remont silnika czy swap?

Postprzez lukaszbroda » 18 mar 2010, 19:49

szukalem przyczyny ogromnego spalania mojej madzi tj 15l w miescie i bylem dzis u mechanika.diagnoza-za mala kompresja na jednym cylindrze co bylo widac po czarnej swiecy.czyli albo pierscienie alo zawor upalony.moje pytanie-remontowac czy kupic inny motor?nowe pierscienie,uszczelki irobocizna wyjdzie tyle co "nowy" motor.
obecnie mam 1.3 16v.czy silnik 1.6 16v bedzie pasowal?czy moze skrzynia z 1.3 nie bedzie pasowala?a jak z komputerem?jestem ciemny w tych sprawach.z gory dzieki za rady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez piwo » 18 mar 2010, 20:31

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez krzaku90 » 18 mar 2010, 20:59

Polecam zdecydowanie swapa;p
Do kazdego silnika masz inny komp.
Jak swapowac z 1.3 to tylko na 1.8;p Ja zrobilem takiego 3 tyg temu;) Wszytko jak narazie jezdzi na skrzyni od 1.3
Nie jest to za bardzo ekonomiczne rozwiazanie ale przyspieszenie jest spore;) Ludzie dziwia sie co takie male autko potrafi.
Swap samemu wcale nie jest trudny. Zaopatrzyc sie trzeba tylko w pozadna grzechote i ajkis podnosnik;) oddawac do warsztatu sie nie oplaca. Skasuja drugie tyle co kosztuje silnik. Rozrusznik, alternator, pompa wspomagania wszystko pasuje.
Niedlugo pewno odezwie sie marcin1mazda ktory tez bedzie podjudzal do swapa na 1.8;)
Jak masz jakies pytania mozesz walic na priw;p
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez jaro23 » 18 mar 2010, 22:05

tak jak krzaku90 pisze tylko swap :)
Ja jestem kolo miesiąca po swapie :) swap owalem na 1.8 DOHC super sprawa komplet z Ecu i skrzynia czytaj komplet wyniósł mnie 500zl :)
drugie tyle chcieli mechanicy :) wiec olałem ich i u szefa w warsztacie (pożyczył go) z kumplem sobie zabawiliśmy się =P :) 13godzin cala operacja wyciągniecie do odpalenia nowego.
Kumpel zarobił ode mnie 2 stówki :) ale wiem ze zrobiłem sam i pewnie i ze nic mi nie odleci :) i prawie w ogolę nie zostało śrubek nakrętek =P :)

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez baldysek » 31 maja 2011, 23:33

witam, też planuje zrobić swapa w swojej Madzi z 1.3 16v na mocniejszy... czyli z Waszych wypowiedzi wnioskuje, że taki silnik http://moto.allegro.pl/mazda-626-1-8-16 ... 46173.html bedzie pasował bez kupowania całego osprzętu, tak?? czy raczej taki silnik http://moto.allegro.pl/silnik-mazda-323 ... 98732.html ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2011, 14:28
Posty: 4
Skąd: Piła/Poznań
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16v LPG '94

Postprzez lukaszbroda » 1 cze 2011, 08:06

raczej ten drugi link bo 626 bedzie miala na pewno inne mocowania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez Lukano » 1 cze 2011, 11:14

mocowania można przespawać, tylko po co kombinować. Ma na pewno też inny osprzęt.
tak, że jak już zmieniać to od 323.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez baldysek » 1 cze 2011, 19:05

a czy mogłby mi ktos zrobic liste co zostawiam ze swojego auta a co koniecznie musze kupic??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2011, 14:28
Posty: 4
Skąd: Piła/Poznań
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16v LPG '94

Postprzez baldysek » 3 cze 2011, 23:20

nikt nie pomoze?? mam pytanie czy silniki 1.8 16v dohc z lat 89-94 jest taki sam jak po roku 94?? chodzi mi np o mocowania, czy silnik z nowszej 323(BA chyba) bedzie pasowal do mojej 323(bg) z 94??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2011, 14:28
Posty: 4
Skąd: Piła/Poznań
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16v LPG '94

Postprzez Daro_GST » 4 cze 2011, 19:51

http://allegro.pl/silnik-mazda-1-6-16v- ... 29261.html ten też będzie pasował :D 115 kucy ma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez Lukano » 5 cze 2011, 11:23

Bez osprzętu z xeda raczej może nie mieć ;)
Sam silnik jest taki sam jak B6 w EC.
Jeśli w ogóle po tylu latach może mieć fabryczne osiągi :D
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez joka33 » 25 lip 2011, 15:42

zrób swapa na 2.0 V6 KF zupełnie wystarczy silnik mozna tanio kupic gorzej ze ciecia duzo i skrzynia napewno nie bedzie pasowała ale bedzie napewno zamiatało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 05:30
Posty: 36
Skąd: Lublin
Auto: Touareg V8

Postprzez mad_man » 21 sie 2011, 21:37

to jak sie rozpedzamy to moze by mu sie tam udalo 2.5v6 wcisnac? :D
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Lukano » 23 sie 2011, 12:00

mad_man napisał(a): 2.5v6 wcisnac

Wymiarowo jest taki sam jak KF ;)
W tuningu ktoś chyba pokazywał BG f z 2,5 pod maską.
łatwo nie jest bo komora jest sporo mniejsza w BG. Tak, że trochę cięcia jest :D
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez tekknoraver » 24 sie 2011, 22:35

żadne tam cięcie i spawanie :P



ale tak po prawdzie to jak masz kasę i chęci to wsadzaj DOHC ;) ale z BG,a jak nie to chyba więcej jest 1.6 dostępnych :) bo z V6 to raczej problem i najlepiej to zrobić od razu remont jak masz go na wierzchu :) pozdrawiam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Jacek176 » 25 sie 2011, 07:49

joka33 napisał(a):zrób swapa na 2.0 V6 KF zupełnie wystarczy silnik mozna tanio kupic gorzej ze ciecia duzo i skrzynia napewno nie bedzie pasowała ale bedzie napewno zamiatało.

To akurat opcja bez sensu. Duuuużo więcej rzeźby a będzie jeździć tak samo jak z 1.8 BP... albo nawet gorzej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez axor » 27 sie 2011, 21:24

duzo roboty, zeby wsadzic tam v6
axor
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323