hamulec ręczny – jak go... "naciągnąć"?
Witam
Po zdjęciu bębnów i przeczyszczeniu całego układu z pyłu – aż nieprawdopodobne ile tego się tam uzbierało w rok, rdzy i kamyczka, który blokował jedną z okładzin odzyskałem hamulec ręczny .
Dodatkowo na regulator w kabinie poszło "parę" nakrętek, aby ominąć zniszczoną część gwinta.
Obyło się bez kosztów w postaci nowych części, a po dobrym naciągnięciu hamulec aż wyrywa koła .
Mój jedyny na tą chwilę problem, to nierówne hamowanie tylnych kół – lewy "łapie" słabiej i samochód ściąga na prawo przy hamowaniu ręcznym.
Czy ktoś wie, jak temu zaradzić ?:)
Pozdrawiam
Po zdjęciu bębnów i przeczyszczeniu całego układu z pyłu – aż nieprawdopodobne ile tego się tam uzbierało w rok, rdzy i kamyczka, który blokował jedną z okładzin odzyskałem hamulec ręczny .
Dodatkowo na regulator w kabinie poszło "parę" nakrętek, aby ominąć zniszczoną część gwinta.
Obyło się bez kosztów w postaci nowych części, a po dobrym naciągnięciu hamulec aż wyrywa koła .
Mój jedyny na tą chwilę problem, to nierówne hamowanie tylnych kół – lewy "łapie" słabiej i samochód ściąga na prawo przy hamowaniu ręcznym.
Czy ktoś wie, jak temu zaradzić ?:)
Pozdrawiam
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
Niestety nie da się regulować ręcznego na dowolne koło. Linka sama "decyduje" jak będą pracować hamulce, a przede wszystkim duży wpływ ma na to stan linek i ich stopień rozciągnięcia. Jeżeli jedno koło hamuje lepiej niż inne, to należy wyjąć linki i sprawdzić czy luźno pracują w pancerzach.
Dokładnie. TO jest samoregulator rozpieraka i ustawia sie sam. Wraz ze zużyciem okładzin na tym frezie przeskakuje o ząbek co jakiś czas dzięki czemu hamulec bierze cały czas tak samo...
No to ja kiedyś testowałem po wymianie cylinderków na nowe i ustawiłem że okładziny lekko dotykałby bębna że ledwo co hamowały i pojeździłem troche właśnie sprawdzić czy sie coś ustawi lepiej i niestety nic się nie zmieniło ręcznego nie bylo nożnym można było zatrzymać tylne koło ale nic się nie przestawiało a rozpierak chodził elegancko
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości