To nie uszczelka pod głowicą, więc co? (było: Czy to uszczelka pod głowicą?)

Postprzez dplus » 10 lut 2009, 19:13

Mam takie objawy:

– ubywa płyn chłodniczy
– auto kopci na biało
– przy przygazowaniu w kabinie słychać bąbelki
– raczej nie ubywa oleju (uff..)
– po odkręceniu korka pokrywy zaworów czuć spaliny, nawet trochę dymi po zgaszeniu silnika.

Jaki elementy należy wymienić przy wymianie (najprawdopodobniej) uszczelki pod głowicą?

Jakiej firmy części polecacie, oprócz ASO, no chyba, że nie kosmicznie drogie.

Czy do mazdy SOHC można wstawić DOHC bez problemów, a może i zmian?
Ostatnio edytowano 28 lut 2009, 11:54 przez dplus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Loczek » 10 lut 2009, 20:25

dplus napisał(a):przy przygazowaniu w kabinie słychać bąbelki

:|

Tam niema efektu gotujacego sie czajnika z woda, takze troszke to wyolbrzymiles
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez dawot » 10 lut 2009, 20:26

jak kopci na biało to juz jeden powod ze to uszczelka
duże ciśnienie w układzie chłodniczym: twarde węże, płyn wydostaje się na łączeniach rur, wylatuje przez korek zbiornika wyrównawczego, często widać bąbelki w zbiorniku wyrównawczym, bądź po odkręceniu korka chłodnicy
masz w zbiorniczku jakies plamy albo widzisz zabarwiony plyn?
czujesz spadek mocy?
czujesz płyn chłodniczy w spalinach?
gorzej odpala?
do madzi trzeba mieć cierpliwość tymbardziej jak masz diesla;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 19:41
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323 1.7TD sedan

Postprzez dplus » 10 lut 2009, 20:31

jest spadek mocy, czuję jakiś zapach w spalinach i jest to raczej płyn.
po odpaleniu z rana czasami jeden gar na początku nie chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez dawot » 10 lut 2009, 21:10

to wymien uszczelke jak najszybciej, mechanik wezmie z 250zł za uszczelka dasz 100zł
do madzi trzeba mieć cierpliwość tymbardziej jak masz diesla;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 19:41
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323 1.7TD sedan

Postprzez dplus » 10 lut 2009, 21:13

Już postawiłem madzię na parkingu i od jutra aż do naprawy jeżdzę autobusem.
Dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez coolgostek » 10 lut 2009, 21:43

dplus napisał(a):po odpaleniu z rana czasami jeden gar na początku nie chodzi

Pewnie w jego okolicach poszła uszczelka i przez noc się nasączyło płynu na tłok, jak wydmuchnęło dobrze to zaczął pracować..
Sam będziesz robił czy mechanior?
Mazda sprzedana...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 11:06
Posty: 83
Skąd: Grójec
Auto: Mitsubishi Eclipse GS

Postprzez dplus » 10 lut 2009, 21:48

no też tak myślę, chociaż już się bałem że to znowu kable wn, ale nie, silikony ngk dają radę już drugi rok.

ja sam to nawet klocków nie zmieniam :)
nie mam sprzętu i miejsca, więc się nie zabieram.
mam takiego mechanika, który dobrze robi, może ta robota go nie przerośnie – chyba nie musi to być jakiś mega spec? myślę, że splanuję też głowicę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez coolgostek » 10 lut 2009, 22:07

dplus napisał(a):chyba nie musi to być jakiś mega spec?

Dla mechanika to chleb powszedni. tylko żeby poczyścił tłoki i głowicę a nie tylko założył uszczelkę i cześć. Jak już rozebrane to warto takie czynności wykonać.
Mazda sprzedana...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 11:06
Posty: 83
Skąd: Grójec
Auto: Mitsubishi Eclipse GS

Postprzez dawot » 10 lut 2009, 22:36

jak juz zabierze sie za wymiane to niech splanuje i poczysci...po wymianie uszczelki wymień olej

uszczelke kazdy mechanior wymieni;] jak znasz jakiegos ktory w fachu cały czas robi to nie ma obaw

sprwadz przy okazji inne uszczelki np od michy olejowej i niech ci luknie jak pierscienie wygladaja warto to oblukac przy okazji jak jest rozkrecone

niech ci sprawdzi szczelnosc glowicy
przy okazji wymien uszczelke pod kolektorem ssącym
do madzi trzeba mieć cierpliwość tymbardziej jak masz diesla;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 19:41
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323 1.7TD sedan

Postprzez dplus » 28 lut 2009, 11:54

Wymieniłem już uszczelkę.

Niestety problem został na jakiś czas zażegnany, ale wrócił – jest identyczna sytuacja, dymi na biało, nie pali oleju. Po rozmowie z mechanikiem stwierdziliśmy że głowica musi być pęknięta, ale gdy chciałem mu to pokazać to silniczek się "naprawił" – leciał tylko lekko niebieskawy dymek, no ale to wina zbyt dobrego i rzadkiego oleju przy tym przebiegu ( 5w40 syntetyk ).

Po jakimś czasie znalazłem powód "naprawienia się" – gdy spalił się płyn i układ w ten sposób miał niższy poziom to spalanie płynu nie następowało, ale gdy dolałem i odpowietrzyłem znowu kopci na biało.

Pytanie – czy to jakieś uszkodzenie głowicy w jej górnej części (i wymiana głowicy rozwiąże problem), czy też woda może dostawać się skąd inąd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez anonimka » 28 lut 2009, 14:20

dplus napisał(a):mam takiego mechanika, który dobrze robi, może ta robota go nie przerośnie – chyba nie musi to być jakiś mega spec? myślę, że splanuję też głowicę.



1. Co to za uszczelki ?? mam nadzieję że orginalne...
2. Głowice muszą zostać splanowane – mam nadzieję, że były...
3. Uszczelka pod kolektorem powinna zostać wymieniona – mam nadzieję, że była...

I mnie taki remoncik wyniół coś około 1200 -1400 (jakoś tak ) razem z częściami <faja> ...

mam nadzieję, że twój mechanik nie jest konowałem – mój jak zobaczył zamiennik uszczelki to wywalił mnie z warsztatu i powiedział, że mam nie wracać bez orginałów <faja>
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez Hvil » 28 lut 2009, 14:45

nie śmiejcie sie ja też mam tak że z przodu samochodu dochodzi odgłos jakby się woda przelewała. ale nic sie z wozem nie dzieje więc tego nie ruszam, jednak juz ponad 3 latka ten dzwięk się wydobywa.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez dawot » 28 lut 2009, 20:11

bardzo możliwe a nawet prawdopodobnie pękła głowica, nie zauważył jak rozbierał?
sprawdził szczelność głowicy??

niebieski dym to uszczelniacze zaworowe – mechanik powienien sprawdzić luzy zaworowe

do auta z 93 lejesz syntetyk!!!chłopie półsyntetyk najwyżej...przypuszczam że auto ma grubo ponad 200 tys km wieć luzy mechaniczne mogą wynosić 0,3mm
do madzi trzeba mieć cierpliwość tymbardziej jak masz diesla;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 19:41
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323 1.7TD sedan

Postprzez dplus » 28 lut 2009, 23:07

Nie zauważył, testu szczelności nie robiłem, bo sądziłem że aż tak źle nie może być.

Syntetyk daje radę – teraz widzę, że delikatnie go popala, ale jak spojrzałem na gładzie to myślę, że to był dobry wybór (gładzie jak lustereczko), no ale zamierzam przestawić się na coś gęstszego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Hvil » 1 mar 2009, 15:44

10w40?? to jaki? bo ja taki od kupna leje.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez dplus » 1 mar 2009, 18:25

ja leję 5w40, ale zdaje się, że należy lać 10w40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez dawot » 1 mar 2009, 21:06

w zyciu to 15 latniego auta pelen syntetyk, silnik nie jest tak szczelny jak 15 lat temu
do madzi trzeba mieć cierpliwość tymbardziej jak masz diesla;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 19:41
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323 1.7TD sedan

Postprzez Hvil » 1 mar 2009, 21:19

10 chyba ok?
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323