Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)
widze ze kolega ma liste usterek dluga , ale mechanik niemowie ze zły ale poradz sie jeszcze kogos bo nasze mazdziory to nie golfy mk2 tam sa czujniczki pierdoleczki itp bledów masz troche szukalbym usterek ... pytanko mam wlasnie dymi ci po odpaleniu ?,bierze olej ?, zmierz kompresje cylindrów ? jak nic z takich rzeczy to niewiem czy ci pada motor. sam mam 1,6 zmienialem motor 2 razy tyle ze ja musialem ..ja do dzis mam problem z beznyna oddaje teraz kuzynowi zeby mi przeswietlil instalacje cala dochodzaca do komputera mozesz poczytac moje posty co ja niewymienilem w swoim aucie jak bys potrzebowal schematy instalacji to pisz wysle ci , masz duzo bledów moze masz uszkodzona jakas wiazke ,bledy beda bo komp niezobaczy sprzetu
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
- Od: 26 paź 2008, 21:58
- Posty: 151
- Skąd: krk
- Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3
bartekl napisał(a):widze ze kolega ma liste usterek dluga , ale mechanik niemowie ze zły ale poradz sie jeszcze kogos bo nasze mazdziory to nie golfy mk2 tam sa czujniczki pierdoleczki itp bledów masz troche szukalbym usterek ... pytanko mam wlasnie dym,i ci po odpaleniu bierze olej ? jak nie to niewiem czy ci pada motor. sam mam 1,6 zmienialem motor 2 razy tyle ze ja musialem ..ja do dzis mam problem z beznyna oddaje teraz kuzynowi zeby mi przeswietlil instalacje cala dochodzaca do komputera mozesz poczytac moje posty co ja niewymienilem w swoim aucie jak bys potrzebowal schematy instalacji to pisz wysle ci , masz duzo bledów moze masz uszkodzona jakas wiazke ,bledy beda bo komp niezobaczy sprzetu
Do 2 tygodni (jak bede na urlopie wale do MazVagTech-u na przegląd).Mechanika mam zaufanego bo to dobry znajomy -byl na warsztatach peguota we francji ,ale wiadomo jak kazdy może się mylic\
Co do dymienia to prawie ustalo po wymianie oleju z Elfa 5w40 ,na Valvoline Max Life 10w40,
Apetyt na olej sie zmniejszyl i to o duzo ze tak powiem (na 5w40 -3000 km -1,5l dolewki ,10w40 3000 km -niecale 300 ml
Teraz tak -jak przejadę dajmy przykładowo 5 km ,postawie auto na pół godziny godzinę ,odpalam obroty spadają z 1000 tak do 700 i zapala się kontrolka -słychać klekotanie ,dodam gazu tak do 1500-2000 obr/min kontrolka gaśnie ,silnik wchodzi na swoje obroty i jest ze tak powiem ok-tj nic nie klekocze).
Bardzo Fajnie Kolego z twojej strony ze zaoferowałeś mi chociaż schematy wiązki -bo mogą się okazać przydatne -o tym, wogoole nie pomyślałem.
Zastanawiam się tylko czy te błędy nie maja coś wspólnego z mapowaniem instalacji LPG ,bo gdzieś własnie kiedyś wyczytałem -nie było to tutaj na forum ze te stare instalki mogą powodować dla komputera w samochodzie błędy
Aha ,przypomniała mi się taka drobna rzecz -przy ostatniej wymianie oleju ,gość (wymieniałem w swojej okolicy olej u całkiem kogoś innego ) własnie powiedział ze odnośnie tej kontrolki oleju ze prawdopodobnie mam coś namieszane z elektryką i tutaj mamy już jakieś założenie
Błędy dalej są takie jak były .
Na gazie nie ma żadnego problemu z falującymi obrotami tylko na PB ,także obstawiam na krokowiec ,bo dolot uszczelniony ,nie syczy nigdzie
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
od instalacji lpg moze sie mieszac mapowanie na PB ale nie ma to nic wspolnego z kontrolka oleju i falujacymi obrotami .ja mam instalacje 2gen i mialem problemy na PB ale niezwiazane z instalacja tylko z tym ze dalem na przeplywomierz bezposrednio filtr stozkowy i dopiero mi sie mapy wysypaly niedalo sie jezdzic wogole na PB, teraz przerobilem i super jest
zagadke masz niezłą zamiesc fote silnika z ciekawosci chcialbym zobaczyc albo podeslij na mail lion0@wp.pl
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
- Od: 26 paź 2008, 21:58
- Posty: 151
- Skąd: krk
- Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3
Witam mam taki problem. Chciałem sprawdzić dzisiaj błędy w moim xedosie i problem polega na tym że nic nie miga. Nawet raz nie migało. Przechodzi w tryb serwisowy bo pedał gazu włącza wentylator ale dioda nic nie miga. Na pewno jest dobra bo świeciła pod aku. Błędów od ABS tez nie pokazuje a wiem że jeden czujnik jest walnięty wiec błędy są na pewno. Wie ktoś co może być przyczyną nie wyświetlania błędów? Kiedyś już sprawdzałem i chodziło bez problemu. Od razu dodam że wszystko dobrze podłączyłem.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
www.323-klub.pl
- Od: 30 sie 2008, 16:31
- Posty: 257
- Skąd: Łowicz/Warszawa
- Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6
spróbuj podłączyć plus diody bezpośrednio pod plusową klemę od aku zamiast pod B+
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Post pod postem, ale inaczej nikt nie przeczyta, a sprawa w końcu została rozwiązana.
W moim xedosie błędy są czterocyfrowe, a nie dwucyfrowe. Zgodnie z procedurą odnalezioną w którymś z manuali (prawa część screenshota na dole) to, co do tej pory odczytywałem jako 11, 14, 10, 12 oznacza błąd p1402, czyli czujnik położenia zaworu EGR. A druga seria, 11, 14, 18, 16 to błąd p1486 – elektrozawór EGR. Nie wiem czy były powiązane, na wszelki wypadek wymieniłem oba elementy i błędy zniknęły. Roboty z tym mnóstwo. Ale po raz pierwszy sam zdjąłem kolektor i po ponad roku walki usunąłem problem.
A przez ten rok wymieniłem i zrobiłem sporo: świece, przewody, kopułkę z palcem, sondy lambda, uszkodzone króćce od podciśnień, rozrząd, regulacja TPS. Część potrzebnie, bo i tak był już czas, część – nie (np. sondy). Podmieniałem przepływomierz i przepustnicę. Próbowałem nawet zamienić ECU, ale to był kiepski pomysł.
Wskazówkę co do odczytu błędów podał mi przez telefon tadziol za co serdecznie mu dziękuję. Co ciekawe żaden inny mechanik, z którymi się konsultowałem nie słyszał o błędach czterocyfrowych w tym modelu.
Niestety nie potrafię powiedzieć czy od któregoś roku błędy czterocyfrowe były we wszystkich xedosach.
Poniżej metoda odczytu błędów dwu- (L) i czterocyfrowych (P). W błędach czterocyfrowych każda cyfra kodu (krótkie sygnały) jest poprzedzona pojedynczym długim sygnałem. Błąd po lewej odczytujemy jako 12, po prawej jako p0120.

W moim xedosie błędy są czterocyfrowe, a nie dwucyfrowe. Zgodnie z procedurą odnalezioną w którymś z manuali (prawa część screenshota na dole) to, co do tej pory odczytywałem jako 11, 14, 10, 12 oznacza błąd p1402, czyli czujnik położenia zaworu EGR. A druga seria, 11, 14, 18, 16 to błąd p1486 – elektrozawór EGR. Nie wiem czy były powiązane, na wszelki wypadek wymieniłem oba elementy i błędy zniknęły. Roboty z tym mnóstwo. Ale po raz pierwszy sam zdjąłem kolektor i po ponad roku walki usunąłem problem.
A przez ten rok wymieniłem i zrobiłem sporo: świece, przewody, kopułkę z palcem, sondy lambda, uszkodzone króćce od podciśnień, rozrząd, regulacja TPS. Część potrzebnie, bo i tak był już czas, część – nie (np. sondy). Podmieniałem przepływomierz i przepustnicę. Próbowałem nawet zamienić ECU, ale to był kiepski pomysł.
Wskazówkę co do odczytu błędów podał mi przez telefon tadziol za co serdecznie mu dziękuję. Co ciekawe żaden inny mechanik, z którymi się konsultowałem nie słyszał o błędach czterocyfrowych w tym modelu.
Niestety nie potrafię powiedzieć czy od któregoś roku błędy czterocyfrowe były we wszystkich xedosach.
Poniżej metoda odczytu błędów dwu- (L) i czterocyfrowych (P). W błędach czterocyfrowych każda cyfra kodu (krótkie sygnały) jest poprzedzona pojedynczym długim sygnałem. Błąd po lewej odczytujemy jako 12, po prawej jako p0120.

kriskus napisał(a):Co ciekawe żaden inny mechanik, z którymi się konsultowałem nie słyszał o błędach czterocyfrowych w tym modelu.
bo nie pytales...
kriskus napisał(a):Ale po raz pierwszy sam zdjąłem kolektor i po ponad roku walki usunąłem problem.
gratulacje
kriskus napisał(a):Poniżej metoda odczytu błędów dwu- (L) i czterocyfrowych (P)
przyda sie innym
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ps.
kriskus napisał(a):Post pod postem, ale inaczej nikt nie przeczyta, a sprawa w końcu została rozwiązana.
nie ma sprawy
jezeli jest to wazna informacja (wplywajaca na calosc sprawy (tak jak Twoja), to mozna napisac nowy post...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
67igor1 napisał(a):kriskus napisał(a):Co ciekawe żaden inny mechanik, z którymi się konsultowałem nie słyszał o błędach czterocyfrowych w tym modelu.
bo nie pytales...... podales na gotowo bledy dwucyfrowe...
to fakt,ale ktoś kto dobrze zna mazdę już po przeczytaniu pierwszego postu kapnie,że coś nie tak z tym odczytem.
kod 14 występował w starych modelach 323 i 626,w CA nigdy go nie było,więc z góry wiadomo,że to model gdzie DTC są czterocyfrowe.
swoją drogą dokładniejsze określenie pojazdu tj.rok produkcji ułatwiło by sprawę,ale to już przy następnej usterce

ważne,że żelazo ożyło i cieszy właściciela.ja też się raduję


To nie tak, że nikogo nie pytałem. W dwóch warsztatach podobno specjalizujących się w mazdach odczytano mi "komputerem" błędy jak w pierwszym poście. Dwie inne znane i poważane na forum persony, które mają naprawdę dużo do czynienia z xedosami również nie słyszały o błędach czterocyfrowych.
A w żadnym wątku dotyczącym xedosów nie było mowy o kodach czterocyfrowych, wszędzie tylko dwu-, niezależnie od rocznika.
Jednak fakt jest faktem.
Tadziol – a możesz powiedzieć w którym roku zmieniono kody? Moje auto jest wg VINu z 1996 roku, pierwsza rejestracja '97.
A w żadnym wątku dotyczącym xedosów nie było mowy o kodach czterocyfrowych, wszędzie tylko dwu-, niezależnie od rocznika.
Jednak fakt jest faktem.
Tadziol – a możesz powiedzieć w którym roku zmieniono kody? Moje auto jest wg VINu z 1996 roku, pierwsza rejestracja '97.
tak a do ogólnych GND i TEN wszystko tak jak opisane a nic nie mignie nawet.
Spróbuje jeszcze tak jak pisał lukkil bo w sumie nie wiem czemu o tym nie pomyślałem
Spróbuje jeszcze tak jak pisał lukkil bo w sumie nie wiem czemu o tym nie pomyślałem
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
www.323-klub.pl
- Od: 30 sie 2008, 16:31
- Posty: 257
- Skąd: Łowicz/Warszawa
- Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6
kody zmieniono kiedy ECU zastąpiono PCM-em
to niby to samo,różni się jedynie nazwą:
E-ngine C-ontrol U-nit –> sterownik,kontroler silnika
P-owertrain C-ontrol M-odule –> moduł kontrolny,sterownik zespołu napędowego
nie chcę strzelić gafy ale to chyba lata 1995/1996
przypomniałem coś sobie:
wszystkie mazdy na kodach dwucyfrowych posiadały pod pokrywką gniazda DIAGNOSIS naklejkę z rozpiską pinów.mazdy o kodach czterocyfrowych już jej nie miały.
poza tym chyba w 1996 do użytku wprowadzano NGS właśnie celem czytania czterocyfrowych DTC i odczytu PID-ów.
to niby to samo,różni się jedynie nazwą:
E-ngine C-ontrol U-nit –> sterownik,kontroler silnika
P-owertrain C-ontrol M-odule –> moduł kontrolny,sterownik zespołu napędowego
nie chcę strzelić gafy ale to chyba lata 1995/1996
przypomniałem coś sobie:
wszystkie mazdy na kodach dwucyfrowych posiadały pod pokrywką gniazda DIAGNOSIS naklejkę z rozpiską pinów.mazdy o kodach czterocyfrowych już jej nie miały.
poza tym chyba w 1996 do użytku wprowadzano NGS właśnie celem czytania czterocyfrowych DTC i odczytu PID-ów.
Kody zaczynające się od zera są uniwersalne i łatwo je wygooglasz. Przykładowy link: http://www.obd-codes.com/trouble_codes/.
Pozostałe różnią się w zależności producenta. I... też można je łatwo wygooglać
Link: http://www.obd-codes.com/trouble_codes/mazda/)
Pozostałe różnią się w zależności producenta. I... też można je łatwo wygooglać
dziś podjąłem jeszcze jedną próbę odczytania błędów. Niestety zakończyła się niepowodzeniem. Próbowałem też podłączyć diodę pod + od aku zamiast b+ i nic. Nawet nie mignęło.
Tak sobie pomyślałem że gdzieś po drodze może być zerwany kabel. I z tego co wiem to sygnał do złącza diagnostic wychodzi z komputera. I teraz moje pytanie czy ma ktoś to rozpisane z którego dokładnie miejsca to wychodzi? Przykładowo z którego miejsca w komputerze wychodzi GND i inne złącza. Chyba że ma ktoś inny pomysł dlaczego to nie działa.
A i przepraszam za umieszczenie posta pod postem ale chciałem żeby było widoczne że coś napisałem.
Tak sobie pomyślałem że gdzieś po drodze może być zerwany kabel. I z tego co wiem to sygnał do złącza diagnostic wychodzi z komputera. I teraz moje pytanie czy ma ktoś to rozpisane z którego dokładnie miejsca to wychodzi? Przykładowo z którego miejsca w komputerze wychodzi GND i inne złącza. Chyba że ma ktoś inny pomysł dlaczego to nie działa.
A i przepraszam za umieszczenie posta pod postem ale chciałem żeby było widoczne że coś napisałem.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
www.323-klub.pl
- Od: 30 sie 2008, 16:31
- Posty: 257
- Skąd: Łowicz/Warszawa
- Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6
lukkil napisał(a):spróbuj podłączyć plus diody bezpośrednio pod plusową klemę od aku zamiast pod B+
U mnie działa to polaczenie +oczywiscie mostek
Proszę o pomoc w interpretacji błedów Abs:
13 -czujnik prawy tył ?
61-jednostka sterujaca -ma to zwiazek z błędem 63 ?
63 -zasilanie (gdzie i czego szukac ?)
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
kiedyś jak sprawdzałem błędy od ABS to mi się wysypało tyle że myślałem że się załame. Skasowałem przejechałem się sprawdziłem jeszcze raz wyszedł tylko jeden czujnik. Tobie też proponuje.
A teraz wogóle nie działa sprawdzanie błędów.

A teraz wogóle nie działa sprawdzanie błędów.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
www.323-klub.pl
- Od: 30 sie 2008, 16:31
- Posty: 257
- Skąd: Łowicz/Warszawa
- Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6
tommyb napisał(a):Proszę o pomoc w interpretacji błedów Abs:
13 -czujnik prawy tył ?
61-jednostka sterujaca -ma to zwiazek z błędem 63 ?
63 -zasilanie (gdzie i czego szukac ?)
13 – prawy tyl...
61 – ECU
63 – zasilanie (sprawdz: alternator i stabilizator napiecia)
tak bledy 61 i 63 moga (nie musza) byc powiazane... tzn. jesli napiecie nawala – to tak
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6