Filtr kabinowy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez xANDy » 28 kwi 2007, 20:09

NBR napisał(a):taką radę otrzymałem od Pana zajmującego się klimatyzacjami – brzmi sensownie, choć się na tym nie znam
Pisałem o tej metodzie już ze trzy razy ale nikt mnie nie słucha – wolą odgrzybiać i wymieniać pospiesznie śmierdzące filtry.

Potwierdzam, że już trzeci sezon mam czyściutką klimę, zero grzybów, brak problemów z gardłem, nosem i uczuleniami i ta metoda jest baaardzo efektywna...
PS. Dla szybszego wysuszenia układu proponuję po wyłączeniu sprężarki ustawić za moment najniższą możliwą temperaturę – wtedy całe powietrze (zasysane z zewnątrz!) przechodzi przez parownik klimy i szybciej ją "ugrzewa". W przypadku klimatronika w GF i podobnych – nie można zejść poniżej 15,5 stopnia, gdyż wtedy nawiew omija i nagrzewnicę i parownik.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez NBR » 29 kwi 2007, 19:53

ja na pewno spróbuje

xANDy napisał(a):Pisałem o tej metodzie już ze trzy razy ale nikt mnie nie słucha


to będzie nas dwóch ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez waldek2000 » 19 maja 2007, 21:31

Dzisiaj zdemontowałem schowek i usiłowałem wymienić filtr. I niestety porażka, bo zobaczyłem przez małe prostokątne okienko, że filtr jest mocno brudny (czarny) ale nie udało mi się go wyciągnąć.
W związku z tym mam pytanie – W JAKI SPOSÓB WYCIĄGNĄĆ SKUBAŃCA I WŁOŻYĆ NOWY???
Może jest jakiś sposób, którego nie udało mi się wymyślić.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez xANDy » 19 maja 2007, 21:52

Tak – kombinerki.
On się zakleszcza najczęściej na narożnikach (chyba uszczelka) i kombinerki albo szczypce pomagają :)

PS. nie zapomnij, że są dwa – pierwszy wyciągasz (przełamujesz w połowie bo inaczej nie wyjdzie cały), a potem przysuwasz poziomo drugi i też go wyciągasz.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez waldek2000 » 19 maja 2007, 23:25

xANDy napisał(a):Tak – kombinerki.
...(przełamujesz w połowie bo inaczej nie wyjdzie cały), a potem przysuwasz poziomo drugi i też go wyciągasz.

No dobra przełamuje zużyte, ale jak włożyć nowe???
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez xANDy » 20 maja 2007, 14:00

Tak samo – tam jest zawias (uważaj, żeby nie ułamac noska).
Masz nowy?? oglądnij sobie jesgo konstrukcję a od razu będziesz wiedział co mam na myśli.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez waldek2000 » 20 maja 2007, 15:55

Dzięki, teraz wszystko jasne.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez skandha » 10 cze 2008, 15:58

Witam!

przegladalem posty o tym filtrze, w kwestii wymiany – i mam pytanie.

Mam wersje mazdy 1.6 SPORTIVE 2002 – wersja w full opcji – tzn. ma wlasciwie wszystko rownież KLIMATYZACJĘ.

Chcialem wymienic filtr kabinowy wedle rad uzytkownikow. Niestety miejsce, gdzie wykreca sie filtr ja mam cale zaslepione (jako CALOSC) – nie ma tam klamry mocującej, nie ma tam srób, motylków. Ponizej podaj link do postu, gdzie ta sytuacja jest podobna.


http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=80
tutaj Link do postu o wymianie – tam na samym dole jest "BEJOTKA" ktora ma klamrę .

I teraz pytanie – czy ktos tak ma w wersji z rocznika 2002 z klimą? Czy ktos to "na chama" rozcinal? Czy ktos moze inaczej postepowal w takiej sytuacji...

Prosze o info, ewentualnie prosze o info, czy mozna kupic taką klamrę gdzie (szrot, itd.)

bede wdzieczny
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 19:27
Posty: 86
Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j

Postprzez strOOs » 16 lip 2008, 14:06

dziubek znalazles filtr?
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez skandha » 16 lip 2008, 15:49

Ja wczoraj dzwonilem do ASO z pytanie, czy w mojej wersji (BJ 1.6 – chyba wersja VISION, albo EVISION) jest filtr. Facet sprawdzil po VINIE i powiedzial, ze nie ma filtra... Zapytalem, co w takim razie. Gosc powiedzial, ze nie musze sie martwic – no ale w kwestii brudu, syfu, ktory za kilka lat bedzie pewnie lecial z nawiewu – facet powiedzial, zeby odkrzucac czasem...

Bez sensu. WIec pytanie jest takie. Czy w BEJOTKACH w wersji BEZ – jest jakis patent na czyszczenie ukladu?

Prosze o info...
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 19:27
Posty: 86
Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j

Postprzez strOOs » 16 lip 2008, 15:53

skandha poszukaj na forum – gdzies mi mignal temat o robieniu filtra z ponczochy, ale nie czytalem...
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez skandha » 16 lip 2008, 15:57

No dobra, ale trzeba przeciez zrobic dziure w calosci... Czyli w dmuchawie pod schowkiem... Tę dziurę jakoś uszczelnic...
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 19:27
Posty: 86
Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j

Postprzez rflw » 22 lip 2008, 21:38

mam ten sam probelm kupiłem filter wczołgałem sie pod schowek i.... nie ma filtra. Tylko w takim razie gdzie sie zatrzymuje cały syf z zewnątrz?
rflw
 

Postprzez skandha » 22 lip 2008, 23:14

Przeciez nie moze byc tak, ze po 10 latach np. jezdzenia autem dojdzie do sytuacji, ze z nawiewow bedzie nawalac caly zebrany syf. Mamy rok 2001-2003 (mowie o wersjach aut, w ktorych byly produkowane Mazdy – tez moja) przeciez taka firma musiala pomyslec o Serwisie tego podzespolu...

Nie macie manuala porzadnego, takiego z ASO, ktory opisuje taka sytuacje? Moze trzeba rozebrac pol auta?
Kurcze, nie wiem co o tym myslec...


Jakies sugestie?
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 19:27
Posty: 86
Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j

Postprzez umberto » 23 lip 2008, 20:00

rflw napisał(a):mam ten sam probelm kupiłem filter wczołgałem sie pod schowek i.... nie ma filtra. Tylko w takim razie gdzie sie zatrzymuje cały syf z zewnątrz?


okazuje się, że u mnie też nie ma tego filtra...
a to oznacza, że mam filtr kabinowy do BJ na zbyciu :)

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 lut 2008, 21:35
Posty: 10
Auto: 323f BJ 2002r.: od Jaksy :)

Postprzez Polikrates » 8 sie 2008, 16:19

Witam.
To już chyba było ale w niektórych modelach BJ nie ma filtra kabinowego. Ja też nie mam tego filtra
Początkujący
 
Od: 8 sie 2008, 16:08
Posty: 10
Skąd: Lublin

Postprzez umberto » 8 sie 2008, 19:40

Polikrates napisał(a):Witam.
To już chyba było ale w niektórych modelach BJ nie ma filtra kabinowego. Ja też nie mam tego filtra


no właśnie....ja tez go nie mam
kupiłem, a jak przyszło do wymiany okazało się, że nie ma" klamry" i mam teraz na zbyciu filtr kabinowy :)

pozdr
Początkujący
 
Od: 5 lut 2008, 21:35
Posty: 10
Auto: 323f BJ 2002r.: od Jaksy :)

Postprzez didusiek » 8 sie 2008, 23:00

Obrazek
Ostatnio edytowano 8 sie 2008, 23:10 przez didusiek, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez didusiek » 8 sie 2008, 23:04

A ja mam wersje bj sportive 1.6 z 2001 i takowy filtr posiadam. Znajduje się tam gdzie wszyscy piszą gdzie ma być a wygląda to u mnie tak:

Obrazek

odkręcam tę śrubkę, zdejmuję i wyciągam takie dwie podwójne ramki:

Obrazek

Więc dziwi mnie to że w modelach z 2001 jest ten filtr a w modelach z 2002 nie ma go. A przecież mamy te same auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez skandha » 9 sie 2008, 11:12

Dokladnie o to chodzilo. Ja mam tylko miejsce na te klamre... Hmmm, bardzo dziwne to jest.

Nie orientujecie sie, czy taka klamre mozna kupic jakos na lewo? Czy szrot? Tylko pytanie, czy jesli np. rozwalilbym te dziure, to czy tam bylby miejsce na filtr i czy filtr by pasowal...

Kompletnie bezsensowane sytuacja – obawiam sie, ze kilka lat, jesli auto bedzie jezdzilo jak jezdzi, bede mial po wlaczeniu nawiewu jesien sredniowiecza normalnie :)

Hmmm...
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 19:27
Posty: 86
Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323