Witam serdecznie,
z uwagi na to, że jestem zielony w tematyce, zapytam pierw na forum bo może wcale nie trzeba z tym jechać do mechanika. Otóż nie działa mi elektryczna regulacja prawego światła (lewe jest ok). Co i gdzie mogło się stać i co by należało zrobić/sprawdzić/wymienić? Oczywiście jeśli jest to możliwe we własnym garażu.
Nie działa regulacja wysokości prawego światła
Strona 1 z 1
Obejrzyj złącze silniczka czy jest poprawnie spięte.
Jeśli jest OK to ..... mógł po prostu silniczek "wyzionąć ducha" np. z powodu wilgoci.
Możesz się pobawić i przełożyć silniczek ze strony lewej na prawą aby się upewnić ale nie sądzę aby to coś zmieniło.
Jeśli nic nie wynajdziesz to .... szukaj na allegro używanego silniczka
Jeśli jest OK to ..... mógł po prostu silniczek "wyzionąć ducha" np. z powodu wilgoci.
Możesz się pobawić i przełożyć silniczek ze strony lewej na prawą aby się upewnić ale nie sądzę aby to coś zmieniło.
Jeśli nic nie wynajdziesz to .... szukaj na allegro używanego silniczka
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Pozwólcie, że się podepnę, żeby nie zakładać nowego wątku.
Czy można w BJ wymienić sam silniczek czy trzeba wymieniać całą lampę?
Inna rzecz, że u mnie już padły trzy silniczki – dwa w oryginalnych lampach i jeden w zamienniku...
Ponoć ten typ tak ma. Prawda to? Jest sens się bawić z tym silniczkiem?
Czy można w BJ wymienić sam silniczek czy trzeba wymieniać całą lampę?
Inna rzecz, że u mnie już padły trzy silniczki – dwa w oryginalnych lampach i jeden w zamienniku...
Ponoć ten typ tak ma. Prawda to? Jest sens się bawić z tym silniczkiem?
- Od: 15 cze 2007, 14:20
- Posty: 50
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ 1.5 16v 1999r
elkanguro napisał(a):Otóż nie działa mi elektryczna regulacja prawego światła (lewe jest ok). Co i gdzie mogło się stać i co by należało zrobić/sprawdzić/wymienić?
Sprawdź na początek czy obie lampy są oryginalne, często zamienniki nawet jak mają silniczek wymagają innej wtyczki lub odwrotnego podłączenia (fabryczna instalacja nie pasuje).
Też padł mi jeden silniczek, kiedyś badałem temat i powinno dać się wymienić po rozklejeniu lampy.
Z tym, że sam silniczek ciężko dostać.
Borys napisał(a):Też padł mi jeden silniczek, kiedyś badałem temat i powinno dać się wymienić po rozklejeniu lampy.
to w przedliftach trzeba rozklejać lampę? w poliftach jest na wierzchu przy lampię, u mnie z prawej nie działał ale rozłożyłem go na części pierwsze i podwiązałem gumką recepturką w środku i działa jakoś
problem jest tego typu że nie wraca taki cydelek w środku bo się zacina a gumka zmusza go i działa.
co do przedlifta najlepiej zapytać boczka ona miał wszystko na wierzchu i powinien się orientować
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Witam,
Podepnę się pod temat. Miałem padnięty jeden silniczek regulacji. Generalnie wewnątrz silniczka było połamane kolo zębate z gwintem. Podejrzewam ze się wkręciło zbyt "głęboko" i gwint oderwał się od koła.
Mniejsza z tym, postanowiłem go wymienić. Niestety jeśli chodzi o Allegro to szału nie ma. Jeśli już się coś pojawi to lekko ponad 70 złotych trzeba przygotować. Postanowiłem pokombinować. Szukałem i zobaczyłem że silniczek od Daewoo Nexia wyglada znajomo. Okazuje się że to bardzo podobna konstrukcja..
To teraz tak krótko i na szybko bo nie mam czasu

To tak lecąc od góry:
– 'tylna 'obudowa silniczka jest inna
– 'przednia' obudowa jest identyczna (wlasnie tam mialem połamany element)
– 'bolec' on Nexii jest dłuższy (dostosowany do 'tylnej' obudowy)
– płytka z elektronika też się troche różni więc postanowiłem wsadzić orginalną od Mazdy dla pewności.

Więc w zasadzie podmieniłem 'przednią' obudowę z Nexii. Możliwe że cały silniczek z Nexii pasowałby, ale wolałem złożyć orginał do kupy. Jutro postaram się zamontować silniczek do reflektora i dam znać czy się udało.

Aha silniczek od Nexii można wyhaczyć za 10-20 złotych na allegro (używka)
Cała akcja dotyczy lampy po pierwszym lifcie, w ostatnim lifcie lampy były chyba trochę inne..
Silniczek zamontowany dziś rano przed pracą, śmiga aż miło. Teraz tylko na ustawienie świateł żeby przypadkiem nie świecić ludziom po oczach
Podepnę się pod temat. Miałem padnięty jeden silniczek regulacji. Generalnie wewnątrz silniczka było połamane kolo zębate z gwintem. Podejrzewam ze się wkręciło zbyt "głęboko" i gwint oderwał się od koła.
Mniejsza z tym, postanowiłem go wymienić. Niestety jeśli chodzi o Allegro to szału nie ma. Jeśli już się coś pojawi to lekko ponad 70 złotych trzeba przygotować. Postanowiłem pokombinować. Szukałem i zobaczyłem że silniczek od Daewoo Nexia wyglada znajomo. Okazuje się że to bardzo podobna konstrukcja..
To teraz tak krótko i na szybko bo nie mam czasu

To tak lecąc od góry:
– 'tylna 'obudowa silniczka jest inna
– 'przednia' obudowa jest identyczna (wlasnie tam mialem połamany element)
– 'bolec' on Nexii jest dłuższy (dostosowany do 'tylnej' obudowy)
– płytka z elektronika też się troche różni więc postanowiłem wsadzić orginalną od Mazdy dla pewności.

Więc w zasadzie podmieniłem 'przednią' obudowę z Nexii. Możliwe że cały silniczek z Nexii pasowałby, ale wolałem złożyć orginał do kupy. Jutro postaram się zamontować silniczek do reflektora i dam znać czy się udało.

Aha silniczek od Nexii można wyhaczyć za 10-20 złotych na allegro (używka)
Cała akcja dotyczy lampy po pierwszym lifcie, w ostatnim lifcie lampy były chyba trochę inne..
Silniczek zamontowany dziś rano przed pracą, śmiga aż miło. Teraz tylko na ustawienie świateł żeby przypadkiem nie świecić ludziom po oczach
- Od: 2 sty 2010, 14:33
- Posty: 35
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości