hamulec ręczny – jak go... "naciągnąć"?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez patryk240 » 24 mar 2012, 10:57

Kiedyś sam nie wierzyłem że w tak prosty sposób można mieć tak dobry ręczny :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez maniaco » 7 maja 2012, 11:55

Witam

Po zdjęciu bębnów i przeczyszczeniu całego układu z pyłu – aż nieprawdopodobne ile tego się tam uzbierało w rok, rdzy i kamyczka, który blokował jedną z okładzin odzyskałem hamulec ręczny :D.

Dodatkowo na regulator w kabinie poszło "parę" nakrętek, aby ominąć zniszczoną część gwinta.
Obyło się bez kosztów w postaci nowych części, a po dobrym naciągnięciu hamulec aż wyrywa koła :).

Mój jedyny na tą chwilę problem, to nierówne hamowanie tylnych kół – lewy "łapie" słabiej i samochód ściąga na prawo przy hamowaniu ręcznym.

Czy ktoś wie, jak temu zaradzić ?:)

Pozdrawiam
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez patryk240 » 7 maja 2012, 12:45

Ja regulowałem skręcałem i testowałem hamulce najlepiej na piachu po śladach patrzeć czy równo łapie :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

PostTen post został usunięty przez gogo 7 maja 2012, 16:09.
Powód: źle

Postprzez gogo » 7 maja 2012, 16:10

patryk240 napisał(a):Ja regulowałem skręcałem i testowałem hamulce najlepiej na piachu po śladach patrzeć czy równo łapie :]

W którym miejscu skręcałeś?
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Michel » 7 maja 2012, 20:49

Niestety nie da się regulować ręcznego na dowolne koło. Linka sama "decyduje" jak będą pracować hamulce, a przede wszystkim duży wpływ ma na to stan linek i ich stopień rozciągnięcia. Jeżeli jedno koło hamuje lepiej niż inne, to należy wyjąć linki i sprawdzić czy luźno pracują w pancerzach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez patryk240 » 7 maja 2012, 21:14

Gogo skręcałem chodziło mi o złożenie bębna założenie koła i test a reguluje się na takim czymś w bębnie Obrazek na tych ząbkach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez gogo » 7 maja 2012, 21:24

To coś to rozpierak :) , a na tych ząbkach to się raczej samoczynnie reguluje ;)
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez pawcio1017 » 7 maja 2012, 22:14

Dokładnie. TO jest samoregulator rozpieraka i ustawia sie sam. Wraz ze zużyciem okładzin na tym frezie przeskakuje o ząbek co jakiś czas dzięki czemu hamulec bierze cały czas tak samo...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 8 maja 2012, 12:50

No to ja kiedyś testowałem po wymianie cylinderków na nowe i ustawiłem że okładziny lekko dotykałby bębna że ledwo co hamowały i pojeździłem troche właśnie sprawdzić czy sie coś ustawi lepiej i niestety nic się nie zmieniło ręcznego nie bylo nożnym można było zatrzymać tylne koło ale nic się nie przestawiało a rozpierak chodził elegancko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

PostTen post został usunięty przez widmo82 5 gru 2013, 21:02.
Powód: bo zupa była za słona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323