MX-3 1.6 16V- pala sie kostki zasilania pompy paliwa. Dlaczego??

Postprzez Piotr Wozniak » 23 mar 2005, 17:47

Witam,
Ostatnio juz drugi raz w mojej MX-3 spalila sie kostka (za kazdym razem inna) doprowadzajaca prad do pompy paliwa. Poprzednio zostala wymieniona (ta pod tylna kanapa, na zewnatrz baku) a tym razem znowu to samo- samochod nie chcial zapalic. Okazalo sie ze spalila sie tym razem kostka nastepna w kolejnosci- wewnatrz baku, przed sama pompa. Co moze byc powodem tych usterek? Mechank sugerowal "przeciazenie pompy" ale filtr paliwa zmieniam regularnie i jest swierzy. Czy jest inna przyczyna mogaca "przeciazac" pompe paliwa (zaworek przed szyna wtrysku??) a jesli nie to co moze byc powodem? Nie chcialbym stanac w srodku lasu nastepnym razem...
Nie mam LPG i pompa nie chodzi na "sucho" (chociaz jakis czas temu wyjezdzilem raz paliwo do zera, ale to z 600km wczesniej...).

Dzieki za pomoc z gory
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez marek » 23 mar 2005, 21:21

Piotr Wozniak napisał(a):zaworek przed szyna wtrysku


Zapewne chodzi o 'zaworek' ZA szyną wtrysku (regulator ciśnienia paliwa)


Piotr Wozniak napisał(a):Ostatnio juz drugi raz w mojej MX-3 spalila sie kostka (za kazdym razem inna) doprowadzajaca prad do pompy paliwa. Poprzednio zostala wymieniona (ta pod tylna kanapa, na zewnatrz baku) a tym razem znowu to samo- samochod nie chcial zapalic. Okazalo sie ze spalila sie tym razem kostka nastepna w kolejnosci- wewnatrz baku, przed sama pompa. Co moze byc powodem tych usterek


Pali się sama kostka? dziwne, bo takie przeciążenie instalacji powinno palić bezpiecznik. Wygląda na to że przeciążenie jest niewielkie i lekko nagrzewa przewody.
Moja rada: Sprawdź ciśnienie paliwa (podłączając manometr pomiędzy szyną wtrysku a zaworem regulacji ciśnienia, a jeśli nie ma takiej mozliwości to przed szyną paliwa. (nie wiem jak to zrobić w 1,6 bo w V6 cisnienie mierzy sie między dwiema szynami wtrysku)

Jesli masz niewłaściwe ciśnienie to albo jest wadliwy zawór PRC albo masz gdzieś przytkany przewód powrotny.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Piotr Wozniak » 24 mar 2005, 17:31

A gdzie moge zmierzyc to cisnienie w sensie rodzaju warsztatu? Bo do autoryzowanej stacji dealera Mazdy mnie nie ciagnie, a chyba oprocz manometru trzeba by wiedziec jakie to cisnienie powinno byc? Chyba ze wiesz jakie powinno albo gdzie moge znalezc takie dane?

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez marek » 24 mar 2005, 18:51

Powinno być ciśnienie w zakresie 441-589kPa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Piotr Wozniak » 25 mar 2005, 18:18

OK to sprawdze.
Dzieki bardzo za pomoc. :)
Aha, a co to jest PRC? Wlasnie ten zawor regulacji cisn. paliwa przy szynie wtrysku? Sorry za lamerke ale nie moge sobie tego skojarzyc ani znalezc tego w necie.

pozdrowienia i happy Easter
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323