Strona 1 z 1

Błąd 14 i 22 | MX-3 1.6 16v

PostNapisane: 24 kwi 2012, 21:09
przez tajfun88
Witam,

po sprawdzeniu kodów błędów wyskoczyły mi takie rzeczy:

14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
Do tego wszystkiego kod do ABS'u ale jego nie posiadam więc nie zaprzątam sobie nim głowy ale jakby co to jeszcze:
11 – czujnik obrotów koła PP

Wszystko ładnie, pięknie ale co to jest "Czujnik ciśnienia atmosferycznego EMS" i "Sygnał zapłonu na wejściu EMS" ?! Spotkał się ktoś z czymś takim?

PostNapisane: 25 kwi 2012, 08:56
przez D4NI3L
czy z samochodem coś się dzieje?? dziwne zachowanie? coś nie dizała?

Ja bym na twoim miejscu napierw zresetował kompa przejechał te 100km i wtedy jeszcze raz sprawdził jakie dokładnie są błędy bo mozliwe ze są to stare błędy

Re: Błąd – 14 i 22 [MX-3 1.6 16v]

PostNapisane: 25 kwi 2012, 13:34
przez adis555
Sprawa wygląda tak, że według mojej instrukcji naprawiania błędów, błąd nr 14 da się naprawić tylko przez "wymianę komputera" co oznaczało by, że owy czujnik jest w komputerze?

A czy auto odpala, jakieś szersze informację by się przydały.

PostNapisane: 30 kwi 2012, 12:00
przez tajfun88
Odpala bez problemu jedyny objaw, z którym walczę od roku, to gaśnięcie ciepłego silnika przy dojeździe do świateł i wrzuceniu na luz. Oczywiście nie dzieje się to za każdym razem ale auto nie trzyma niskich obrotów tzn są małe wahania przez co samochodem szarpie przy staniu na światłach albo gaśnie np. przy parkowaniu.

Nie mówcie o filtrach, przepustnicach, kablach, dolotach, świecach bo wszystko to sprawdziłem/przeczyściłem/wymieniłem. Właściwie zrobiłem prawie wszystko co znalazłem na forum i nic nie działa. Mówię prawie bo nie sprawdziłem tylko jednego – potencjometr biegu jałowego. Tylko póki co nigdzie nie mogę go dostać.

Aha ostatnio kasowałem błędy kompa jakiś rok temu i wyszło wtedy, że samochód "łyka błędy" czyli robią się od nowa te same.

PostNapisane: 30 kwi 2012, 12:05
przez D4NI3L
regulowałeś obroty w trybie serwisowym? jezeli nie to spróbuj to zrobić

PostNapisane: 30 kwi 2012, 12:49
przez tajfun88
Oczywiście, że regulowałem. Pomogło na około 1000km.

Re: Błąd – 14 i 22 [MX-3 1.6 16v]

PostNapisane: 1 maja 2012, 20:54
przez maris801
Hmm a czy sam przeczyszczales silniczek krokowy?

PostNapisane: 3 maja 2012, 13:38
przez tajfun88
2 razy w ciągu 1,5 roku czyściło dwóch różnych mechaników. Nie podejrzewam żadnego z nich o fuszerkę bo faktycznie po tym zabiegu samochód nie gasnął ale nie trzymał obrotów tzn dalej szarpał na wolnych przy rozgrzanym silniku.

PostNapisane: 10 maja 2012, 13:31
przez sq2jul
Apropo odczytawani kodów i ich interpretacji zwróć uwagę na to viewtopic.php?p=2030151#p2030151 . Co prawda post jest w dziale 'Xedosowym' ale tyczy sie raczej wszystkich Mazd z tego okresu. Zwroc szczegolna uwage na wskazowki zawarte w postach kriskus'a i tadziola:

tadziol napisał(a):kody zmieniono kiedy ECU zastąpiono PCM-em
to niby to samo,różni się jedynie nazwą:
E-ngine C-ontrol U-nit –> sterownik,kontroler silnika
P-owertrain C-ontrol M-odule –> moduł kontrolny,sterownik zespołu napędowego
nie chcę strzelić gafy ale to chyba lata 1995/1996
przypomniałem coś sobie:
wszystkie mazdy na kodach dwucyfrowych posiadały pod pokrywką gniazda DIAGNOSIS naklejkę z rozpiską pinów.mazdy o kodach czterocyfrowych już jej nie miały.
poza tym chyba w 1996 do użytku wprowadzano NGS właśnie celem czytania czterocyfrowych DTC i odczytu PID-ów.


Sprawdz ten trop. Moze po prostu w niewlasciwy sposob interpretujesz odczytane sygnaly?

PostNapisane: 13 maja 2012, 20:29
przez tajfun88
Sprawdziłem na dwa sposoby tzn przy pomocy diody i przy pomocy jakiegoś przyrządu który podpina się pod komputer i wyskakują błędy (sory ale nie wiem jak się to nazywa, podpinał to mechanik). W obydwu przypadkach wyszły błędy 14 i 22.

Re: Błąd – 14 i 22 [MX-3 1.6 16v]

PostNapisane: 16 maja 2012, 02:30
przez Rafał_
Jeśli chodzi o obroty to może masz źle ustawiony lub zwalony TPS. Może trzeba wyczyścić przepustnicę.

PostNapisane: 21 maja 2012, 09:52
przez tajfun88
Nie mówcie o filtrach, przepustnicach, kablach, dolotach, świecach bo wszystko to sprawdziłem/przeczyściłem/wymieniłem.


;)

Re: Błąd – 14 i 22 [MX-3 1.6 16v]

PostNapisane: 2 cze 2012, 16:43
przez Makiaweli
Kolego podpowiem ci bo miałem podobnie

sq2jul – napisał ci rozwiązanie problemu

miałem też kod nr 14 i jeszcze jakiś i nie wiedziałem co z tym zrobić i się okazało że źle odczytywałem kody
mianowicie NIE mam kodów 2-cyfrowych tylko 4-cyfrowe

MX-3 chyba od 96 roku ma takie kody , na pewno w 1.6 od '97 tak ma a wydaje mi się że to wprowadzili już od '96 . tylko nie wiem jak to się ma w V-łkach

idź tym tropem
tu masz listę kodów:
viewtopic.php?f=97&t=67424

w linku podanym przez sq2jul jest sposób odczytu

sprawdź jeszcze raz kody ale odczytaj jako 4-cyfrowe i zobacz co ci wyjdzie
prawdopodobnie EGR ale nie będę gdybał
sprawdź i daj znać co wyszło

PostNapisane: 19 lut 2014, 18:38
przez Romas
Panowie a można wiedzieć jak sie sprawa zakończyła? bo zmagam się z identycznym problemem w FS-ie i moje doświadczenie podpowiada mi że to tylko i wyłącznie wina kompa <oczy>
pzdr

PostNapisane: 28 lut 2014, 00:03
przez maris801801
CIekawe bo ja miałem bardzo podobnie *tylko ze V-ka*... tzn z gaśnięciem rozgrzanego silnika. Okazało się, że silniczek krokowy po prostu się zacinał. I czasem działał, a czasem nie... Są mechanicy (porządni) co mają taki sprzęt żeby to sprawdzić. Po wymianie na inną używkę problem całkowicie znikł. Czyjnuk EGR na pewno nie ma nic do tego bo nawet czasem się go zaślepia ;] –>na pewno nie dałby takich efektów bo sam mam zaślepiony ;]