Witam
Jestem tu nowy, ale od dłuższego czasu śledzę to forum i bardzo chciałbym wszystkim podziękować gdyż bardzo wiele się nauczyłem o mojej Madzi dzięki temu forum.
Jednak napotkałem ostatnio problem z którym nie mogę sobie poradzić, chodzi o to że wyrzuciłem z Madzi instalację gazową II gen. (ogólnie była to porażka) i teraz mam problem z jazdą na benzynie. Odpala ładnie (nie ważne czy zimna czy już rozgrzana) Przez dosłownie parę sekund ciągnie ładnie, pompka paliwa pracuje równo, ale po chwili zaczyna szarpać, dusić się i nie wkręca się na obroty – tak jakby nie dostawała paliwa, albo ciśnienie w układzie było za słabe, a w baku słychać coś jakby paliwo się wracało ale z bardzo dużym ciśnieniem i jakby pompka nierówno pracowała. Podejrzewam że źle podłączyłem podciśnienia albo uszkodzony regulator. W książce serwisowej co prawda jest schemat podłączenia wszystkich podciśnień, ale nie mogę dojść do ładu który elektrozawór jest od czego. czy mógłby mi ktoś z tym pomóc ? Wystarczyłby nawet opis kolorów kostek elektrycznych które przychodzą do tych elektrozaworów.
Z góry dziękuję za zainteresowanie i wszelką pomoc.
Problem z ciśnieniem paliwa
Strona 1 z 1
Marshal pol roku na forum a Ty nie wiesz jak poprawnie nazwac temat, prosze o poprawe inaczej bedzie kosz po 24h.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Popraw jeszcze raz w ten sposob
temat
problem z cisnieniem paliwa
temat opcjonalny
Mazda Mx-3 1.6
temat
problem z cisnieniem paliwa
temat opcjonalny
Mazda Mx-3 1.6
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Mam nowe spostrzeżenia odnośnie Madzi. Otóż zaraz po odpaleniu wszystko jest ok, ma niesamowitego kopa, nie dusi się, ale troszkę dymi, po 10 -30 sekund zaczyna się dławić tak jakby nie dostawała paliwa, po ponownym zgaszeniu i odpaleniu silnika ( nawet podczas jazdy) sytuacja się powtarza – wszystko ok przez kilkadziesiąt sekund i znowu się dusi. Nie mam już pomysłów co to może być. Proszę pomóżcie.
- Od: 11 cze 2009, 16:32
- Posty: 8
- Skąd: Włocławek
- Auto: mazda MX-3 1.6i 16v 107KM
Filtr paliwa wymieniony, pompa na 100% sprawna z tym że włożyłem większą pompę od silnika 1,8l. Ciśnienia nie sprawdzałem bo nie mam jak, nie stać mnie na ciśnieniomierz. Podejrzewam że pompa może zaciągać powietrze razem z benzyną bo jak zaleję więcej paliwa to jest lepiej. Poza tym nie wiem czy regulator ciśnienia paliwa działa prawidłowo bo jak bawię się wężykami podciśnienia przy nim to nic się nie zmienia.
- Od: 11 cze 2009, 16:32
- Posty: 8
- Skąd: Włocławek
- Auto: mazda MX-3 1.6i 16v 107KM
Myślę kolego ,że większa pompa nie przeszkadza ma większą wydajność lecz ciśnienie podobne ,a co do regulatora ciśnienia to powinny podnieść się obroty po zdjęciu wężyka od podciśnienia . Pamiętaj ,że pomiędzy regulatorem ,a kolektorem jest jeszcze elektromagnetyczny zaworek . Piszesz ,że twoja magdalena ma niezłego kopa i dymi wygląda to na za bogatą mieszankę ,a jak u kolegi spalanie nie za duże? Warto sprawdzić błędy kompa może to coś podpowie ,a co do ciśnienia to każdy mechanik sprawdzi za nie duże pieniądze bo i pracy przy tym mało .O ile pamiętam to ciśnienie powinno się zawierać w granicach 2-2,5kPa przy podpiętym podciśnieniu i 2,5-ponad 3kPa na odłączonym podciśnieniu ,oczywiście mówimy tu o pracy silnika na wolnych obrotach.
- Od: 24 paź 2006, 19:31
- Posty: 13
- Skąd: Jarosław
- Auto: 323 Protege 1,8i 16v 93r
Problem w tym że korka nie miałem, zrobiłem prowizorkę z gumy żeby szczelnie zatkać wlew bo czytałem że to tez ma znaczenie, ale nie syczało nic jak wyciągałem ten "korek" a na 100% jest szczelny. Komp błędów nie pokazuje, spalanie natomiast kosmiczne mi wychodzi. Jak zalałem 10 l ponad rezerwę to po przejechaniu 30km znów była rezerwa. Jeszcze jest taki objaw że jak jadę i zatrzymam się np. na światłach to przez chwilę obroty strasznie falują od 800 rpm do 2000 rpm, tak z 10 razy i się zatrzymują gdzieś w tym przedziale (tzn. czasami na 2000, czasami na 1500, różnie)
- Od: 11 cze 2009, 16:32
- Posty: 8
- Skąd: Włocławek
- Auto: mazda MX-3 1.6i 16v 107KM
Dosłownie przed chwila sprawdzałem sondę, przepływkę i czujnik temperatury, oczywiście wszystko przy samym komputerze żeby wykluczyć ewentualne, nieporządane rezystancje przewodów i wszystkie sygnały teoretycznie są wporządku
- Od: 11 cze 2009, 16:32
- Posty: 8
- Skąd: Włocławek
- Auto: mazda MX-3 1.6i 16v 107KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość