Witam
Mam takie trzy pytania do szanownych kolegów:
1. Stuka mi przegub prze skręcaniu Czym grozi jezdzenie z taki stukającym przegubem bo mi kumpel powiedział że jak sie posypie całkowicie to koło stanie w poprzek i rów prawda to??
2. Wyje mi skrzynia ale tylko na 5 biegu czy opłaca sie to naprawiać jaki koszt??
4. Gdzie tanio kupić bebny hamulcowe
Dodam tylko że za rok chce zmienic auto i nie chhce za dużo inwestować w naprawy. To sobie przerobie na kwietnik:)
Pozdrawiam
skrzynia wyje przegub stuka
Strona 1 z 1
mam tak samo
tylko mi stuka skrzynai jeszcze jak puszczam gaz, olej nic nie da bo sprawdzalem zaopatrz sie w uzywana skrzynie
koszt w miare dobrym stanie to 350 + 350 przelozenie lub do sprzedazy taka nawet za 100 zl wyrwiesz juz
- Od: 6 lis 2006, 13:14
- Posty: 450
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....
qwasol napisał(a):koło stanie w poprzek i rów prawda to
Koło w poprzek nie stanie, ale możesz zrobić miazgę z przegubu, przez co będzie problem z ew wymianą. Jakbyś urwał drążek kierowniczy to miałbyś większy problem. Wtedy o wypadek nie trudno.
qwasol napisał(a):4. Gdzie tanio kupić bebny hamulcowe
Na szrocie
qwasol napisał(a):czy opłaca sie to naprawiać jaki koszt
Naprawiać się raczej nie opłaca, bo żeby to ktoś dobrze zrobił to koszt 350-400 zł + części + montaż
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
przegob nowka to 210zl + przelozenie a tutaj kasuja roznie jak to mowia zalezy ile bedzie roboty, bo u mnie jeden poszedl bez problemow za 40 aby dobic do 250 a za jakis czas robilem nastepny i wszak tez zaplacilem 250 ale face powiedzial ze jak bym poprzenio nie byl to by wzial 350 bo tyle walczyl aby go zdemontowac... młoty, palniki jakies... bylo trudno. Wiec sugeruje na poczatku sie ugadac az ile wymiana.
--- M6GG, 136KM, Exclusive, Disel 2.0 ----
- Od: 23 sty 2007, 19:57
- Posty: 31
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda6 GG, 2.0, disel 2003
Witam
No to jestem po wymianie przegubu i oleju w skrzyni. Skrzynia się nieco uspokoiła i w sumie chyba nowy olej jej sie należał ponieważ stary był czarny jak smoła i opalizujący. Przegub wymieniałem sam i jak już sie uporałem z odkręcenie śruby tej centralne (2h wiertarka+młotek+przecinak) to poszło jak po maśle tylko.....
Po przejechaniu może jednego kilometra znowu zaczęło stukać...podobnie jak wcześniej przy skrcęniu i nasila się jak jadę po dziurach, dodatkowo pojawiły się jakieś lekkie drgania na kierownicy
co to stuka?????
No to jestem po wymianie przegubu i oleju w skrzyni. Skrzynia się nieco uspokoiła i w sumie chyba nowy olej jej sie należał ponieważ stary był czarny jak smoła i opalizujący. Przegub wymieniałem sam i jak już sie uporałem z odkręcenie śruby tej centralne (2h wiertarka+młotek+przecinak) to poszło jak po maśle tylko.....
Po przejechaniu może jednego kilometra znowu zaczęło stukać...podobnie jak wcześniej przy skrcęniu i nasila się jak jadę po dziurach, dodatkowo pojawiły się jakieś lekkie drgania na kierownicy
co to stuka?????
- Od: 18 mar 2006, 18:37
- Posty: 53
- Skąd: Wrocek
- Auto: Mazda mx5 1.6 2000
czas odswiezyc temat;)
wczoraj szukalem przyczyn stuków wychodzi ze jeszcze swozen trza wymienic ale mam pytanie czy na wale napędowym może być luz patrząc z boku pojazdu. jak złapie sobie półos to moge sobie nia poruszać kierunki koło skrzynia. przegób w kole siedzi mocno, wyraznie widac ze luz jest na łozysku przegubu i pewnie gdzieś tam przy skrzyni. Dopuszcza się takie cos
?
wczoraj szukalem przyczyn stuków wychodzi ze jeszcze swozen trza wymienic ale mam pytanie czy na wale napędowym może być luz patrząc z boku pojazdu. jak złapie sobie półos to moge sobie nia poruszać kierunki koło skrzynia. przegób w kole siedzi mocno, wyraznie widac ze luz jest na łozysku przegubu i pewnie gdzieś tam przy skrzyni. Dopuszcza się takie cos
- Od: 18 mar 2006, 18:37
- Posty: 53
- Skąd: Wrocek
- Auto: Mazda mx5 1.6 2000
qwasol napisał(a):swozen trza wymienic
Pewnie po wymianie w ogóle nie będzie stuków
qwasol napisał(a):czy na wale napędowym
A gdzie ty masz wał napędowy? Chyba chodzi Ci o półoś.
qwasol napisał(a):przegób w kole siedzi mocno
Prawidłowo
qwasol napisał(a):wyraznie widac ze luz jest na łozysku przegubu i pewnie gdzieś tam przy skrzyni.
Dopuszcza się coś takiego. A dlaczego? Gdy jedziesz np po dziurach to wahacz wraz z kołem porusza się góra-dół. Gdyby półosie były na sztywno przymocowane po obu stronach (przy kole i w skrzyni), to byłby on rozciągany i zgniatany i długo by nie pożył
Acha – nie masz luzu na łożysku, bo tam jedyne łożyska trzymają cały mechanizm różnicowy, tylko same półosie mogą się poruszać w mechanizmie różnicowym "w przód i w tył"
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
qwasol napisał(a):termin wał napedowy gdzies mi mignął w książce
Jeśli książka dotyczyła 323 to raczej termin ten byłby prawdziwy tylko dla 323 4x4. Ew jeszcze jakaś Mazda RWD wchodzi w grę, np RX-7 albo MX-5
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości