WITAM!
Jak nie urok to...
Wymiane oleju mialem 6kkm temu. Od tego czasu caly czas mam FULL oleju w silniku (na kresce z literka F). Olej śmierdzi paliwem (bardzo wyraznie, korek i bagnet). Dodatkowo co jakis czas zdarza mi sie "dzióra" pod pedalem gazu tzn. jak na 4 puszcze gaz i chwile jade bez dodawania, to po przycisnieciu pedalu najpierw nic sie nie dzieje a potem jest szarpniecie... Czy to moze byc walnieta sonda lambda? Jak i gdzie to zdiagnozowac? Jaka jest sonda w tym aucie (nr nadwozia: JMZBG13C200672628)? Auto ma przejechane 155kkm, nie wiem czy do tego czasu sonda byla wymieniana.
Jezeli ktos zna odpowiedz na te pytania – bede wdzieczny za pomoc!
Pozdrawiam[/b]
Czy to sonda lambda?
Strona 1 z 1
Najlepiej pomierz napiecie na sondzie. Ja ostatnio mialem problemy tego rodzaju, ze samochod potrafil byc mocno zmulony, przy okresowych bledach ubogiej mieszanki. Sonda zamiast odczytow rzedu 0.3-1.0v dawala od –(?)v do +0.20v.
the right man in the wrong place...
Jak nie masz miernika, to bedziesz musial pojechac w miejsce lub do znajomego, gdzie takie "zaawansowane"
urzadzenie bedzie na stanie. Z drugiej strony sensowne multimetry mozna juz kupic za 30PLN, wiec warto w narzedzie zainwestowac.
Jesli masz sonde jedno- lub dwuprzewodowa (bez podgrzewania), to nie bedzie problemow z ustaleniem koncowek do mierzenia. Pomiar powinien byc przeprowadzony na rozgrzanym silniku. Przy obrotach rzedu 3000 jednostek sonda powinna dawac okolo 0.5v i reagowac na zmiany obrotow, dajac odczyty od blisko 0.0v do 1.0v. Nie moga wystepowac napiecia ujemne, ani zakres nie moze byc zawezony.
P.S. Twoj opis mniej wiecej pasuje do moich doswiadczen, ale szarpniecie jest zastanawiajace. Moze to jest problem z zasilaniem w paliwo, czujnikiem zamkniecia przepustnicy, etc? W kazdym razie sonde warto sprawdzic, bo nie jest to rzecz trudna do zrobienia.
Jesli masz sonde jedno- lub dwuprzewodowa (bez podgrzewania), to nie bedzie problemow z ustaleniem koncowek do mierzenia. Pomiar powinien byc przeprowadzony na rozgrzanym silniku. Przy obrotach rzedu 3000 jednostek sonda powinna dawac okolo 0.5v i reagowac na zmiany obrotow, dajac odczyty od blisko 0.0v do 1.0v. Nie moga wystepowac napiecia ujemne, ani zakres nie moze byc zawezony.
P.S. Twoj opis mniej wiecej pasuje do moich doswiadczen, ale szarpniecie jest zastanawiajace. Moze to jest problem z zasilaniem w paliwo, czujnikiem zamkniecia przepustnicy, etc? W kazdym razie sonde warto sprawdzic, bo nie jest to rzecz trudna do zrobienia.
the right man in the wrong place...
Uuuaaa... dzieki za szczegółową odpowiedz. Postaram sie o takie ustrojstwo. Rozumiem, ze pozostale objawy rowniez moga wskazywac na sonde. Czy masz moze dostep do katalogu zeby sprawdzic jaka sonda jest w moim aucie?
Niech wam droga prostą będzie...
REGIS
REGIS
- Od: 6 sty 2005, 13:36
- Posty: 18
- Skąd: Kraina Podziemnej Pomaranczy
- Auto: 323 (BG) 1,3i 16V 2002
Premacy 1,8 benzyna 2004
Wczoraj pojechalem na pomiar czystosci spalin. Wspolczynnik lambda mam =1. Dowiedzialem sie, ze to, ze olej smierdzi paliwem to normalne (co wy na to?). Nie mam zadnych strzalow ani w kolektor ani w tlumik. Moze to wina paliwa albo filtr jest do wymiany?
Niech wam droga prostą będzie...
REGIS
REGIS
- Od: 6 sty 2005, 13:36
- Posty: 18
- Skąd: Kraina Podziemnej Pomaranczy
- Auto: 323 (BG) 1,3i 16V 2002
Premacy 1,8 benzyna 2004
Normalne jest, ze olej pachnie paliwem, szczegolnie podczas jazdy w krotkich trasach w zimne dni. Jesli sonda podaje prawidlowe napiecie, to sprawdz czujnik zamkniecia przepustnicy, a pozniej cisnienie paliwa podczas jazdy. Takie sa moje typy.
Jednak pomiar spalin nie daje gwarancji, ze sama sonda jest sprawna.
Jednak pomiar spalin nie daje gwarancji, ze sama sonda jest sprawna.
the right man in the wrong place...
Witam
w mojej Madzi tak samo sie dzieje, tyle że na jedynce i dwójce, przy wyższych biegach tego szarpnięcia nie czuć, ja mam do wymiany świece i kable wysokiego napięcia więc jak narazie stawiam na to.
w mojej Madzi tak samo sie dzieje, tyle że na jedynce i dwójce, przy wyższych biegach tego szarpnięcia nie czuć, ja mam do wymiany świece i kable wysokiego napięcia więc jak narazie stawiam na to.
Była Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC
Jest Honda CRX ED9 Turbo
Jest Honda CRX ED9 Turbo
- Od: 6 lis 2004, 16:14
- Posty: 22
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC
Witam ja mialem pewna historie z lambda w wakacje...
na pomiarach tez wychodzilo 1 ale za choelre gazu nie mozna bylo ustawic gasl na dojazdach do swiatel i na wolnych obrotach... pojechalemdo elektryka ten mial taki special czujnik pod lambde podpial i stwierdzil 5% sprawnosci=zero reakcji
po wymianie sondy rak reka odjal.. no i spalanie zmalalo 
na pomiarach tez wychodzilo 1 ale za choelre gazu nie mozna bylo ustawic gasl na dojazdach do swiatel i na wolnych obrotach... pojechalemdo elektryka ten mial taki special czujnik pod lambde podpial i stwierdzil 5% sprawnosci=zero reakcji

- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
Hej hej ludziska witam po przerwie
Temat juz nieaktualny. Lambda OK, wymienilem swiece i kable WN (to i to NGK
) ) i problem zniknal.
Pozdr
Temat juz nieaktualny. Lambda OK, wymienilem swiece i kable WN (to i to NGK
Pozdr
Niech wam droga prostą będzie...
REGIS
REGIS
- Od: 6 sty 2005, 13:36
- Posty: 18
- Skąd: Kraina Podziemnej Pomaranczy
- Auto: 323 (BG) 1,3i 16V 2002
Premacy 1,8 benzyna 2004
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość