Kod błędu ABS – różne modele
shawn napisał(a):a czy trudno jest samemu wymienić czujnik abs-u z tyłu ? I czy możne ktoś ma fotorelacje co i jak ?
Mam ten sam problem co Ty..kod odczytałem- czujnik w prawym tyle, zabrałem się za demontaż tylnego koła i tu schody. Po odkręceniu koła kabel od czujnika dochodzi do nadkola i kończy się okrągłą zaślepką. Co zrobić dalej- nie mam pojęcia:] Gdyby ktoś miał jakieś wskazówki, to z góry dziękuję.
Odsuń tylną kanapę. Odkręć boczek kanapy, śruba jest na dole pod kawalkiem wykladziny. Pod boczkiem znajdziesz kostkę łączeniową.
- Od: 19 wrz 2010, 11:55
- Posty: 70
- Skąd: Jędrzejów
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'
piotrek88z napisał(a):Odsuń tylną kanapę. Odkręć boczek kanapy, śruba jest na dole pod kawalkiem wykladziny. Pod boczkiem znajdziesz kostkę łączeniową.
Wielkie dzięki..widziałem pod kawałkiem wykładziny śrubę, ale nie sądziłem, że tam należy szukać czujnika.
..szukać się chce, ale nie zawsze wychodzi, to czego się szuka
StabiloBoss napisał(a):globusns napisał(a):piotrek88z napisał(a):Sprawdź poziom płynu hamulcowego i kod błędu ABS.
Nie mam jak sprawdzić kodu jak stale świeci, bądź w ogóle nie świeci ...
Witaj,
w momencie gdy świeci na stałe- pod gniazdo diagnostyczne (znajduje się pod maską na wysokości kierownicy) podepnij się zworką w piny: TBS z GND. Wtedy bez problemu odczytasz błąd. Samo oznaczenie poczszczególnych błędów bez problemu znajdziesz tu na forum..pozdrawiam
Dziś sprawdzałem i nawet przy zwarciu tych dwóch pinów wciąż świeci stale kontrolka. Wydaje mi się że może to być wina płynu sprawdzę zaraz i doleję.
- Od: 27 kwi 2011, 16:57
- Posty: 19
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323f bj 2.0 diesel 2000 r.
Nie mam jak sprawdzić kodu jak stale świeci, bądź w ogóle nie świeci ...[/quote]
Witaj,
w momencie gdy świeci na stałe- pod gniazdo diagnostyczne (znajduje się pod maską na wysokości kierownicy) podepnij się zworką w piny: TBS z GND. Wtedy bez problemu odczytasz błąd. Samo oznaczenie poczszczególnych błędów bez problemu znajdziesz tu na forum..pozdrawiam[/quote]
Dziś sprawdzałem i nawet przy zwarciu tych dwóch pinów wciąż świeci stale kontrolka. Wydaje mi się że może to być wina płynu sprawdzę zaraz i doleję.[/quote]
Proponuję, co następuje: włączyć zapłon, na zapalonej kontrolce abs- zworka w wiadomym miejscu, 10razy nadusić pedał hamulca w ciągu 5 sekund. Wyłączyć zapłon, wyjąć zworkę..Nic nie tracisz, a możesz zyskać
Witaj,
w momencie gdy świeci na stałe- pod gniazdo diagnostyczne (znajduje się pod maską na wysokości kierownicy) podepnij się zworką w piny: TBS z GND. Wtedy bez problemu odczytasz błąd. Samo oznaczenie poczszczególnych błędów bez problemu znajdziesz tu na forum..pozdrawiam[/quote]
Dziś sprawdzałem i nawet przy zwarciu tych dwóch pinów wciąż świeci stale kontrolka. Wydaje mi się że może to być wina płynu sprawdzę zaraz i doleję.[/quote]
Proponuję, co następuje: włączyć zapłon, na zapalonej kontrolce abs- zworka w wiadomym miejscu, 10razy nadusić pedał hamulca w ciągu 5 sekund. Wyłączyć zapłon, wyjąć zworkę..Nic nie tracisz, a możesz zyskać
Proponuję, co następuje: włączyć zapłon, na zapalonej kontrolce abs- zworka w wiadomym miejscu, 10razy nadusić pedał hamulca w ciągu 5 sekund. Wyłączyć zapłon, wyjąć zworkę..Nic nie tracisz, a możesz zyskać
Wszystko ok... tylko teraz na początku już się nie włącza kontrolka ABS ani układu hamulcowego dopiero w czasie jazdy (nie zawsze) się włącza. Płyn hamulcowy jest na dobrym poziomie ... tak, że już sam nie wiem ...
- Od: 27 kwi 2011, 16:57
- Posty: 19
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323f bj 2.0 diesel 2000 r.
globusns napisał(a):Proponuję, co następuje: włączyć zapłon, na zapalonej kontrolce abs- zworka w wiadomym miejscu, 10razy nadusić pedał hamulca w ciągu 5 sekund. Wyłączyć zapłon, wyjąć zworkę..Nic nie tracisz, a możesz zyskać
Wszystko ok... tylko teraz na początku już się nie włącza kontrolka ABS ani układu hamulcowego dopiero w czasie jazdy (nie zawsze) się włącza. Płyn hamulcowy jest na dobrym poziomie ... tak, że już sam nie wiem ...
Jak się podepniesz zworką, to kontrolka powinna się zapalić i wtedy spróbuj zrobić ten zabieg..powodzenia!
Witam
Mi raz świeci a raz nie świeci ABS, Kontrola Trakcji i ręczny. Pojechałem pod komputerek i wyszło, że [jaki?] lewy czujnik ABS. Prawie 300zł za nowy. Ale na kopalni się robi to stać
Mi raz świeci a raz nie świeci ABS, Kontrola Trakcji i ręczny. Pojechałem pod komputerek i wyszło, że [jaki?] lewy czujnik ABS. Prawie 300zł za nowy. Ale na kopalni się robi to stać
- Od: 22 lut 2011, 10:27
- Posty: 17
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Mazda 323f Sportive 2.0 2001r
Poniżej adres do mojej Pani
viewtopic.php?f=312&t=119160
Wszystko masz w instrukcji: viewtopic.php?f=115&t=103637
U mnie – Mazda 323F BJ rocznik 99 – kontrolki ABS, TCS świecą stale. Także próbnik zrobiony z diody LED wpięty pomiędzy plus akumulatora i FBS świeci światłem ciągłym. Próba kasowania błędów poprzez zwarcie TBS – GND, włączenie kluczyka i naciskanie pedału hamulca zgodnie z opisem w instrukcji serwisowej też nie działa. Według instrukcji, po zwarciu TBS – GND i przekręceniu kluczyka powinno się odczekać aż "wymiga" kody błędów, a u mnie kontrolki świecą światłem ciągłym i o miganiu mowy nie ma. Czekam więc jakiś czas po przekręceniu kluczyka przy zwartych TBS – GND i naciskam rytmicznie pedał hamulca. Wszystko na nic.
Płyny na właściwym poziomie, pasek klinowy od alternatora zmieniony, bo stary przypalony popiskiwał i poziom napięcia na akumulatorze był trochę za niski (niewiele ponad 12V).
Nie mam już pomysłów jak ugryźć sprawę.
Płyny na właściwym poziomie, pasek klinowy od alternatora zmieniony, bo stary przypalony popiskiwał i poziom napięcia na akumulatorze był trochę za niski (niewiele ponad 12V).
Nie mam już pomysłów jak ugryźć sprawę.
U mnie też świeciła na stałe, dopiero jak 3 raz poprawiłem "zworkę" kontrolka zaczęła migać i wymigała "13"
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
viewtopic.php?f=121&t=68922&start=160 – może komuś się przyda
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Ja sobie "wymigałem" błędy 14 i 48 czyli lewy tył plus lewa koronka. Na razie wymienię sam czujnik i zobacze czy rzeczywiście koronka winna... Teraz tylko pytanie jak skasować te błędy? Czy wystarczy zewrzeć TBS i GND plus hamulec czy tez oprocz TBS i GND dodatkowo FBS i B+ plus hamulec? Pozdrawiam
P.S. A moze najprościej wyjąć na chwilę akumulator?
P.S. A moze najprościej wyjąć na chwilę akumulator?
- Od: 5 wrz 2008, 12:56
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: 323 F BJ 99r 2.0 DiTD 90 KM
Niestety po wymianie czujnika pojawił się problem. Hamując przy niskich prędkościach (5-15 km/h) czy nawet pod koniec hamowania na światłach czuć drgania na hamulcu. Nie dzieje się to za każdym razem, ale dosyć często, asfalt zawsze był suchy, nie ma mowy o uślizgu. Kontrolki abs/tcs już się nie świecą, nawet pod czas takiego hamowania (nie wiem czy wtedy powinna się zaświecić). Komputer nie był resetowany, ale nie wiem czy to może powodować taki problem.
Czujnik kupiłem taki:
http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-prawy-mazda-323-s-f-626-premacy-i1645511416.html
Edit:
Niestety usunięcie błędów z komputera nie rozwiązało problemu.
Czujnik kupiłem taki:

Edit:
Niestety usunięcie błędów z komputera nie rozwiązało problemu.
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość