Wspomaganie. Strzela i syczy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez niopu88 » 16 maja 2012, 18:15

Witam. Odkąd kupiłem Mazdę 323 F BJ 1.6 16V (6 miesięcy temu) słyszę ciągle odgłosy ze wspomagania. na postoju przy włączonym silniku gdy skręcam kołami na przemian (raz w lewo, raz w prawo) słyszę takie małe wybuchy odgłosy porównywalne do strzelania zapłonu buch... buch... I nie ma reguły czy robię całe obroty kierownicą czy tylko takie delikatne. A w trakcie jazdy np na 2 biegu przy prędkości 20 km/h i zakrętach również słychać te stuki ale dochodzi do tego także takie syczenie... Podałem taką prędkość ponieważ przy szybciej jeździe jest większy hałas i już tego nie słychać:)
Proszę o pomoc i odpowiedzi od czego mam zacząć aby zdiagnozować usterkę. :)
Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 17 gru 2011, 19:45
Posty: 25
Skąd: Roztoka
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BJ 2002r.

Postprzez dziany27 » 16 maja 2012, 22:59

Wiataj. Nie słysze tego ale z tego co napisałeś mogę wywnioskować że to mogą być łożyska na mcpersonie. Przy skręcie bo one mogą po prostu być zatarte. W wspomaganiu kierownicy raczej nic nie powinno syczeć ewentuanie jakaś osłona na mcpersonie może ocierać i powodować taki syk...
Początkujący
 
Od: 31 mar 2012, 19:05
Posty: 6 (2/0)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F benzyna 1.6 l

Postprzez MARSELUSS82 » 17 maja 2012, 13:22

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez szuwar1978 » 22 maja 2012, 15:21

I pojawił się kolejny problem w mazdzie... mianowicie jak zrobiło się gorąco i silnik się dobrze nagrzeje zaczyna mi syczeć jak podejrzewam pompa wspomagania. Jest to dokładnie taki sam dźwięk jak przy skręceniu na maksa kołami tyle że u mnie pojawia się już przy lekkich ruchach kierownicą i obroty lecą w dół... wcześniej tego nie było... czyżby pompa padała????

bylem to jeszcze raz obsłuchać i przy delikatnym ruszaniu kierownicą jak zmienia się odciążenie silnika to syczy gdzieś z tyłu silnika ale ciężko to zlokalizować. Uszczelkę ostatnio sprawdzałem pod kolektorem... hm...
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez szuwar1978 » 23 maja 2012, 19:49

wymieniłem dziś płyn w układzie wspomagania, stary był już zmęczony i dlatego pompa zaczynała głośniej chodzić jak płyn dostał wysokiej temperatury... Generalnie teraz wspomaganie chodzi o niebo lepiej i jak na razie jest cisza....
A syczenie mnie zmyliło to jest normalne....

Jak ktoś ma problem ze wspomaganiem polecam wymianę płynu koszt 28zł za butelkę mobila i 20min roboty....

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez Bart0n » 23 maja 2012, 20:08

Może napisz jak to wymieniałeś, ktoś skorzysta :) ja może kiedyś zrobię to u ojca, bo też mu syczy i głośno chodzi przy skręcie kierownicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez szuwar1978 » 23 maja 2012, 20:45

Ja zrobiłem to tak:
1. strzykawką z wężykiem wyciągnąłem troszkę starego płynu ze zbiorniczka (tyle żeby odkrył się króciec powrotu w zbiorniczku – widać go od góry) po to żeby ściągnąć wąż powrotu i nie lał się płyn..
2. ściągnąłem wąż powrotu ( jest z tyłu zbiorniczka bardzo dobry dostęp)
3. wąż włożyłem do butelki 2l
4. odpaliłem auto i kręciłem kierownicą do oporu w jedną i drugą (operacje powtórzyć 2-3 razy aż płyn przestanie lecieć – zgasić auto
5. założyć wąż
6. uzupełnić płyn w zbiorniczku
7. odpalić auto i jak w punkcie 4 jednocześnie uzupełniając płyn – operacje powtarzać aż poziom płynu się ustabilizuje i wspomaganie będzie działać płynnie (odpowietrzy się całkowicie)

i to cały zabieg....

Litrowa butelka wystarczyła w zupełności na dnie pozostało troszkę na ewentualne dolewki...
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez Dolson » 31 sty 2013, 09:37

Też wymieniłem sobie płyn w układzie na Mobil ATF 320. Stary płyn kolorem przypominał znany napój do odrdzewiania. Po wymianie nawet żona zauważyła różnicę. I nie ma co się sugerować kolorem płynu na bagnecie. U mnie stary płyn wyglądał na bursztynek.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 11:01
Posty: 44
Skąd: Olsztyn/Manchester
Auto: 323F BJ 2.0 Ditd 2001
M6 GG 2.0 Citd 2007

Postprzez btom006 » 31 sty 2013, 17:00

Witam. Rozumiem że problem głuchego stukania znikł po wymianie płynu do wspomagania? Bo mam dokładnie taki sam problem, głuchy odgłos pukania przy kręceniu kierownicą, szczególnie słyszalny podczas postoju. I nie ma mowy żeby to była wina zawieszenia- ewidentnie słychać to przy silniku.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2012, 21:16
Posty: 10
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323