
Przyspieszanie | MX-3 1.8 V6
Strona 1 z 1
Posiadam Mazdę mx3 1.8 V6 bez rzadnego gazu, czysta benzynka
I nie wiem czy mam coś nie tak czy one tak mają ale mam taki problem: podczas przyspieszania, wciskam gaz do dechy i silnik do 5 tyś. obrotów nawet "się zbiera" ale bez fajerwerków, po przekroczeniu 5 tyś. obrotów jest znaczna poprawa przyspieszenia, wyczuwa się to bez najmniejszego problemu przy tym po przekroczeniu tych 5 tyś. obrotów zmienia się nagle dźwiek silnika...
Czy wy też tak macie czy ja mam coś nie tak. Dodam, że zmieniłem filtr paliwa bo myślałem,że to jest przyczyną ale dalej jest to samo.

- Od: 25 lut 2011, 00:17
- Posty: 5
- Skąd: Szczytno
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 24V
Mam podobnie
Słyszałem, że przy 5tys włącza się 2 wałek rozrządu
. Ale u mnie przy 5 też ostro pociska ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
po przekroczeniu tych 5 tyś. obrotów zmienia się nagle dźwiek silnika...
Wiesz trudno jst ocenić jak zmienia się dźwięk silnika w twojej mx no ale jak przekraczasz 5tys. obr/min to każdy silnik wyje jak jest piłowany to normalne

- Od: 11 sty 2011, 18:02
- Posty: 40
- Skąd: TST
- Auto: Była: MX-3 1.8 V6 DOHC '92 RED
To jest w każdym aucie. To się nazywa REZO
I w moim 1.6 po 4 tyś słychać ładny ryk silnika, kolega ma honde civic 1.4 to przewiozłem go to pytał czy mam turbinę
ale sam nie wiem co po 5.5tyś obr zaczyna tak świstać fajnie 



- Od: 23 lip 2010, 18:31
- Posty: 215
- Skąd: Werbkowice
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V
VRISy się otwierają ok. 4500 rpm, dlatego zmienia się dzwięk i auto dostaje kopa. Przynajmniej w v6.
-
Tail
Wiem jak wyje silnik, a jak zmienia się dźwięk
U mnie poprostu zmienia sie NAGLE ten dźwięk w inny niż był do tych 5 tys obr/min. Myslę jeszcze, że to może być przytkany katalizator? Co wy o tym sądzicie? A w ogóle wycięcie kata w przypadku V6 daje cos? 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 25 lut 2011, 00:17
- Posty: 5
- Skąd: Szczytno
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 24V
Jeszcze nie, ale mam zamiar. A moze da się jakoś skasować błędy w kompie domowym sposobem? 
- Od: 25 lut 2011, 00:17
- Posty: 5
- Skąd: Szczytno
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 24V
oj widze nie szukaliśmy na forum
tu jest wszystko http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=5519#p5519
tu jest wszystko http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=5519#p5519

- Od: 11 sty 2011, 18:02
- Posty: 40
- Skąd: TST
- Auto: Była: MX-3 1.8 V6 DOHC '92 RED
No i co z tym katalizatorem? Daje coś wycięcie jego? A może to jest przyczyną? 
- Od: 25 lut 2011, 00:17
- Posty: 5
- Skąd: Szczytno
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 24V
Tak jak już wcześniej było napisane – otwierają Ci się po prostu VRISy (okolicach 4.500 obrotów):
Zgodnie z WIKIPEDIA.ORG
ENG: A unique innovation of the K-series is the introduction of Variable Resonance Induction System (VRIS). Based on the Helmholtz resonance principle, the intake manifold is equipped with 3 chambers tuned to a specific resonant frequency. The computer dynamically switches between each resonant chamber to achieve the appropriate resonant frequency for the engine's RPM. This effect optimizes volumetric efficiency over a given RPM range to provide maximum torque over the entire RPM range. VRIS is used on the K8, KF, and KL but nearly all modern V6 engines are now using this technology.
Czyli na szybko: dolot powietrza jest zbudowany z 3 komór rezonansowych, pomiędzy którymi komputer się przełącza w zależności od zapotrzebowania (na powietrze) silnika – daje Ci to maksymalny moment obrotowy w całym zakresie obrotów silnika
Tak więc ten świst "jakby turbiny" jest jak najbardziej naturalny, nie trzeba szukać żadnych usterek (no chyba że poczujesz że autko w tym czasie "nie jedzie", ale widzę że jest wprost przeciwnie)
pozdrawiam
Huano/Daniel
Zgodnie z WIKIPEDIA.ORG
ENG: A unique innovation of the K-series is the introduction of Variable Resonance Induction System (VRIS). Based on the Helmholtz resonance principle, the intake manifold is equipped with 3 chambers tuned to a specific resonant frequency. The computer dynamically switches between each resonant chamber to achieve the appropriate resonant frequency for the engine's RPM. This effect optimizes volumetric efficiency over a given RPM range to provide maximum torque over the entire RPM range. VRIS is used on the K8, KF, and KL but nearly all modern V6 engines are now using this technology.
Czyli na szybko: dolot powietrza jest zbudowany z 3 komór rezonansowych, pomiędzy którymi komputer się przełącza w zależności od zapotrzebowania (na powietrze) silnika – daje Ci to maksymalny moment obrotowy w całym zakresie obrotów silnika
Tak więc ten świst "jakby turbiny" jest jak najbardziej naturalny, nie trzeba szukać żadnych usterek (no chyba że poczujesz że autko w tym czasie "nie jedzie", ale widzę że jest wprost przeciwnie)
pozdrawiam
Huano/Daniel
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
No to nawet już znalazłem teraz odpowiedź na moje pytanie
dzięki Huano!
Pozdr0
Pozdr0
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Spoko, dzięki koledzy!
- Od: 25 lut 2011, 00:17
- Posty: 5
- Skąd: Szczytno
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 24V
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość