Piskliwy dzwiek z okolicy pasków osprzetu MX-3 EC V6

Postprzez mmx01 » 22 lut 2005, 11:30

Witam, borykam sie z pewnym problemem otoz podczas jazdy jak i postoju na wlaczonym silniku wydobywal sie strasznie piskliwy dzwiek.
Ze wstepnej diagnozy padlo na pompe wody... ale jednak postanowilem pogrzebac i oto wnioski: W czasie gdy pisk wystepuje pasek na kole pasowym alternatora zachowuje sie tak ze zssuwa sie w 1/4 z kola po czym nachodzi... pisk powstaje rzeczywiscie w okolicach pompy ale dlatego ze jest ona dokladnie nad kolem pasowym napedzajacym alternator i na nim wlasnie pasek sie slizga. Dodatkowo na wystepowanie dzwieku i jego natezenie ma wplyw ilosc wlaczonych w samochodzie odbiornikow... np. same swiatla... nie piszczy lub ledwo
+ dmuchawa piszczy... + ogrzewanie tylnej szyby – dramat....
Wiec to raczej na 99% alternator... zgadzacie sie ???

Jesli tak to czy to mechaniczne uszkodzenie , czy moze przebicie miedzy zwojami ? Chyba jednak przebicie nie stwarzalo by az takiego obciarzenia aby pasek slizgal sie na alternatorze.


Aby miec 100% pewnosci chcialbym wiedziec czy moge sciagnac pasek od alternatora i wystartowac bez niego ? bede wiedzial czy pisk zniknie...

No i ostateczne pytanie... czy ktos zna kogos kto moglby sie tym zajac ? oczywiscie alternator jest ciagle wkrecony w silnik i nie mam jak dostarczyc samego alternatora... :(


Pozdrawiam.
Mariusz.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2004, 13:53
Posty: 36
Auto: Mazda MX-3 '91 V6

Postprzez tomekrvf » 22 lut 2005, 16:38

Oczywiscie sprawdziles czy pasek jest dobrze napiety?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mmx01 » 22 lut 2005, 16:45

Ciezko mi okreslic co znaczy dobrze... dokrecilem o jeden obrot srube od rolki prowadzacej troche ucichlo ale nie do konca... a nie chce przedobrzyc... w dodatku to stalo sie z dnia na dzien... wiec jak by mogl sie poluzowac az tak znacznie sam z siebie ?
Czy naciskajac palcem na pasek powiedzmy od gory ma prawo on sie troche uginac ? czy nie ma prawa wcale ?

M.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2004, 13:53
Posty: 36
Auto: Mazda MX-3 '91 V6

Postprzez tomekrvf » 22 lut 2005, 16:48

Ma prawo tak do 8-10mm. Jak nie pasek to moze zaciera sie lozysko w rolce. Na szczescie mozna wymienic samo lozysko. Z tego co pamietam to jest to 6203 i musi byc 2RS
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mmx01 » 22 lut 2005, 17:22

A alternator ? Rolka moge pokrecic dosc luzno w obie strony... nie wydaje sie stawiac oporow... moze dokrece jeszcze rolke z jeden obrot sruby i zobacze... chyba ze to moze sam pasek sie zuzyl... ma juz z rok... ale to tak z dnia na dzien ?


M.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2004, 13:53
Posty: 36
Auto: Mazda MX-3 '91 V6

Postprzez kunio2003 » 22 lut 2005, 19:48

Pryśnij WD-40 i będzie jak makiem zasiał <lol>
kunio2003
 

Postprzez Jaksa » 22 lut 2005, 21:21

mmx01 napisał(a):Ze wstepnej diagnozy padlo na pompe wody...
Fakt , ale mozna się zagłębić ( na spokojnie )
mmx01 napisał(a):No i ostateczne pytanie... czy ktos zna kogos kto moglby sie tym zajac ? oczywiscie alternator jest ciagle wkrecony w silnik
Firma " Bendix " W-wa ul Szobera 5. ( telefon mam w firmie , jak chcesz to zadzwon )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Porter3 » 28 sty 2012, 20:53

jak się to rozwiązało ?
Mam identyczne objawy z dnia na dzień...
Przy włączeniu ogrzewania tylnej szyby – też dramat...
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez /V6 » 29 sty 2012, 16:00

Sprawdź naciągi pasków, ewentualnie może je wymienic bo koszt jest nie wielki i pracy za dużo też przy tym nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323