Jak wymienic sworzen wahacza?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xon89 » 30 lis 2013, 18:08

Witam jak w temacie potrzebuje informacji jak się zabrać za wymianę sworznia:) Z amortyzatorami , łącznikami stabilizatora sobie dałem rade w 4 godziny(łączniki musiałem odcinać ręczną piłka <płacze> ) Został mi jeszcze właśnie sworzeń , teraz pytanie czy muszę wyciągać cały wahacz czy wystarczy odkręcić i odbić przegub i tak da się wybić, dodam ze nie posiadam pracy do wprasowania nowego sworznia i jak uda mi się go wydobyć to nowy porostu wbije:) (kiedyś robiłem tak łożysko w innym aucie i było ok:) chciał bym zrobić to sam ze względu na satysfakcje że dałem rade:) i drugi powód to to że sworzeń kosztował 40 zł, a za wymianę mechanik po znajomości powiedział 80:) . Wiem ze z zawieszeniem nie ma zabawy , i lepiej da to komuś kto umie ,ale ten ktoś tez się kiedyś musiał nauczyć i zrobić coś pierwszy raz:)
Początkujący
 
Od: 27 sie 2013, 15:30
Posty: 26
Skąd: Rzeszów
Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g

Postprzez Micha3l » 1 gru 2013, 11:55

Ja wymieniałem już w trzech mazdach, pierwszy raz bez prasy i dwa razy już z wykonaną to tego celu prasą i moge powiedzieć, że bez prasy to jest trudno, ale da się zrobić ;) . Sworzeń siedzi naprawde bardzo ciasno. Ja wybicia sworznia zawsze wyjmowałem wahacz, dlatego, że poprostu nie zamachniesz się tak młotkiem pod nadkolem żeby wybić. Ja do wybicia go musiałem zamachnąc się siekierą zza pleców (uderzałem tą płaską stroną :P ) wiec nie ma żartów. Poza tym musisz mieć kawałki rury o średnicy samego sworznia i drugą średnicy gniazda w wahaczu. Wiec jak troche zamieszania, ale jaka satysfakcja :D

Poza tym myśle że jeśli sam wciągniesz wahacz to wyciśnięcie i wprasowanie sworznia to nie powinno już tyle kosztować ;)
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez xon89 » 1 gru 2013, 13:19

U mnie głównym problemem jest właśnie wyciągnięcie wahacza, bo wszystkie możliwe śruby są zakonserwowane tak, że stojąc w kanale z założoną nasadką na śrubę z rurą przedłużeniową pół metrową zaparty nogą o ścianę nie dałem rady ruszyć śruby. Myślałem do wyciągnięcia (wybicia) i a'la wprasowania użyć ściągacza do łożysk, albo takiego do przegubów kulowych jak w drążkach kierowniczych, właśnie po to, by nie musieć wydzierać całego wahacza. Poradźcie koledzy czy ma to sens:)
Początkujący
 
Od: 27 sie 2013, 15:30
Posty: 26
Skąd: Rzeszów
Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g

Postprzez Przemek323c » 1 gru 2013, 13:37

Trzeba naprawde konkretnej sily. Mysle ze urwiesz sciagacze.
Przemek323c
 

Postprzez xon89 » 1 gru 2013, 14:30

No ja wiem :) pamiętam łożysko kola ,duża nasadowa pasująca rozmiarem do zewnętrznego pierścienia i walenie młotem 5kg z 10 minut ,tak że siłę wymagana do wybicia sobie wyobrażam, tym bardziej że sworzeń wahacza to można powiedzieć że największe obciążenie zawieszenia , nic zrobię drugie podejście do odkręcenia wahacza(WD 40 może już trochę zluzowało) tylko pytanko, które śruby odkręcać:) na pewno muszę odkręcić przy przegubie i jedna leżąca poziomo na tulei, chyba to jest przednia tuje wahacza (z tego co mi się wydaje) a co z tyłem bliżej środka samochodu ,bo jest jedna śruba przechodząca przez tuleje i w kolo są chyba 2 x po 2 które odkręcać? wystarczy ta w tulejce czy wszystkie 5 muszą być odkrecone ? wydaje mi ze ze bez pneumatyka nie dam rady:(
Początkujący
 
Od: 27 sie 2013, 15:30
Posty: 26
Skąd: Rzeszów
Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g

Postprzez Micha3l » 1 gru 2013, 19:17

Możesz próbować wysunąć wahacz po odkrcęniu tej śruby na środku w tylnej tuleji, ale to się raczej nie uda. Ja musiałem poluzwać śruby obok. Najpierw spróbuj poluzować z jednej strony, a jak nie da rady to wszytskie. Śruby potrafią trzymać mocno, ja używałem metrowej rury założonej na klucz. Co prawda troszke się zgiął, ale odkręcić się udało :D
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez xon89 » 3 gru 2013, 17:16

odpowiedz po 2 dniach ale odpowiadam:) (uroki mojej pracy) zgięciem klucza się nie martwię(klucze i cały sprzęt mojej zony dziadka ;P ) Pewnie w sobotę zrobię kolejne podejście do tematu ,myślę wziąć klucz do kol i przedłużyć lagą tylko nie wiem czy z kanału będzie mi lepiej zaprzeć się o ścianę czy na "klocku" zapierając się o nadkole czy coś w okolicy:) tak czy inaczej w sobotę zadziałam i dam znać co z tego wyszło. Puki co dzięki wszystkim za sugestie:)
Początkujący
 
Od: 27 sie 2013, 15:30
Posty: 26
Skąd: Rzeszów
Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g

Postprzez przemo12345 » 14 mar 2016, 18:53

Witam. Dziś zamowilem sworzeń wahacza (ctr) i w komplecie jest pierścień segera. Po zabezpieczeniu nim sworznia trzeba jeszcze punktowo cyknac migomatem, czy wystarczy sam pierścień?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez jerrylos » 15 mar 2016, 11:49

tylko pierscien
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 15:48
Posty: 102 (2/0)
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 SPORTIVE 2001
MAZDA 323F BG 1.6 '92

Postprzez boszax » 21 mar 2016, 13:16

Ja też wymieniałem sworzeń na CTR. Trzeba wyjąć wahacz – śruby potrafią być mega zardzewiałem, z jednej z nich u mnie został ogryzek dosłownie. Obciąłem miseczkę sworznia wybiłem środek. Zewnętrzny pierścień brzeszczotem aż do ścianki wahacza i puk i gniazdo wahacza puste. Wahacz i sworzeń na rower do pobliskiego warsztatu – minuta dwie na prasie i wsciśnięte – koszt 10zł <rotfl> Nie warto tego tłuc młotami bo i na prasie ciężko szło a koszt znikomy i nic nie uszkodzone :) Po takiej wymianie tez jest satysfakcja ;)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez przemo12345 » 25 mar 2016, 18:54

Ja dobralem odpowiednie rurki i czujnik 2kg. Wprasowlem natomiast imadlem. Co do zabezpieczenia segerem, to nie zdało egzaminu. Mocowanie sworznia jest za niskie i nawet jak się założy pierścień to "brakuje" ok 2mm, żeby się oparł na wahaczu. Dorobilem podkładkę i już jest dobrze. Co jakiś czas będę kontrolował, czy się sworzeń nie wysuwa. Też jedną śrubę miałem zardzewiala , ale sobie już załatwiłem na zapas dwie szt.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323