Kontrolka (!) układu hamowania (hamulca ręcznego)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Yazeen » 23 lut 2011, 09:23

od dwóch dni...(najsilniejsze mrozy: -18/17 w nocy) przy jeździe z prędkością ponad 40-50 km/h podczas hamowania zapala się na chwile kontrolka układu hamowania... płyn w porządku, ręczny spuszczony... ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną?? Przymarzły przewody?? Rozszczelniły się??
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez bartf » 23 lut 2011, 10:19

jeśli hamuje normalnie to sprawdź poziom płynu bo musi być sporo ponad minimum żeby zgasła kontrolka.
Początkujący
 
Od: 11 sty 2011, 22:04
Posty: 8
Skąd: Krynica-Zdrój
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 benzyna

Postprzez nek12 » 23 lut 2011, 10:39

Warto sprawdzić stan klocków hamulcowych. W przypadku, gdy są na wykończeniu spora ilość płynu idzie w układ i wtedy zapala się kontrolka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2010, 19:54
Posty: 8
Skąd: NNI
Auto: Mazda 323F BJ (1999) 2.0 DiTD (RF2A – 90 KM)
Mazda 6 GY (2005) 2.0 MRZ-CD (RF7J – 143KM)

Postprzez Yazeen » 23 lut 2011, 11:03

Ale czy w takim razie nie powinna się kontrolka świecić za każdym razem?? Mi się zapala przy hamowaniu z prędkości ponad 40-50 km/h, przy hamowaniu z małych prędkości nie świeci się... a płyna jest ok 1 cm nad kreska "min" czyli troszke pod polowa zbiorniczka...
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez nek12 » 23 lut 2011, 11:10

W moim przypadku kontrolka zapalała się przy mocniejszym depnięciu na hamulec, przy delikatnym hamowaniu – nie zapalała się.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2010, 19:54
Posty: 8
Skąd: NNI
Auto: Mazda 323F BJ (1999) 2.0 DiTD (RF2A – 90 KM)
Mazda 6 GY (2005) 2.0 MRZ-CD (RF7J – 143KM)

Postprzez Yazeen » 23 lut 2011, 11:16

aaa...to faktycznie.... może tak być... :) dzięki... będę dziś u mechaniora na wymianie oleju, to sprawdzi od razu klocki, to dam znać czy to to samo...
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Borys » 23 lut 2011, 11:32

Dolej do kreski max i będzie gites. Klocki byś usłyszał jeśli się kończą.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Yazeen » 23 lut 2011, 11:34

a jak szybko schodzi płyn hamulcowy w pojemniku?? bo generalnie miałem wymienianą w zeszłym roku pompę hamulcową, odpowietrzany układ no i płyn na Maxa.... może gdzieś jest przeciek??
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Borys » 23 lut 2011, 11:49

Niekoniecznie, brak może być spowodowany zużyciem okładzin (zakładając np. że rok temu były nówki). Przy ostrym hamowaniu płyn siłą bezwładności odsłania czujnik i on świeci. Miałem tak już w kilku autach. Mogło być tak, że w układzie hamulcowym i sprzęgła zostało troszkę powietrza i z biegiem czasu samo się odpowietrzyło. Dolej i obserwuj skoro to niewielka ilość.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Yazeen » 23 lut 2011, 12:03

Dzięki. Klocki przednie były wymieniane ok 20-25 tyś. km temu...
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Ptrs » 24 lut 2011, 19:00

Cześć.

Mam ten sam problem, kontrolka zapala się przy mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca. Płyn jest full, klocki dość nowe. Ciekawostka: po odpięciu kabelka od serwo (bo są dwa – drugi od zbiorniczka) kontrolka nie zapala się. Samochód hamuje normalnie, wspomaganie działa, objawów poza kontrolką nie ma żadnych. Ma ktoś pomysł w czym jest problem?
Jeździsz mazdą, jesteś gwiazdą.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 11:36
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001

Postprzez quartz » 24 lut 2011, 22:56

Miałem to samo i też zastanawiałem się co jest nie tak mimo że płyn był w normie, ale myślę doleję kieliszek nie zaszkodzi ;) i okazało się że tu był problem :D czujnik bardzo szybko nas informuje jak tylko lekko spada poniżej połowy zbiorniczka, więc spróbuj dolać troszkę nie zaszkodzi <ok>
Styl klasyczny, bez agrotunigu.

Kupię mazdę 323BG w całości na części
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 18:08
Posty: 31
Skąd: Biłgoraj-Lublin
Auto: 323S BG GLX, B6e '91r. Stag300+

Postprzez Ptrs » 25 lut 2011, 12:25

quartz napisał(a):Miałem to samo i też zastanawiałem się co jest nie tak mimo że płyn był w normie, ale myślę doleję kieliszek nie zaszkodzi ;) i okazało się że tu był problem :D czujnik bardzo szybko nas informuje jak tylko lekko spada poniżej połowy zbiorniczka, więc spróbuj dolać troszkę nie zaszkodzi <ok>


Miałeś to samo, czyli co dokładnie? Odpinałeś czujnik od serwo i przestawało świecić? Zapalało się przy mocniejszym hamowaniu, ale podczas jazdy tylko, czy też na postoju?
Jeździsz mazdą, jesteś gwiazdą.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 11:36
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001

Postprzez Yazeen » 25 lut 2011, 14:06

Tak..problem był w ilości płynu... generalnie tarcz i klocki już były dość zużyte i dużo płynu brał... Przy gwałtowniejszym hamowaniu płyn odpływał od czujnika i powodowało to świecenie kontrolki... uzupełnienei płynu pomogło (przy okazji wymiana tarcz i klocków) :)
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez quartz » 25 lut 2011, 14:22

Ptrs napisał(a):
Miałeś to samo, czyli co dokładnie? Odpinałeś czujnik od serwo i przestawało świecić? Zapalało się przy mocniejszym hamowaniu, ale podczas jazdy tylko, czy też na postoju?


Nic nie odpinałem, myślałem że to czujnik od klocków (chodź nie wiem czy w takiej starej mazdzie takie posiadam) ale nie chciało mi sie w taki mróz zaglądać więc postanowiłem dolać płynu mimo że był idealnie na środku zbiorniczka. I pomogło <spoko>

Jest to spowodowane zapewne tym co kolega wyżej napisał.
Styl klasyczny, bez agrotunigu.

Kupię mazdę 323BG w całości na części
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 18:08
Posty: 31
Skąd: Biłgoraj-Lublin
Auto: 323S BG GLX, B6e '91r. Stag300+

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323