Chlapacze – czy pomogą?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez radekko » 29 gru 2008, 12:34

Mam mazde 323 BJ i zauważyłęm, że tytlna szyba szybko ulega zawaleniu błotem. Czy montaż chlapaczy na przód i tył może pomóc w eliminacji tego problemu?
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Blade » 29 gru 2008, 12:43

Na pewno nie zaszkodzą ale problemu nie wyeliminują całkowicie. Syf na drodze unoszą też inne auta
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez tomciokr » 29 gru 2008, 15:10

U siebie zakładałem na przód i tył i trochę pomogło. Na pewno [jaka?] klapa nie ulega tak szybkiemu zasyfieniu jak bez chlapaczy. Zakładałem chlapacze uniwersalne. Są dłuższe od oryginałów i bardzo elastyczne. Bez większych problemów dały się zamontować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez JanuszM » 30 gru 2008, 10:16

Też się do tego przymierzam, ale jak tomciokr założę pewnie jakieś uniwersalne, bo oryginały drogie strasznie.
Zauważyliście, że mało który samochód ma fabrycznie zamontowane chlapacze? Niestety mocno chlapie teraz spod kół na samochody z tyłu, a to mnie wkurza...
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez tomciokr » 30 gru 2008, 11:37

Oryginalnych nie opłaca się kupować, są znacznie sztywniejsze i krótsze. U siebie zakładałem firmy "Elegant" dostępne w większości sklepów. Pomimo że są one uniwersalne to pasują bezproblemowo, czerń nie płowieje. Koszt kompletu przód i tył ok 50zł. Po założeniu u siebie nawet nieźle wyglądają, obniżają samochód ;) .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez radekko » 30 gru 2008, 18:53

Dzieki za pomoc, mam tylko pytanie, czy mocno one pomagaja w utrzymaniu czystosci tylnej szyby?
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez bone » 30 gru 2008, 19:45

<czytaj>
tomciokr napisał(a):U siebie zakładałem na przód i tył i trochę pomogło. Na pewno [jaka?] klapa nie ulega tak szybkiemu zasyfieniu jak bez chlapaczy. Zakładałem chlapacze uniwersalne. Są dłuższe od oryginałów i bardzo elastyczne. Bez większych problemów dały się zamontować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 01:59
Posty: 126
Skąd: Gdynia

Postprzez kleik87 » 30 gru 2008, 20:52

ja mam u siebie, i powiem szczerze że czystość tylnej szyby jest zadowalająca o ile można w ten sposoób to uznać,
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez radekko » 29 lip 2009, 19:07

po pol roku uzytkowania moge powiedziec ze chlapacze mozna sobie darowac. Grunt to dobra tylna wycieraczka. Tylko Valeo.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez BeJotka » 23 lis 2009, 21:35

bez chlapaczy przednie koło z większą siłą Ci wciska błoto w drzwi i w progi
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 15:19
Posty: 50
Auto: 323f BJ B3

Postprzez Paweł Mo » 24 lis 2009, 08:06

radekko napisał(a):Dzieki za pomoc, mam tylko pytanie, czy mocno one pomagaja w utrzymaniu czystosci tylnej szyby?

Niezależnie od tego na pewno warto założyć chlapacze, nawet ze względu na to, że woda z kół nie będzie wypłukiwać lakieru. Uniwersalne chlapacze pasują jak fabryczne.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Mako » 24 lis 2009, 10:54

Chlapacze dawalyby cos jakby byly takie jak w tirach na calej szerokosci samochodu i ciagnely sie po ziemi a tak nie dosyc ze wyglada to beznadziejnie to jeszcze pewnie nie ma zadnej poprawy oprocz portfela lzejszego o 50 zl :|
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Paweł Mo » 24 lis 2009, 11:34

Przy obecnej pogodzie błoto wydobywające się z tylnych bardzo kół brudzi tylny zderzak. Błoto wydobywające się z przednich kół brudzi progi (tuż za nadkolem). W zasadzie to można powiedzieć, że auto jest upieprzone. O ile z plastikowym zderzakiem nie będzie problemu to z progami może być. Jest takie powiedzenie "kropla drąży skałę". Woda w jakimś stopniu wypłukuje lakier, zwłaszcza w obecnym okresie kiedy praktycznie cały czas jest mokro, że już nie wspomnę o zimie (śnieg, sól). U mnie progi cały czas są czyściutkie (na szczęście mam chlapacze), poza jakimś takim naturalnym zabrudzeniem typu kurz. Chlapacze to nie jest walor estetyczny ale praktyczny i to bardzo. Poza tym co to jest te 50 zł za kpt 4 chlapaczy?? Śmiech na sali.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez BeJotka » 24 lis 2009, 12:02

35 zł u mnie kosztują uniwesalne :)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 15:19
Posty: 50
Auto: 323f BJ B3

Postprzez Marcin1990 » 24 lis 2009, 19:57

a ja kupiłem oryginalne za 100:D
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez topik » 25 lis 2009, 22:57

Witam. Chlapacze pomagają w 75%, ja jestem z nich zadowolony. Mam założone orginalne chlapacze i takie polecam. Moim zdaniem zamienniki nie pasują. Orginalny używany chlapacz można kupić za 20-25 zł. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez korytarz4 » 25 lis 2009, 23:33

ja mam w madzi oryginalne i muszę powiedzieć że to sprytne rozwiązanie :D
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 23:18
Posty: 101
Skąd: Poznan\Luboń
Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT

Postprzez YgooR » 20 gru 2009, 22:35

Mam pytanie do osób które zakładały chlapacze uniwersalne szczególnie Elegant lub z alledrogo REZAW-PLAST
Jak mocowaliście z przodu, na nadkole czy pod? jak je przykręcić tylko po zewnętrznej krawędzi czy wewnątrz gdzie jest taki "trójkąt" też złapać do nadkola?
Jak przykręcić z tyłu do zderzaka tylko (do otworów na chlapacze) czy wewnątrz do blachy też? Bo zastanawiam się czy nie będą za bardzo luźne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez JanuszM » 22 gru 2009, 11:28

YgooR Przodu nie montowałem, ale tylne bez problemu trzymają się na otworach w zderzaku i całkiem ładnie to wygląda. Poza tym bardzo dobrze przylegają ;)
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez YgooR » 22 gru 2009, 16:40

Dzięki za odpowiedź, bo martwiła mnie ta część chlapacza która jest głęboko w nadkolu. Ale jak mówisz że się dobrze trzyma to problem z głowy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323