problem ze wspomaganiem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rafal700 » 16 kwi 2012, 09:58

Witam

Czy objaw taki, iż jak samochód jest zimny to kierownica leciutko kręci a jak auto jest w trasie albo np po postoju 30 min na biegu jałowym to kierownica chodzi ciężko, wskazuje na uszkodzoną pompę wspomagania ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Marek 161BD081 » 16 kwi 2012, 10:30

Spróbuj zacząć od wymiany tego oleju – może to Ci pomogłoby?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafal700 » 16 kwi 2012, 10:42

Olej został wymieniony dwukrotnie i dalej jest to samo :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Marek 161BD081 » 16 kwi 2012, 10:45

Hmmm – to w takim razie czas na wymianę pompy.
Na szczęście używki nie są drogie.
Może pompa po nagrzaniu się traci szczelność i ciśnienie tłoczenia spada.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafal700 » 16 kwi 2012, 14:11

teraz zgłupiałem :/ w serwisówce do 323F BJ jest napisane: ATF M-III or equivalent (e.g. Dexron®III) a wszędzie piszą, że ma być Dexron II. Może to jest powodem ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Marek 161BD081 » 16 kwi 2012, 14:21

Raczej nie sądzę aby to był powód do utraty wspomagania po jakimś czasie.
Owszem – Dextron II jest o ile się nie mylę trochę o większej gęstości (albo lepkości) od Dextron III.
Jednak chyba we wspomaganiu nie ma to aż takie dużej różnicy.
Ja do swojego X9 po awarii maglownicy lałem normalnie Dextron II i (odpukać) już prawie rok czasu chodzi wszystko poprawnie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotr Raczkowski » 19 kwi 2012, 09:13

Marek 161BD081 napisał(a):Może pompa po nagrzaniu się traci szczelność i ciśnienie tłoczenia spada.

dobra diagnoza
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323