Witam,
po sprawdzeniu kodów błędów wyskoczyły mi takie rzeczy:
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
Do tego wszystkiego kod do ABS'u ale jego nie posiadam więc nie zaprzątam sobie nim głowy ale jakby co to jeszcze:
11 – czujnik obrotów koła PP
Wszystko ładnie, pięknie ale co to jest "Czujnik ciśnienia atmosferycznego EMS" i "Sygnał zapłonu na wejściu EMS" ?! Spotkał się ktoś z czymś takim?
Błąd 14 i 22 | MX-3 1.6 16v
Strona 1 z 1
http://gallery.me.com/tajfun#100055 – Moja piękność 
- Od: 19 maja 2009, 21:06
- Posty: 61
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 1.6 16V '96r
czy z samochodem coś się dzieje?? dziwne zachowanie? coś nie dizała?
Ja bym na twoim miejscu napierw zresetował kompa przejechał te 100km i wtedy jeszcze raz sprawdził jakie dokładnie są błędy bo mozliwe ze są to stare błędy
Ja bym na twoim miejscu napierw zresetował kompa przejechał te 100km i wtedy jeszcze raz sprawdził jakie dokładnie są błędy bo mozliwe ze są to stare błędy
Sprawa wygląda tak, że według mojej instrukcji naprawiania błędów, błąd nr 14 da się naprawić tylko przez "wymianę komputera" co oznaczało by, że owy czujnik jest w komputerze?
A czy auto odpala, jakieś szersze informację by się przydały.
A czy auto odpala, jakieś szersze informację by się przydały.
Odpala bez problemu jedyny objaw, z którym walczę od roku, to gaśnięcie ciepłego silnika przy dojeździe do świateł i wrzuceniu na luz. Oczywiście nie dzieje się to za każdym razem ale auto nie trzyma niskich obrotów tzn są małe wahania przez co samochodem szarpie przy staniu na światłach albo gaśnie np. przy parkowaniu.
Nie mówcie o filtrach, przepustnicach, kablach, dolotach, świecach bo wszystko to sprawdziłem/przeczyściłem/wymieniłem. Właściwie zrobiłem prawie wszystko co znalazłem na forum i nic nie działa. Mówię prawie bo nie sprawdziłem tylko jednego – potencjometr biegu jałowego. Tylko póki co nigdzie nie mogę go dostać.
Aha ostatnio kasowałem błędy kompa jakiś rok temu i wyszło wtedy, że samochód "łyka błędy" czyli robią się od nowa te same.
Nie mówcie o filtrach, przepustnicach, kablach, dolotach, świecach bo wszystko to sprawdziłem/przeczyściłem/wymieniłem. Właściwie zrobiłem prawie wszystko co znalazłem na forum i nic nie działa. Mówię prawie bo nie sprawdziłem tylko jednego – potencjometr biegu jałowego. Tylko póki co nigdzie nie mogę go dostać.
Aha ostatnio kasowałem błędy kompa jakiś rok temu i wyszło wtedy, że samochód "łyka błędy" czyli robią się od nowa te same.
http://gallery.me.com/tajfun#100055 – Moja piękność 
- Od: 19 maja 2009, 21:06
- Posty: 61
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 1.6 16V '96r
regulowałeś obroty w trybie serwisowym? jezeli nie to spróbuj to zrobić
Oczywiście, że regulowałem. Pomogło na około 1000km.
http://gallery.me.com/tajfun#100055 – Moja piękność 
- Od: 19 maja 2009, 21:06
- Posty: 61
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 1.6 16V '96r
2 razy w ciągu 1,5 roku czyściło dwóch różnych mechaników. Nie podejrzewam żadnego z nich o fuszerkę bo faktycznie po tym zabiegu samochód nie gasnął ale nie trzymał obrotów tzn dalej szarpał na wolnych przy rozgrzanym silniku.
http://gallery.me.com/tajfun#100055 – Moja piękność 
- Od: 19 maja 2009, 21:06
- Posty: 61
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 1.6 16V '96r
Apropo odczytawani kodów i ich interpretacji zwróć uwagę na to viewtopic.php?p=2030151#p2030151 . Co prawda post jest w dziale 'Xedosowym' ale tyczy sie raczej wszystkich Mazd z tego okresu. Zwroc szczegolna uwage na wskazowki zawarte w postach kriskus'a i tadziola:
Sprawdz ten trop. Moze po prostu w niewlasciwy sposob interpretujesz odczytane sygnaly?
tadziol napisał(a):kody zmieniono kiedy ECU zastąpiono PCM-em
to niby to samo,różni się jedynie nazwą:
E-ngine C-ontrol U-nit –> sterownik,kontroler silnika
P-owertrain C-ontrol M-odule –> moduł kontrolny,sterownik zespołu napędowego
nie chcę strzelić gafy ale to chyba lata 1995/1996
przypomniałem coś sobie:
wszystkie mazdy na kodach dwucyfrowych posiadały pod pokrywką gniazda DIAGNOSIS naklejkę z rozpiską pinów.mazdy o kodach czterocyfrowych już jej nie miały.
poza tym chyba w 1996 do użytku wprowadzano NGS właśnie celem czytania czterocyfrowych DTC i odczytu PID-ów.
Sprawdz ten trop. Moze po prostu w niewlasciwy sposob interpretujesz odczytane sygnaly?
Sprawdziłem na dwa sposoby tzn przy pomocy diody i przy pomocy jakiegoś przyrządu który podpina się pod komputer i wyskakują błędy (sory ale nie wiem jak się to nazywa, podpinał to mechanik). W obydwu przypadkach wyszły błędy 14 i 22.
http://gallery.me.com/tajfun#100055 – Moja piękność 
- Od: 19 maja 2009, 21:06
- Posty: 61
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 1.6 16V '96r
Jeśli chodzi o obroty to może masz źle ustawiony lub zwalony TPS. Może trzeba wyczyścić przepustnicę.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Nie mówcie o filtrach, przepustnicach, kablach, dolotach, świecach bo wszystko to sprawdziłem/przeczyściłem/wymieniłem.
http://gallery.me.com/tajfun#100055 – Moja piękność 
- Od: 19 maja 2009, 21:06
- Posty: 61
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 1.6 16V '96r
Kolego podpowiem ci bo miałem podobnie
sq2jul – napisał ci rozwiązanie problemu
miałem też kod nr 14 i jeszcze jakiś i nie wiedziałem co z tym zrobić i się okazało że źle odczytywałem kody
mianowicie NIE mam kodów 2-cyfrowych tylko 4-cyfrowe
MX-3 chyba od 96 roku ma takie kody , na pewno w 1.6 od '97 tak ma a wydaje mi się że to wprowadzili już od '96 . tylko nie wiem jak to się ma w V-łkach
idź tym tropem
tu masz listę kodów:
viewtopic.php?f=97&t=67424
w linku podanym przez sq2jul jest sposób odczytu
sprawdź jeszcze raz kody ale odczytaj jako 4-cyfrowe i zobacz co ci wyjdzie
prawdopodobnie EGR ale nie będę gdybał
sprawdź i daj znać co wyszło
sq2jul – napisał ci rozwiązanie problemu
miałem też kod nr 14 i jeszcze jakiś i nie wiedziałem co z tym zrobić i się okazało że źle odczytywałem kody
mianowicie NIE mam kodów 2-cyfrowych tylko 4-cyfrowe
MX-3 chyba od 96 roku ma takie kody , na pewno w 1.6 od '97 tak ma a wydaje mi się że to wprowadzili już od '96 . tylko nie wiem jak to się ma w V-łkach
idź tym tropem
tu masz listę kodów:
viewtopic.php?f=97&t=67424
w linku podanym przez sq2jul jest sposób odczytu
sprawdź jeszcze raz kody ale odczytaj jako 4-cyfrowe i zobacz co ci wyjdzie
prawdopodobnie EGR ale nie będę gdybał
sprawdź i daj znać co wyszło
Szybko nie jeżdżę , po prostu wolno latam!!!
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
- Od: 28 wrz 2009, 13:00
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3
CIekawe bo ja miałem bardzo podobnie *tylko ze V-ka*... tzn z gaśnięciem rozgrzanego silnika. Okazało się, że silniczek krokowy po prostu się zacinał. I czasem działał, a czasem nie... Są mechanicy (porządni) co mają taki sprzęt żeby to sprawdzić. Po wymianie na inną używkę problem całkowicie znikł. Czyjnuk EGR na pewno nie ma nic do tego bo nawet czasem się go zaślepia ;] –>na pewno nie dałby takich efektów bo sam mam zaślepiony ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości