komputery ale po co ?? jak przeciez wystarczy jeden zwykly kabelek odizolowany bo obu koncach ?

mozesz sprawdzic to tak
1 wlącz zapłon
2 sciagnij przewod z 1 swiecy od razrzadu
3 jak masz jaka dobra lub nowa swiece to wloz ja w przewod z 1 swiecy i przyloz do silnika
4 pod kopółka jest tam taka kostka do modulu
(http://allegro.pl/item1016733201_modul_ ... _kl01.html)
5 sciagnij ta kostke
6 wez kabelek odizolowany po obu stronach
7 jeden koniec wsadz w srodkowe gniazdo a drugi przyloz pierwsze do lewej albo do prawej i obserwuj czy jest iskra
jak jest to klania sie do wymiany ten oto moduł co masz link wyzej a jak nie bedzie iskry to kłania sie cewka lub palec albo kopulka ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 12:43
Posty: 44
Skąd: Strzyżów
Auto: Mazda MX-3 sport coupe

Postprzez Puszczyk » 3 maja 2010, 14:11

o prosze bede musial to sprawdzic.Ale ciagle interesuje mnie ten czujnik polozenia walu...Moze mi ktos powiedziec gdzie on sie dokladnie znajduje w moim silniku?? I jak tam go mozna wyciagnac,skoro tam nawet nie ma gdzie reki wlozyc pod maska;/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2009, 09:35
Posty: 4
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda MX-3 V6 24V

Postprzez Artex » 3 maja 2010, 20:56

tak jak ci pisalem nie mam v6 bo zagladnalbym ci pod maske i ewentualnie zrobil fote

ale tak jak pisalem zawsze sa proste sposoby ^^

prosze --> http://www.allegro.pl/item1015347596_ma ... kazja.html
tak wyglada czujnik polozenia walu w v6 i teraz pozostaje ci kabelka :P sadze ze kostka powinna byc widoczna ^^
powodzenia :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 12:43
Posty: 44
Skąd: Strzyżów
Auto: Mazda MX-3 sport coupe

Postprzez Puszczyk » 13 maja 2010, 11:11

usterka zlikwidowana.Okazalo sie ze mialem do wymiany modul i cewke zaplonowo.Dzieki bardzo za rady chlopaki.Temat do zamkniecia:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2009, 09:35
Posty: 4
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda MX-3 V6 24V

Postprzez koko123 » 15 maja 2010, 16:01

Witam,
W mojej mazdzie padła iskra ; / Na początku iskra była ale koloru czerwonopomarańczowego i samochód w ogóle nie odpalał. Postał na polu kilka tygodni, zachodzę wczoraj i iskry nie ma w ogóle Macie jakieś pomysły?? .. Myśle że padł aparat zapłonowy a dokładniej w nim cewka lub moduł ( albo bóg wie co jeszcze...) Zdecydowałem więc że kupię cały używany aparat. Mam więc pytanie jak dobrać taki aparat ? Czy pojechać poprostu na szrot, powiedzieć rok produkcji samoch?
dzieki z góry za pomoc i pozdrawiam
koko123
 

Postprzez bigoneo » 15 maja 2010, 17:33

Jak trafisz taki aparat na szrocie to jesteś mistrz świata ;) polecam skontaktować się z tadziol'em 601-436-706 wysłać mu aparat a on go zregeneruje i Ci odeśle :)
1/4 Piotrków Trybunalski`10- 16,54
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:20
Posty: 422
Skąd: Namysłów / Opolskie
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez koko123 » 18 maja 2010, 13:59

Jest kilka na allegro, tylklo nie iwem który wybrać...
koko123
 

Postprzez yasko » 8 sty 2011, 13:42

Odświeżę temat.
Kilka dni temu auto przestało chodzić równo na gazie, na benzynie było OK.
Teraz również szarpie na benzynie.
Efekt jest taki, że oprócz przerywania bardzo słabo przyspiesza.
Zgodnie z manualem G27 sprawdziłem rezystancję, czy raczej impedancję cewki i wyszło coś koło 1k oma, manual podaje 0,58 do 0,86 oma.
Przeskok iskry, po zdjęciu jednej fajki, na blok silnika jak i kolor są OK.
Czy mogę coś jeszcze sprawdzić przed oddaniem aparatu zapłonowego do regeneracji?
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 464 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez smolka007 » 22 kwi 2012, 13:57

Powitac Panowie. Nie wiem czy pisze w dobrym dziale :( z gory sorki jesli pomylilem <płacze> mam problem z moja vka wymylem silnik odpalilem mazde i po jakis 15 minutach samochod zgasl. Brak Iskry, wymienilem juz cewke na nowa wymienilem czujnik polozenia walu i dalej ani dechu kompletnie nic. Prosze o pilna pomoc bo juz warjuje na tym punkcie.co to moze jeszcze byc.? <płacze> <płacze> z gory dzieki za informacje papa
[podpis usuniety przez moderatora]
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2012, 17:54
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Auto: Mx-3 1.8 v6

Postprzez D4NI3L » 22 kwi 2012, 19:35

błędy na kompie sprawdzone ?

viewtopic.php?f=117&t=124881
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez smolka007 » 24 kwi 2012, 14:16

panowie prawdopodobnie to co gosc stwierdzil to impuls do modolu przy aparacie dochodzi lecz z niego nie wychodzi komp sprawny czujnik walu wymieniony blyskowe migaja raz piec raz 8 a raz 9 razy i dodam ze po wlaczeniu zaplonu od czasu do czasu sam zalancza sie wentylator chlodnicy;/ a i zapomnial bym zakupilem nowa cewke ktora sie spalila od czego to moze isc? po umyciu silnika samochod chodzil do 20 miniut i zgasl i do dzis ani dychu a stal na sloneczku juz 4/5 dni :( :( :( :( :(
[podpis usuniety przez moderatora]
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2012, 17:54
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Auto: Mx-3 1.8 v6

Postprzez lukassik20 » 18 wrz 2012, 20:30

witam mam problem z mazda 1.8 v6 92 r nie ma iskry ani pompa paliwa nie podaje wymieniłem aparat zapłonowy cewkę i nic kontrolki świecą silnik kreci lecz nie odpala proszę o wskazówkę
lukassik20
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323