Komputer pokładowy "Touring Computer" – montaż, kalibracja [BJ benz., '98-'00]

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Amik » 15 lut 2011, 16:26

Potwierdzam, Właśnie zamontowałem i testowałem owy komputerek w mojej 1.5 lecz muszę korektę zrobić, gdyż spalanie absolutnie nie pokrywa się z prawdziwym :) (ok 2 litry za mało wskazuje).
Bezproblemowa instalacja :)
Moja Mazda lśni na wietrze
Gdyż z łatwością tnie powietrze
Zła pogoda jej nie ima,
Gdyż ma Mazda to benzyna
To nie diesel że Ci zgaśnie,
Wręcz przeciwnie ryczy właśnie,
Każdy ścigać się próbuje,
Lecz nic z tego tępe ####
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 17:18
Posty: 25
Skąd: Stargard Szczec
Auto: Mazda 323 Bj 1.5 sedan

Postprzez Neonixos666 » 19 lut 2011, 16:39

A dla posiadaczy bj w dieslu po lifcie mam pocieszenie polecam wyjęcie z zegarka zielonego filtra i pomalowanie żarówki na żądany kolor. Ja wyjąłem i pomalowałem na czerwo pod kolor podświetlenia, wyszło zajedwabiście i dosłownie 5 min roboty z zerowym wkładem finansowym.
To nie to samo co komputer ale jakaś zmian <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bombel1991 » 20 lut 2011, 13:39

ja mam wersję po lifcie. I u mnie wyświetlacz komputera znajduje się pod obrotomierzem. Przyciski znajdują się w małej konsoli przy drzwiach kierowcy. Wie ktoś może jak skalibrować ten komputer? dodam, że mam tylko przyciski SET i INFO.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez kubi2410 » 21 lut 2011, 14:01

Nie wiem co masz na myśli skalibrować
Obsługa jest prosta jednym zmieniasz co się wyświetla drugi wciskasz i przytrzymujesz to zeruje wyniki i liczy od nowa i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez tomciokr » 23 lut 2011, 18:51

Mi się udało kupić komputerek za 36zł wraz z dostawą :) Ktoś wie o ile trzeba zrobić korektę przy silniku 2,0 FS?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez Borys » 23 lut 2011, 18:58

Podłączyłeś komputer pod radiem? Wiele osób już mnie pytało czy wiązka po lifcie jest kompletna skoro fabrycznie kompa przeniesiono na obrotomierz.

Do kalibracji najlepiej podejść przy tankowaniu do pełna. Obliczamy sobie jakie powinno być i kalibrujemy w komputerze, tak by było najbliższe. Średnie spalanie z komputera automatycznie będzie nam się przeliczać o korektę. ja dla FP mam kalibrację +5 i wskazuje mi dokładnie to co dystrybutor.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez tomciokr » 23 lut 2011, 19:46

Jeszcze nie podłączałem. Jak nie będzie wskazań to licznika już nie chce mi się wymieniać dla kaprysu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez tomciokr » 23 lut 2011, 20:26

Sprawdziłem i mogę potwierdzić że wersje po fejsie nie mają wyprowadzonych przewodów we wtyczce od zegarka. Teraz to mi pozostaje podpiąć komputerek chyba do rowera <rotfl> i kupić nowy licznik z komputerem :)
Orientuje się ktoś czy przebieg samochodu zapisany jest w liczniku czy w komputerze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez Borys » 23 lut 2011, 20:34

W liczniku z tego co wiem.
Tanio kupiłeś – drogo sprzedaj ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Micha3l » 23 lut 2011, 20:38

raczej w liczniku, bo jak wypniesz licznik to przbieg dzienny się kasuje

P.S Skoro tobie komputer nie pasuje, to ja bym bo chętnie kupił napisz tylko na PW ile byś chciał za niego
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez Interceptor » 23 lut 2011, 22:13

Ja u siebie wymieniałem licznik. Po zamontowaniu nowy miał o 30 000 km więcej niż stary, więc przebieg jest raczej na pewno zapisany w liczniku.
Ale mam problem z nowo zakupionym komputerem..., mianowicie nie mogę go skalibrować.
Komputer działa, średnie spalanie z prawie 500 km w porównaniu z dystrybutorem pokazał o ok o 1 litr za małe. Chciałem to ustawić, ale w żaden sposób nie mogę wprowadzić tej opcji. Wytłumaczcie mi:
– przyciski reset + select trzeba nacisnąć jednocześnie czy jeden po drugim? A może trzeba je dłużej przytrzymać?
– reset + select trzeba naciskać przy stacyjce na ON? czy pierw przyciskać i później stacyjkę na ON?
– te opcje -15... +15 mają się gdzieś wyświetlić i dopiero zmianiamy je selectem?
Kombinowałem na wiele sposobów i albo mi się kasują wszystkie wyliczenia na kompie, albo komputer przeskakuje na inne wskazania (ilość km, temperatura itd)
Zgłupiałem już...
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2009, 18:17
Posty: 128
Skąd: Unieście, Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r

Postprzez tomciokr » 23 lut 2011, 22:39

1 litr na 500 km to dobry odczyt. Błąd pomiarowy wychodzi jakieś 0,2 litra na 100 km. Nie ma co tu kalibrować, takie odczyty z komputerów zawsze są obarczone jakimś błędem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez Interceptor » 23 lut 2011, 22:48

Źle mnie zrozumiałeś. To średnie spalanie/100 km różni się o jeden litr w porównaniu ze spalaniem z dystybutora. 500 km to dystans jaki przejeździełem od tankowania do tankowania. Komp pokazuje średnie w litrach/100 km
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2009, 18:17
Posty: 128
Skąd: Unieście, Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r

Postprzez Borys » 24 lut 2011, 17:32

Trzymasz reset + select i dopiero przekręcasz kluczyk :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Interceptor » 24 lut 2011, 22:55

No i teraz jasne.
Ale dalej coś mi nie bangla. Ustawiam korektę spalania np na +5, naciskam set i średnie spalanie mam dalej na tym samym poziomie. Próbowałem też ekstremelanie -15 oraz +15 i żadnych efektów. Wszystko to już przy kluczyku na ON.
Chyba jestem za tępy do tego urządzenia <glupek2>
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2009, 18:17
Posty: 128
Skąd: Unieście, Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r

Postprzez Borys » 24 lut 2011, 23:20

U mnie jeśli dobrze pamiętam średnie spalanie zmienia się płynnie w zależności od korekty jaką ustawię.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez peciu » 25 lut 2011, 08:24

Ustawiasz korektę, zerujesz średnie spalanie i jeździsz, komputer będzie wyliczał spalanie uwzględniając ustawioną przez Ciebie korektę.
U mnie zmiana korekty nie powodowała od razu zmiany wartość średniego spalania.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2009, 07:49
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BJ 1,5 16V 1999 + LPG

Postprzez Interceptor » 25 lut 2011, 22:15

Dzięki o to własnie mi chodziło. A wiecie może jeszcze co oznaczają te korekty? -15, -10, -5, 0, 5, 10, 15? Nie są to może zmiany procentowe?
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2009, 18:17
Posty: 128
Skąd: Unieście, Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r

Postprzez Borys » 25 lut 2011, 23:13

Jak kiedyś liczyłem to mniej więcej wychodziło, że są to %
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Micha3l » 1 mar 2011, 19:04

zamontwałem właśnie komuter, usatwiłem godzine ale nie moge zmienić ocji wyświetlania tzn cały czas wyświelta mi się tylko opcja AMB. I tu pytanie czy dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu można dopiero zmienić na inną opcje czy może coś nie tak z komputerkiem, a może to że mam około 1/4 baku paliwa ma jakiś wpływ?
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron