słaby zapłon i wilgoć(deszcz)

Postprzez drozdo » 5 sie 2006, 18:51

Witam.

Czym moze byc spowodowane nieciekawe odpalanie silnika przy wilgotnym powietrzu? Tzn gdy np. pada deszcz przy starcie potrafi zapalic tylko kilka cylindrow (polowa?). Przy wyzszych obrotach czy przy ktorejs probie (jak sie silnik troche rozgrzeje) jest lepiej a nawet normalnie, ale poczatek jest fatalny :–/
Czy moze to byc kwestia slabych/zawilgoconych przewodow zaplonowych (mam w planach i tak wymiane, kiedys zauwazylem iskry przeskakujace na obudowe silnika) czy raczej jakies glebsze sprawy (kopulka, aparat zaplonowy)?

Z gory dzieki za rady
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez Hazu » 5 sie 2006, 22:01

drobnostka
Wymień tylko przewody i kopółkę i będzie git
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez ADI 33 » 6 sie 2006, 10:57

emmarek napisał(a):Wymień tylko przewody i kopółkę i będzie git



To moze jeszcze palec kopółki i świece. <faja>
MINI COOPER + D15B2 = :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2006, 00:38
Posty: 45
Skąd: kamień pom.
Auto: mazdaBA / Mini Cooper

Postprzez drozdo » 6 sie 2006, 11:26

Dzieki za info.
Planuje tez swiece (przy okazji, zeby za robocizne 5x nie placic), ale jeszcze sie zastanawiam czy stac mnie na jakies fajniejsze ;p
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez Winetou » 6 sie 2006, 13:03

drozdo napisał(a):Dzieki za info.
Planuje tez swiece (przy okazji, zeby za robocizne 5x nie placic), ale jeszcze sie zastanawiam czy stac mnie na jakies fajniejsze ;p

no nie przesadzaj, że będziesz to robić w serwisie – jak nie masz klucza do świec to to kosztuje 15 zł... kopułka to parę śrubek, a kable się po prostu wyjmuje i wkłada – proste jak pi****nie :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez LuK » 6 sie 2006, 13:44

kable WN tez sam wymienisz, a najlepiej jakbys mial jakies inne kable i na chwile je zmienil – moze to tylko one


no to do dziela – rozruszaj te 130 kucy <tazz>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez drozdo » 6 sie 2006, 14:30

Nie mam niestety dostepu do zadnego garazu a teraz mokro i pod chmurka ciezko cokolwiek zrobic. Klucza do swiec oczywiscie nie mam (jaki to powinien byc?) ;]
Do tego obciera mi cos w okolicach rozrzadu i chcialbym zeby to spece obejrzeli (rozrzad byl robiony wiec pewnie jakis duperel ale sprawdzic trzeba).
Ale skoro mowicie, ze przewody-swiece latwo wymienic to raczej sprobuje, dzieki.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez MiHaŁ » 6 sie 2006, 16:31

Świece, przewody, kopułka – drobnostka! Dasz rade, klucz do świec to 16-tka, tak jak pisał Winetou ok 15 zł i taki klucz kupisz!
Do dzieła drozdo ;)
PS. Tylko nie przeginaj z dokręcaniem świec i rób to na zimnym silniku! Kable – po kolei a na pewno nie spier* :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez bartek_bart » 7 sie 2006, 15:51

drozdo napisał(a):Czym moze byc spowodowane nieciekawe odpalanie silnika przy wilgotnym powietrzu? Tzn gdy np. pada deszcz przy starcie potrafi zapalic tylko kilka cylindrow (polowa?). Przy wyzszych obrotach czy przy ktorejs probie (jak sie silnik troche rozgrzeje) jest lepiej a nawet normalnie, ale poczatek jest fatalny :–/


mam ten sam problem. normalnie auto pali ok ale wystarczy że dłużej popada deszcz a auto stoi i zaczyna się problem z rozruchem. rozrusznik kręci ale auto nie chce zaskoczyć. nieraz jak przesadze to się zaleje a nieraz jak załapie to na poczatku tak jakby palił na 2-3 gary dopiero po chwili zaskakuje.

kable wymieniłem jakies 10tyś km temu. dziś zamówiłem kopułkę i palec rozdzielacza mam nadzieje ze ten problem zniknie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Grzyby » 7 sie 2006, 16:04

bartek_bart napisał(a):kable wymieniłem jakies 10tyś km temu

na jakie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jugotg » 7 sie 2006, 16:28

u mnie ten problem tez sie pokazal:( w kodach bledow okazalo sie ze poszedl czujnik polozenia walu :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 00:09
Posty: 32
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: MX3 V6

Postprzez Radian » 7 sie 2006, 17:11

Heh... u mnie niestety to samo. Padał mi akumulator i myslałem, że tu jest problem. Wymieniłem na nową Centrę FUTURA z większym prądem rozruchowym i śmigało super. Ale akurat było to podczas upałów i kiedy pewnego pięknego dnia zaczał padać deszcz zaczęły się problemy z odpalaniem od nowa. Testowałem też kable WN. W ciemnym garażu po spryskaniu ich wodą nie widać żadnych przebić. Teraz to już na prawdę nie wiem co to może być. :(
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez Grzyby » 7 sie 2006, 18:03

Radian napisał(a):Testowałem też kable WN. W ciemnym garażu po spryskaniu ich wodą nie widać żadnych przebić

:| Ciekawe sposoby :)
A jak świece, kopułka, palec?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Radian » 7 sie 2006, 18:44

Grzyby napisał(a): Ciekawe sposoby

Sposoby zaczerpnięte z forum :D
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez bartek_bart » 7 sie 2006, 19:14

Grzyby napisał(a):
bartek_bart napisał(a):kable wymieniłem jakies 10tyś km temu

na jakie?


na janmory silikonowe bo akurat nie miałem funduszy na NGK ale chyba po takim przebiegu nie są już do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Grzyby » 7 sie 2006, 19:30

bartek_bart napisał(a):na janmory silikonowe

hmmm, z tych opinii jakie znam o tych kabelkach, to nie byłbym taki pewien.....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez drozdo » 7 sie 2006, 21:45

wlasnie tez naczytalem sie roznych opinii o wynalazkach wielu firm i jednak wszyscy stawiaja na NGK – niedlugo bede zamawial u Smirnoffa – mysle, z enie ma co kombinowac tylko brac najlepsze ;–)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez Radian » 23 sie 2006, 23:09

No i problem powrócił. Wymieniłem palec i kopułkę. Bez rezultatu. Dziś spadł deszcz i Madzia nie chciała odpalić. Jak wcześniej wspomniałem kable sprawdzone i są ok. Teraz to już mogę jedynie zwalić to na kark elektryki i jakiegoś czujnika. Jedyne co mi przychodzi do głowy to czujnik chłodziwa i czujnik ssania. Chyba że ma ktoś inne pomysły na rozwiązanie tego rebusa??
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez qwasol » 25 sie 2006, 20:22

a ja mam kable Boscha i auto mi śmiga:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 18:37
Posty: 53
Skąd: Wrocek
Auto: Mazda mx5 1.6 2000

Postprzez mlody1921 » 26 sie 2006, 18:27

kable to sie sprawdza za pomoca reki odpalasz auto i przejezdzasz palcami po kablu pokolei jak cie pi..... to są złe tez tak miałem

a moze cewka to czesto siada w v6 jest w aparacie zapłonowym
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323