Szukałem ale nic co by mi pomogło nie znalazłem. Obrotomierz z początku zachowywał się dziwnie (skakał) aż w końcu całkiem przestał działać. Gdzie leży problem? W zegarach? Kto mi powie z kąd brany jest sygnał na obrotomierz i co tam mogło zawinić? Z góry dziekuję
BG 1.3 16V 89 – obrotomierz nie działa
Strona 1 z 1
Witam,
Szukałem ale nic co by mi pomogło nie znalazłem. Obrotomierz z początku zachowywał się dziwnie (skakał) aż w końcu całkiem przestał działać. Gdzie leży problem? W zegarach? Kto mi powie z kąd brany jest sygnał na obrotomierz i co tam mogło zawinić? Z góry dziekuję
Szukałem ale nic co by mi pomogło nie znalazłem. Obrotomierz z początku zachowywał się dziwnie (skakał) aż w końcu całkiem przestał działać. Gdzie leży problem? W zegarach? Kto mi powie z kąd brany jest sygnał na obrotomierz i co tam mogło zawinić? Z góry dziekuję
- Od: 22 sty 2012, 13:34
- Posty: 5
- Skąd: Noord-Holland
- Auto: 323 BG 1.3 16V 1989
emceha napisał(a):Witam,
Szukałem ale nic co by mi pomogło nie znalazłem. Obrotomierz z początku zachowywał się dziwnie (skakał) aż w końcu całkiem przestał działać. Gdzie leży problem? W zegarach? Kto mi powie z kąd brany jest sygnał na obrotomierz i co tam mogło zawinić? Z góry dziekuję
Sygnał brany jest z cewki lub czujnika halla.
- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
Hmm dawno nie zaglądałem i odpuściłem trochę ale pomysł z kurzem może być sensowny
Sprawdzę i dam znać. A jeśli chodzi o czujnik Halla to gdzie znajdę to ustrojstwo??? I pytanie nr dwa: Gdzie ewentualnie w cewce mam szukać? (które kabelki odpowiadają).
- Od: 22 sty 2012, 13:34
- Posty: 5
- Skąd: Noord-Holland
- Auto: 323 BG 1.3 16V 1989
Miałem jeszcze do wtorku ten sam problem tylko mi nie palił na PB a na LPG elegancko i najpierw powiedz jaką masz cewkę czy na 1 wtyk czy na 2 jeśli na 2 to parząc stojąc przed maską to wtyczka bliżej kabiny jeśli na jedną to masz moduł zapłonowy koło cewki masz na tej wtyczce 2 przewody niebieski z napięciem i żółto-niebieski który prowadzi do obrotomierza sprawdź miernikiem czy pomiędzy tym przewodem (musisz wyjąć zegary) a jak siedzisz na fotelu kierowcy masz 3 wtyczki od zegarów na środkowej kostce na którymś pinie jest dobre połączenie i sprawdź też przewód żółto-zielony który wychodzi z połączenia od cewki do aparatu zapłonowego też będzie jednym z przewodów na tej wtyczce. Jeśli połączenia są czyli przewody ok znaczy że padł ci moduł zapłonowy a ja akurat miałem cewke na 2 wtyczki gdzie moduł jest wbudowany w cewke i po wymianie cewki madzia jeździ na PB i LPG obrotek działa. Ale przedewszystkim musisz sprawdzić czy to czasem nie obrotomierz w zegarach padł i czy śrubki na zegarach są podokręcane
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
patryk240 napisał(a): najpierw powiedz jaką masz cewkę czy na 1 wtyk czy na 2 jeśli na 2 to parząc stojąc przed maską to wtyczka bliżej kabiny jeśli na jedną to masz moduł zapłonowy koło cewki masz na tej wtyczce 2 przewody niebieski z napięciem i żółto-niebieski który prowadzi do obrotomierza sprawdź miernikiem czy pomiędzy tym przewodem (musisz wyjąć zegary) a jak siedzisz na fotelu kierowcy masz 3 wtyczki od zegarów na środkowej kostce na którymś pinie jest dobre połączenie i sprawdź też przewód żółto-zielony który wychodzi z połączenia od cewki do aparatu zapłonowego też będzie jednym z przewodów na tej wtyczce. Jeśli połączenia są czyli przewody ok znaczy że padł ci moduł zapłonowy
Rozumiem, że chodzi o to ustrojstwo


- Od: 22 sty 2012, 13:34
- Posty: 5
- Skąd: Noord-Holland
- Auto: 323 BG 1.3 16V 1989
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość