Rdza w naszych bj :(
1, 2
u mnie w przed lifcie kielichy z tyłu są mikado z przodu jeden lekko łapie i standardowo lekko z tyłu nadkola, tu wygląda to mało ciekawie niestety po lifty bardziej są podatne rdze taki urok, ale u Ciebie to przegięcie trzeba to jak najszybciej zrobić, bo tego będzie coraz więcej
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Łał...aż nie dowierzam że taka rdza może występować w naszych BJ, no chyba że uczyła się pływać w czasie powodzi
. Ja od kilku dni walczyłem z rdzą w mojej bj, ale to miałem...mniej więcej śladowe ilości rdzy. Wszystko zeszlifowałem, jak trzeba było to trochę szpachli dałem, dałem podkład antykorozyjny (3 warstwy), lakier 6-8 warstw, lakier bezbarwny 3 warstwy + jutro będę woskował całe auto.
Cieszę się z tego że udało mi się dobrać idealny kolor lakieru w sprayu do koloru nadwozia. Nie widać żadnej różnic, czuć ją tylko jak się przejedzie po lakierze ręką, gdyż jest lekko inna powłoka.
Cieszę się z tego że udało mi się dobrać idealny kolor lakieru w sprayu do koloru nadwozia. Nie widać żadnej różnic, czuć ją tylko jak się przejedzie po lakierze ręką, gdyż jest lekko inna powłoka.
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
Witam !
Też mam rdzawy problem generalnie w okolicy tyłu
Mógłby ktoś polecić jakiś sensowny warsztat blacharsko lakierniczy (czy generalnie Fachowca/Złotą Rączkę) w okolicy Kłodzka ?
PLZ !
Też mam rdzawy problem generalnie w okolicy tyłu
Mógłby ktoś polecić jakiś sensowny warsztat blacharsko lakierniczy (czy generalnie Fachowca/Złotą Rączkę) w okolicy Kłodzka ?
PLZ !
-
dzidek.online
Ja ostatnio też postanowiłem zajrzeć pod spód żeby sprawdzić co się dzieje z podwoziem i znalazłem z prawej strony pasażera z tyłu odpadające płaty zardzewiałej blachy. Po wyłamaniu wszystkiego i wyczyszczeniu szlifierką obszar bez blachy był wielkości 15 na 20 cm. O dziwo pod warstwą blachy którą usunąłem jest jakaś warstwa bitumiczna a po postukaniu w nią nie czuje się że na niej jest jakaś blacha ( głuchy odgłos) i lekko się ugina. Czyżby podłoga była w bj z 2 warstw blachy a pośrodku nich wstawione wygłuszenie bitumiczne ? Całą dziurę zabezpieczyłem barankiem a tak poza tym jeszcze w 2 miejscach znalazłem małe ogniska rdzy które też zabezpieczyłem. A do blacharza idą oczywiście tylne nadkola 2 raz w ciągu 3 lat.
Moja Madzia wróciła niedawno z odrdzewiania
Postanowiłem zająć się nią przed zimą i dobrze zrobiłem. Tylne nadkola przegnite, wstawione są reparaturki, wszystko oczyszczone i zakonserwowane. Dolne ranty drzwi trzeba było wymienić, bo wżery były zbyt głębokie. Kielichy i progi na szczęście zdrowe
Dodatkowo czyszczenie i konserwacja spodu oraz zabezpieczenie profili wewnętrznych. Pomijając oczywiste plusy, mam wrażenie, że w kabinie zrobiło się ciszej
Jestem lżejszy o paręnaście stówek, ale mam nadzieję, że było warto
Na początku wiosny na tylnych nadkolach miałem tylko pojedyncze, małe bąbelki i liczyłem, że do jesieni się to nie pogorszy, ale okazało się, że nie ma co liczyć na cud, bo rdza wpierdziela Bjtki o każdej porze roku

Na początku wiosny na tylnych nadkolach miałem tylko pojedyncze, małe bąbelki i liczyłem, że do jesieni się to nie pogorszy, ale okazało się, że nie ma co liczyć na cud, bo rdza wpierdziela Bjtki o każdej porze roku
- Od: 26 lut 2012, 13:24
- Posty: 43
- Skąd: TST/TKI
- Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC
Pozostałość po "soli" używanej przez drogowców najbardziej daje o sobie znać wiosną. Powód prosty: zimą to badziewie trzyma się naszych samochodów i je skutecznie "konserwuje",wiosną [zazwyczaj niezmyte] zaczyna penetrować łączenia blach w efekcie czego latem wyłażą purchle. W swojej karierze,a pracuję w branży motoryzacyjnej,widywałem różne auta,z różnych rejonów europy,i np. w Szwajcarii Mercedes klasy C z początku produkcji nie gnije w ogóle,to samo dotyczy Forda np. ze Skandynawii. Jak ograniczyć postęp rdzy? Przede wszystkim starać się dokładnie wymyć pozostałości po zimie,następnie sumienna konserwacja,przed i po zimie,wszystkie profile zamknięte,podłoga,wnęki kół,obrzeża blach itp. Nie unikniemy rdzy ale ją w ten sposób powstrzymamy,przynajmniej na jakiś czas. Tak robię przy swoim aucie,ma 14 lat,9 jeździło po Danii,ostatnie 5 po kraju,dopiero w tym roku coś zaczęło się dziać na tylnym lewym nadkolu,kielichy w porządku,podłoga – powierzchowna rdza na łączeniach blach w przedniej części.
-
rav 75
w Danii niestety jest sporo skorodowanych aut...przyczyną jest solenie dróg i częste zmiany temperatury- w dzień ciepło – w nocy mróz. Mam znajomych z Aalborga, którzy to potwierdzają. zresztą mercedes 190 duńczyków już po paru latach był nieźle podjedzony.
Odebrałem Madzie od blacharza, poniżej szacunkowy zakres robót:
Wymiana skorodowanego nadkola przod,
Naprawa – usunięcie dziur w kielichach przod
Naprawa – usunięcie dziur w kielichach tył
Usunięcie korozji i zabezpieczenie dolnych krawędzi drzwi
Konserwacja całego podwozia
Zobaczymy ile teraz polatam zanim pokażą sie nowe ogniska, narazie mam spac spokojnie
P.S. Ktos wie ile czasu bedzie sie utrzymywał wewnątrz zapach konserwacji ? Nie jest zbyt uciazliwy, ale jest wyczuwalny. Narazie wszystko jeszcze miękkie i świeże jak lukałem na podwozie.
Wymiana skorodowanego nadkola przod,
Naprawa – usunięcie dziur w kielichach przod
Naprawa – usunięcie dziur w kielichach tył
Usunięcie korozji i zabezpieczenie dolnych krawędzi drzwi
Konserwacja całego podwozia
Zobaczymy ile teraz polatam zanim pokażą sie nowe ogniska, narazie mam spac spokojnie
P.S. Ktos wie ile czasu bedzie sie utrzymywał wewnątrz zapach konserwacji ? Nie jest zbyt uciazliwy, ale jest wyczuwalny. Narazie wszystko jeszcze miękkie i świeże jak lukałem na podwozie.
- Od: 1 lis 2011, 10:22
- Posty: 78
- Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002
alan78 napisał(a):Odebrałem Madzie od blacharza, poniżej szacunkowy zakres robót:
Wymiana skorodowanego nadkola przod,
Naprawa – usunięcie dziur w kielichach przod
Naprawa – usunięcie dziur w kielichach tył
Usunięcie korozji i zabezpieczenie dolnych krawędzi drzwi
Konserwacja całego podwozia
Zobaczymy ile teraz polatam zanim pokażą sie nowe ogniska, narazie mam spac spokojnie![]()
P.S. Ktos wie ile czasu bedzie sie utrzymywał wewnątrz zapach konserwacji ? Nie jest zbyt uciazliwy, ale jest wyczuwalny. Narazie wszystko jeszcze miękkie i świeże jak lukałem na podwozie.
zdradzisz jaki koszt samej konserwacji?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Możecie się wypowiedzieć na temat tego typu wynalazku:
http://allegro.pl/stop-korozji-esa-2-la ... 17001.html
jak dla mnie to raczej pic na wodę

jak dla mnie to raczej pic na wodę
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
Ochrona katodowa jest to sprawdzona i szeroko stosowana metoda w budownictwie przemytsłowym, ale podejrzewam, że w tym przypadku to urządzenie należy włożyć do jednej szuflady z magnetyzerami i opornikami zwiększającymi moc. Czyli pic 
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
- Od: 16 paź 2009, 13:17
- Posty: 85
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)
xedos1972 napisał(a):współczuje takiego stanu podwozia,ale zastanawiam się czy zaglądacie pod spód auta choć raz w roku ,to się w rok nie stało .
Racja, dziura na wylot, byłoby widać od spodu. Moja BJ jest rok starsza, ale takich kwiatków nie ma...
If you’re in control, you’re not going fast enough.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości