Cewka (lpg)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez darkopolo1 » 29 wrz 2015, 20:13

Sprawa jest następująca. Na lpg pojawiają się falujące obroty po włączeniu klimy (oraz innych odbiorników prądu). Gazownik odpalił kompa ( ale przed spojrzeniem na niego stwierdził, że to na 99% cewka) W programie mapy gazowe idealnie spasowane (tzn pokrywają się pięknie, wtryski szybkie itd.) Przełączając kolejno cylindry na gaz i benzynkę stwierdził, że wadliwie działa 1 cylinder. (Pierwsza tzn. który? ten z cewką, czy ten na przewodzie?) Wywaliłem cewkę i przewód sprawdziłem co i jak, zmieniłem sprężynkę w fajce i wszystko zniknęło. Zadowolony pojeździłem ale problem znowu się pojawił. Czy znaczy to, że jednak walnięta cewka, czy przyczyna może leży gdzieś indziej?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 09:56
Posty: 9
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 323F BJ 1999r. + LPG stag 300 plus

Postprzez tinek » 29 wrz 2015, 22:23

po ciemku sprawdź czy nie masz dyskoteki w koło cewek (na wolnych i wysokich obrotach), jak masz seryjne przerwy na świecach to zmień je na 0,8-0,9mm, luzy zaworowe były sprawdzane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez cepo12 » 30 wrz 2015, 22:20

Pierwszy to ten patrząc od przodu auta najbardziej po lewej stronie, czyli jest na kablu, nie na cewce :) Przez chwilke było dobrze bo może jeszcze zimny silnik, jak sie rozgrzeje to świeca daje <dupa> ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 30 maja 2012, 22:07
Posty: 447 (1/3)
Skąd: Okolice Płocka
Auto: Jest – >rx 8 zawrotne 1.3 doritos
Trochę tego było – >
X9
323f bj ba bgx2
Mpv

Postprzez rav 75 » 1 paź 2015, 06:04

Innymi słowy cylindry liczymy od strony rozrządu.
rav 75
 

Postprzez darkopolo1 » 1 paź 2015, 10:34

Ok. Dzięki za podpowiedzi. Sprawdziłem przewód WN – ok , świeca – ok , więc zamówiłem cewkę. Jak dojdzie dam znać jak to wygląda po wymianie (A tak przy okazji to czy jeżeli jedna cewka jest na dwa cylindry to nie powinno być tak, że zła iskra jest na 1 i 4 cylindrze? )
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 09:56
Posty: 9
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 323F BJ 1999r. + LPG stag 300 plus

Postprzez tinek » 1 paź 2015, 20:27

do obydwu świec są osobne uzwojenia wewnątrz cewki, jak przebija jedno z nich to tylko na jednej świecy robi się licho
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez darkopolo1 » 2 paź 2015, 11:16

Po wymianie cewki wszystkie ww. objawy ustąpiły. Obroty stoją w miejscu jak trzeba i silniczek ładnie pracuje. Cewka z allegro OYODO.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów papa
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 09:56
Posty: 9
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 323F BJ 1999r. + LPG stag 300 plus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323