Podświetlanie przycisków/przełączników/ kontrolek konsoli

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tomciokr » 23 sie 2009, 12:37

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez wtyku » 13 lis 2009, 14:34

Witam!

Czy ktos wie na jakie napiecie sa zarowki w tych przyciskach?
Czy ktos je wylutowywal? plytka drukowana wyglada dosc dzwinie i nie wiem czy mozna poprostu je tak o sobie wylutowac...

Pozdrawiam

Piotr
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Jacekm_ » 13 lis 2009, 14:44

12-14V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez wtyku » 13 lis 2009, 15:45

aaa ostatnio sie ze mnie śmialiście ze debilne pytania zadaje. Wtedy ktos napisal ze 2V co bylo dla mnie szokiem, bo nie slyszalem o takich. Kupilem 3v bo tez ktos napisal ze latwo sie wymienia.

i jest zupelnie inaczej :–((
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Borys » 13 lis 2009, 15:50

W większości przycisków są wkładane w oprawkach, chyba, że u was w info/set jest inaczej
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez wtyku » 13 lis 2009, 15:56

niestety trzeba lutowac... :–((

moze ktos zna sklep we Wroclawiu gdzie beda takie zaroweczki o odpowiedniej mocy i barwie...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez topik » 13 lis 2009, 16:30

Witam. Lepiej kupić 14V bo 12V się palą. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Borys » 13 lis 2009, 16:50

Masz racje, podobno w przyciskach od halogenów też tak własnie jest.
Obrazek

Dokleje temat do istniejącego wątku o podświetleniu przycisków.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Jacekm_ » 13 lis 2009, 17:44

No właśnie właśnie, już nie raz pisałem, że są lutowane, bo zmieniałem u siebie. A Ci co nie zmieniali z uporem twierdzą, że są wkładane w oprawkach. W oprawkach są w przyciskach od potencjometru wysokości świateł i natężenia podświetlenia, a w podwójnych od halogenów i komputera są lutowane.
wtyku, ja poszedłem do gościa co naprawia radia samochodowe i miał takie żarówki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez wtyku » 13 lis 2009, 18:20

Wielkie dzięki za konkretna odpowiedz.

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez tomciokr » 13 lis 2009, 19:27

Jak jest zrealizowane podświetlenie w zegarku ? Czy są tam żaróweczki? Pytam bo u mnie brak podświetlenia samego zegarka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez wtyku » 13 lis 2009, 19:30

jak w zegarku? przeciez zegarek jest w radiu...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez tomciokr » 13 lis 2009, 19:37

Zegar nie jest w radiu. Zegarek jest z półeczką umieszczone w jednym DIN'ie. Dokładnie taki –> http://photos04.otomoto.pl/photos/original/C10/22/85/C10228567_6.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez GroMo » 13 lis 2009, 20:18

Jeśli chodzi o podświetlenie zegarka to są tam żarówki T5.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez tomciokr » 13 lis 2009, 20:37

OK, dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez NBR » 15 lis 2009, 14:00

ja się borykałem z podświetleniem komputera (dodam że komputer pochodzi z 626 wiec myślałem ze problem tkwi w nim) – po przekręceniu kluczyka w pozycję ACCU wyświetlacz i jego przyciski były podświetlone, po odpaleniu auta podświetlenie wyświetlacza gasło :|
Co się okazało po wymianie żarówek podświetlających panel środkowy i lewy panel, podświetlenie komputera działa :| – miłe zaskoczenie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez tomciokr » 15 lis 2009, 14:12

Ja na podświetleniu zegarów, panela mam intensywność światła trochę obniżoną. Obniżenie napięcia pozwoli na wydłużenie żywotności żaróweczek. Wymiana może nie jest skomplikowana, ale te żaróweczki są lutowane w oprawkę. Problem w tym, że wąsy żaróweczek nie imają się cyny :) W zegarkach na żarówce brak regulacji natężenia światła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez tomxl » 15 lis 2009, 22:14

tomciokr napisał(a):http://photos04.otomoto.pl/photos/original/C10/22/85/C10228567_6.jpg


Mam pytanie ,a czy macie podświetlony włącznik klimy i ogrzewania tylnej szyby..?

Musze zrobić zdjecie aby pokazać Wam jak podświetliłem sobie włączniki szyb. elektr. <jupi>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez marcin255 » 15 lis 2009, 22:37

tomciokr napisał(a):Ja na podświetleniu zegarów, panela mam intensywność światła trochę obniżoną. Obniżenie napięcia pozwoli na wydłużenie żywotności żaróweczek. .

chyba raczej skróci ich żywot
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomciokr » 15 lis 2009, 23:20

Obniżenie napięcia od znamionowego wydłuży. Tak samo w domu dla wydłużenia żywotności tradycyjnej żarówki możesz zastosować układ do miękkiego startu, czyli stopniowego podnoszenia napięcia.
To samo kolega topik pisze że można zastosować 14V zamiast 12V. Inna sprawa że w instalacji masz ponad 12V na odpalonym motorze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323