MAZDA 323 – nierówne obroty, wariuja kontrolki w deszczowa pogode

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez farciarz » 24 sty 2007, 15:05

Wstawiam fotki we właściwym rozmiarze. Moderatora działu proszę u usunięcie postów ze zbyt dyżymi zdjęciami.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez powerhorse » 24 sty 2007, 15:25

porownujac ze zdjeciami instalacji gazowych z internetu mi to bardziej przypomina II generacje gazu :/
Mazda 323 1.8 SOHC BG 4WD –> POTWÓR :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2007, 13:11
Posty: 23

Postprzez Orin » 24 sty 2007, 23:48

powerhorse napisał(a):bardziej przypomina II generacje gazu

Bo to jest instalka II generacji :) Nawet wyprodukowana w Płockim Gazmocie... Usterkę usunąłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez powerhorse » 25 sty 2007, 00:08

no jeszcze nie

Przy obu kołach widze ze mam zniszczone te oslony
musze jakis kawal gumy tam przymocowac i to zalatac jakos :/

Ostatnio zalamalo mnie spalanie w tym samochodzie :/ gazu pali mi 13 litrów ale benzyny zatankowalem do pelna –> wlalem 50litrów :/ (wiec albo oszukuja na stacjach albo bak jest wiekszy niz 50litrów) przejechalem 300km i zostalo mi jakies 1/8 baku wedle wskazówki :( nie szalalem, nie katowalem go :(
Mazda 323 1.8 SOHC BG 4WD –> POTWÓR :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2007, 13:11
Posty: 23

Postprzez Orin » 25 sty 2007, 00:25

powerhorse napisał(a):albo bak jest wiekszy niz 50litrów

No... o równe 10 literków :)
Co do wskazówki to może skorodował czujnik w baku i się trochę "mija z prawdą"

powerhorse napisał(a):Przy obu kołach widze ze mam zniszczone te oslony

Ja miałem zdemontowane dwie od strony rozrządu – dolną i boczną. Obie zdobyłem tydzień temu jako dodatek do klimy z 323 1,6. Możliwe że dolną będę dorabiać z blachy, bo obecna to plastik... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez powerhorse » 25 sty 2007, 02:03

no jezeli wskaznik bedzie spadal w dol w tym tempie to spalania bedzie rzedu 15 litrów :/
ale mam nadzieje ze to jakis bak krzywy i mam tam ejszcze troche paliwa, a wskazówka juz ponizej nigdy nie zejdzie:)
Mazda 323 1.8 SOHC BG 4WD –> POTWÓR :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2007, 13:11
Posty: 23

Postprzez Orin » 25 sty 2007, 09:07

Moja Pb pali od 7,5 l w trasie przy spokojnej jeździe, ok 10 w cyklu mieszanym do grubo ponad 11 przy zabawie na śniegu, ale to ciężko nazwać normalną jazdą <lol>
Jeśli padła sonda, to nowa ori NGK kosztuje ok 250 zł. Spróbuj może najopierw odczytać błędy i zresetować komputer (główna strona klubu, dział "obsługa")
Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez powerhorse » 26 sty 2007, 01:20

ale gdyby padla sonda to chyba i duzo by gazu palil ?
A gazu wychodzi na to ze pali mniej niz benzyny :/

Sprawdze faktycznie ten komputer. Kiedys mialem peugeota to tam w sumie to pomagalo. Jak silnik cos zaczynal wariowac to wystarczylo zrobic reset poprzez odlaczenie akumulatora na kilkanascie minut. Pozniej silnik na poczatku zle chodzil ale szybko wskakiwal w dobry tryb pracy:) moze tutaj bedzie to samo :)
Mazda 323 1.8 SOHC BG 4WD –> POTWÓR :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2007, 13:11
Posty: 23

Postprzez powerhorse » 26 sty 2007, 01:23

a wlasnie:) widze ze masz chyba ten samo model co ja :) Wczoraj troche bawilem sie w sniegu. WIesz moze jak jest rozlozony naped? ile na przod ile na tyl? Jak poprosilem znajomym zeby patrzyli jak kreca sie kolka na sniegu to oboje powiedzieli ze najbardziej tyl sie krecil :/
Chociaz mialem wlaczona blokade dyfrencjalu wiec moze dlatego :/
Mazda 323 1.8 SOHC BG 4WD –> POTWÓR :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2007, 13:11
Posty: 23

Postprzez Orin » 26 sty 2007, 10:42

powerhorse napisał(a):WIesz moze jak jest rozlozony naped? ile na przod ile na tyl?

Jako że mamy tzw "otwarty" centralny dyfer (bez sprzęgła wiskotycznego) to rozkład mocy jest 50% na przód do 50% na tył. Elektrycznie można go zablokować i wtedy rozkład jest nadal 50-50 ale sztywny, czyli będzie się kręcić min. jedno koło z przody i jedno z tyłu.
Jeśli zaś w czasie normalnej jazdy masz wyłączony "diff lock" to moc może być przenoszona płynnie między obiema osiami (to jest układ róznicowy, identyczny w działaniu jak w każdym normalnym dyfrze). Jak rozmawiałem kiedyś z tomkiemrvf na ten temat to mówij że na KJS'ach wyszło że nasze Mazdy na śliskim więcej mocy przenoszą na tył. Ja zaobserwowałem to samo w czasie zabawy na śniegu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez powerhorse » 28 sty 2007, 20:19

aha :) Ja myslalem ze jak wlaczam blokade to [jakie?] kola zawsze kreca sie oba i 1 przednie :)
Ale dobrze ze mnie uswiadomiles:)
Mazda 323 1.8 SOHC BG 4WD –> POTWÓR :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2007, 13:11
Posty: 23

Postprzez Orin » 28 sty 2007, 20:23

powerhorse napisał(a):[jakie?] kola zawsze kreca sie oba i 1 przednie

Kręcą się tylko w wersjach z turbo, czyli GTX oraz GT-R... One w centralnym i tylnym dyfrze mają sprzęgło wiskotyczne, co bardzo pomaga przy równomiernym przenoszeniu mocy na wszystkie koła :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez powerhorse » 28 sty 2007, 20:35

mhm czyli u nas jesli przy blokadzie kreci sie 1 z przodu i 1 z tylu to w sumie mozna bylo by jezdzic z ta blokada po asfalcie??

Probowalem robic baczki tym samochodzikiem po sniegu to ciezko :/
ale na placu pojawila sie druga mazda 323tez w budzie bg:) tylko z takim fajnym rasowym dzwiekiem :) (podejrzewam ze wlasnie gtx, badz gtr) to on normalnie krecil baczki jak szalony :/ Wydawalo mi sie jakby tylko [jakie?] kola sie u niego krecily :/
Mazda 323 1.8 SOHC BG 4WD –> POTWÓR :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2007, 13:11
Posty: 23

Postprzez Orin » 28 sty 2007, 21:06

powerhorse napisał(a):w sumie mozna bylo by jezdzic z ta blokada po asfalcie??


Nie można by, bo przy włączonej blokadzie przednia i [jaka?] oś w sumie mają tą samą prędkość.. O ile przy jeździe na wprost nie ma problemu, to przy skręcaniu pojawiają się naprężenia w całym układzie napędowym. W rezultacie albo zmielisz któryś z dyfrów albo skrzynię. A naprawa skrzyni byłaby bardziej kosztowna od wymiany silnika...
powerhorse napisał(a):Probowalem robic baczki tym samochodzikiem po sniegu to ciezko :/

Nie wiem dlaczego ci nie wychodzi... Wystarczy dać więcej gazu i auto kręci się jak szalone... Lepsze bączki kręci się bez włączonej blokady.
Co do tej drugiej BG – autko z suszarką pod maską ma wyższe wolne obroty (coś ok 1000) więc łatwo poznać. Ale to mi nie pasuje:
powerhorse napisał(a):Wydawalo mi sie jakby tylko [jakie?] kola sie u niego krecily

Wiskoza właśnie przed tym zapobiega... Chyba że wcisnął lekko hamulec nożny i przyblokował przód... W takm przypadku nie chciał bym tego auta :]

Acha – skąd jesteś?
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez powerhorse » 29 sty 2007, 02:42

Pruszków city :) No w mojej okolicy jezdzi jedna mazda turbo na bank :) ale nie wiem czy to ta :)

Znajomi mi opowiadali ze ta w turbo to jest normalna rakieta :(

ja te baczki robilem z wlaczona blokada :) Przy zabawie na 1 biegu do sie pobawic :) ale szkoda mi go katowac na 1 :/ z dwojki niestety nie ma juz zabawy :(
Jak sprawuje sie u Ciebie reczny? Bo mi jakos ciezko postawic go bokiem:( niby reczny powinien byc dobry:/Pewnie musze poprawic technike:)
:/ No ale mysle w ta zime sie poprawie:) :)

Musze jeszcze tylko wymyslec jakis sposob na wiecznie zaparowane szyby :/
Mazda 323 1.8 SOHC BG 4WD –> POTWÓR :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2007, 13:11
Posty: 23

Postprzez Orin » 29 sty 2007, 11:18

Blokadę to sobie wyłącz – ona służy właśnie by auto ciężko było postawić bokiem na śliskiej nawierzchni. Ręczny u mnie jest dobry (po regeneracji).
Co do szyb to dobrze wysusz wnętrze. Najlepiej auto do garażu, do auta farelka (grzejnik el.) i szyby otwarte na 5 mm...
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez powerhorse » 29 sty 2007, 23:09

trzeba miec garaz:)
Mazda 323 1.8 SOHC BG 4WD –> POTWÓR :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2007, 13:11
Posty: 23

Postprzez Orin » 29 sty 2007, 23:13

Przydaje się :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323