Wymiana kierownicy na skórzaną
Strona 1 z 1
Ostatnio udało mi się kupić za grosze skórzaną kierownicę do mojej BJ, a że moja już nosiła ślady użytkowania więc postanowiłem ją wymienić i w ten sposób mieć namiastkę luksusu.
Oczywiście na początku odłączamy akumulator żeby nie spotkała nas jakaś przykra niespodzianka.
Następnie zdejmujemy poduchę, do tego celu kluczem 10mm odkręcamy śruby po bokach poduszki (lewa i prawa strona). Dla wygodnego dostępu proponuje nacisnąć klakson. Poduszka wychodzi bez problemu.
Oto widok jaki ujrzymy (jeżeli posiadamy poduszkę w aucie). Odłączamy widoczny na zdjęciu czerwony kabelek od klaksonu i żółty od poduszki.
O ile z czerwonym nie będzie problemu to żeby rozłączyć poduchę trzeba wyjąć złącze z zaczepów, od dołu będzie blokada którą należy wcisnąć, wtedy wtyczka wychodzi delikatnie.
Kolejna czynność to odkręcenie kierownicy. Kluczem nasadowym (nie pamiętam rozmiaru) odkręcamy nakrętkę, do tej czynności musimy też przytrzymać kierownicę bo jest mocno przykręcona.
Przed zdjęciem kierownicy zaznaczamy górny punkt na śrubie, albo położenie koła kierownicy względem tapicerki. Dzięki temu będzie można zamontować ją prosto ponieważ nie ma żadnego wycięcia centrującego.
Doszliśmy do najbardziej nieprzyjemnego momentu a mianowicie zdjęcia koła kierownicy. Tutaj proponuję użyć ściągacza, bez niego jest to chyba niemożliwe.
Dla lepszego dostępu odkręcamy cztery śrubki trzymające osłonę kierownicy, zaznaczone na czerwono.
Teraz ściągacz będzie można zahaczyć o spód.
Po małej męczarni kierownica wychodzi.
Teraz możemy zamontować nową. Zakładamy względem naszego zaznaczenia tak by siedziała prosto i dokręcamy śrubę oraz przykręcamy cztery śrubki osłony kierownicy. Następnie podłączamy wtyczkę poduszki powietrznej, montując należy pamiętać że blokada zapobiegająca rozłączeniu kabli spoczywa w zaczepie od strony poduszki a nie przodu samochodu. Został nam jeszcze czerwony kabelek od klaksonu. Wkładamy poduchę, musi wejść pomiędzy widoczne na zdjęciu uchwyty.
Teraz tylko przykręcić ją do kierownicy, w tym celu znowu wciskamy klakson żeby mieć dobry dostęp.
A oto efekt.
Teraz tylko została nam jazda testowa. Niestety w moim przypadku po złożeniu i przejechaniu się na prostej drodze okazało się że kierownica jest krzywo, dlatego rozebrałem ją ponownie. Ale i tym razem okazało się że jest przekrzywiona w przeciwną stronę. Wniosek jest taki że ząbki blokujące koło kierownicy przed obrotem są montowane w różnych położeniach. Nie jest to wielki problem wystarczy jechać ustawić zbieżność kół i położenie koła kierownicy. I już można cieszyć się jazdą z prostą kierownicą.
Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, nowa kierownica jest twardsza i lepiej się ją trzyma w dłoni, aż nie chce się puszczać
Oczywiście na początku odłączamy akumulator żeby nie spotkała nas jakaś przykra niespodzianka.
Następnie zdejmujemy poduchę, do tego celu kluczem 10mm odkręcamy śruby po bokach poduszki (lewa i prawa strona). Dla wygodnego dostępu proponuje nacisnąć klakson. Poduszka wychodzi bez problemu.
Oto widok jaki ujrzymy (jeżeli posiadamy poduszkę w aucie). Odłączamy widoczny na zdjęciu czerwony kabelek od klaksonu i żółty od poduszki.
O ile z czerwonym nie będzie problemu to żeby rozłączyć poduchę trzeba wyjąć złącze z zaczepów, od dołu będzie blokada którą należy wcisnąć, wtedy wtyczka wychodzi delikatnie.
Kolejna czynność to odkręcenie kierownicy. Kluczem nasadowym (nie pamiętam rozmiaru) odkręcamy nakrętkę, do tej czynności musimy też przytrzymać kierownicę bo jest mocno przykręcona.
Przed zdjęciem kierownicy zaznaczamy górny punkt na śrubie, albo położenie koła kierownicy względem tapicerki. Dzięki temu będzie można zamontować ją prosto ponieważ nie ma żadnego wycięcia centrującego.
Doszliśmy do najbardziej nieprzyjemnego momentu a mianowicie zdjęcia koła kierownicy. Tutaj proponuję użyć ściągacza, bez niego jest to chyba niemożliwe.
Dla lepszego dostępu odkręcamy cztery śrubki trzymające osłonę kierownicy, zaznaczone na czerwono.
Teraz ściągacz będzie można zahaczyć o spód.
Po małej męczarni kierownica wychodzi.
Teraz możemy zamontować nową. Zakładamy względem naszego zaznaczenia tak by siedziała prosto i dokręcamy śrubę oraz przykręcamy cztery śrubki osłony kierownicy. Następnie podłączamy wtyczkę poduszki powietrznej, montując należy pamiętać że blokada zapobiegająca rozłączeniu kabli spoczywa w zaczepie od strony poduszki a nie przodu samochodu. Został nam jeszcze czerwony kabelek od klaksonu. Wkładamy poduchę, musi wejść pomiędzy widoczne na zdjęciu uchwyty.
Teraz tylko przykręcić ją do kierownicy, w tym celu znowu wciskamy klakson żeby mieć dobry dostęp.
A oto efekt.
Teraz tylko została nam jazda testowa. Niestety w moim przypadku po złożeniu i przejechaniu się na prostej drodze okazało się że kierownica jest krzywo, dlatego rozebrałem ją ponownie. Ale i tym razem okazało się że jest przekrzywiona w przeciwną stronę. Wniosek jest taki że ząbki blokujące koło kierownicy przed obrotem są montowane w różnych położeniach. Nie jest to wielki problem wystarczy jechać ustawić zbieżność kół i położenie koła kierownicy. I już można cieszyć się jazdą z prostą kierownicą.
Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, nowa kierownica jest twardsza i lepiej się ją trzyma w dłoni, aż nie chce się puszczać
Ostatnio edytowano 18 lut 2011, 05:35 przez YgooR, łącznie edytowano 1 raz
ładna fotorelacja proponuję dodać do poradnika n/t BJ
poduszka chyba została z poprzedniej kierownicy troszkę kolorem odstaje – niemniej jednak ładnie wygląda
Pozdrawiam,
Norbert
poduszka chyba została z poprzedniej kierownicy troszkę kolorem odstaje – niemniej jednak ładnie wygląda
Pozdrawiam,
Norbert
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
NBR napisał(a):poduszka chyba została z poprzedniej kierownicy troszkę kolorem odstaje
Też mnie to zastanawiało ale sprawdziłem inne auta na portalach aukcyjnych i chyba jest jeden kolor poduszki. Moja kierownica zalatywała Plakiem a on pogłębia kolor, natomiast poduszka była czyszczona wcześniej pianką do kompa (daje matowy kolor) i chyba dlatego taka różnica. Zresztą w ciągu dnia różnica nie jest tak widoczna.
Witam. Dobra fotorelacja, ja kiedyś chciałem obszyć kierownicę skórą ale wołali za to 220 zł. Jak dla mnie jest to za drogo. A może ma ktoś na forum szablon, jak powinna być wycięta skóra? YgooR mam do Ciebie prośbę. Możesz mi podać wymiar od górnego szwu na kierownicy do górnej powierzchni górnego ramienia i wymiar od dolnego szwu do górnej powierzchni dolnego ramienia? Pozdrawiam.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):mam do Ciebie prośbę
Jasne że mogę, ale nie wiem o so chodzi możesz troszkę dokładniej
Zaznaczyłem to na Twoim zdjęciu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68c ... 3c97d.html
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
No problem, dziś już nie będę w garażu ale jutro Ci podam. Pozwiedz mi tylko czy wewnątrz czy na zewnątrz kierownicy?
YgooR napisał(a):Pozwiedz mi tylko czy wewnątrz czy na zewnątrz kierownicy?
Od wewnątrz.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam. Dzięki. Pozdrawiam.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
YgooR napisał(a):Doszliśmy do najbardziej nieprzyjemnego momentu a mianowicie zdjęcia koła kierownicy. Tutaj proponuję użyć ściągacza, bez niego jest to chyba niemożliwe.
da sie bez sciagacza,wystarczy "troche" sily.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
da sie bez sciagacza,wystarczy "troche" sily
Pudzianem nie jestem, ale trochę siły mam. Bałem się że uszkodzę kolumnę bo kierownica ani drgnęła.
Może u Ciebie wyszło delikatnie, ale ja wiem jak mocno musiałem dokręcić sciągacz żeby puściła.
Taaa skóra to jest to..., od razu się lepiej trzyma kierę, jest pewniejszy uchwyt (chyba są grubsze niż seryjne?) po za tym dłonie się nie pocą. Ja swoją kiedyś oddam do obszycia. Mam taki pomysł żeby kawałkami miała dziurawioną skórę. Myślę, że z tymi kropkowanymi platkikami na konsoli środkowej powinna się dobrze komponować. Fotorelacja super, w poprzednim aucie kierę bez poduchy potrafiłem ściągnąć w 2 min ,był to jedyny sposób żeby wyciągnąć zegary..., ale w madzi nie będę ingerował.
Pozdro
Pozdro
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
YgooR napisał(a):Pudzianem nie jestem, ale trochę siły mam. Bałem się że uszkodzę kolumnę bo kierownica ani drgnęła.
Może u Ciebie wyszło delikatnie, ale ja wiem jak mocno musiałem dokręcić sciągacz żeby puściła.
pewnie gdybym mial sciagacz to bym sie nie szarpal.sam bym w tydzien tego nie wyjal,z bratem walczylem i wcale tak od razu nie puscila.ale da sie
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Interceptor napisał(a):chyba są grubsze niż seryjne?
Ta skóra (kierownica) też jest seryjna ale grubsza nie jest, za to jest twardsza i faktycznie lepiej leży w dłoni.
Suloo napisał(a):z bratem walczylem i wcale tak od razu nie puscila
A to zmienia postać rzeczy, ja niestety miałem siostrę pod ręką
Witam
Czy ktoś miał problem z trzeszczeniem podczas kręcenia kierownicą? Otóż na początku delikatnie coś mi trzeszczało. Psiknąłem smaru do środka tych łożysk i teraz czuć jakby dostał się gdzieś piasek. I jest gorzej. Co mam z tym zrobić?
Czy ktoś miał problem z trzeszczeniem podczas kręcenia kierownicą? Otóż na początku delikatnie coś mi trzeszczało. Psiknąłem smaru do środka tych łożysk i teraz czuć jakby dostał się gdzieś piasek. I jest gorzej. Co mam z tym zrobić?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości