Wyrobiony rowek klina na wale korbowym

Postprzez afti » 30 kwi 2007, 08:59

Witam.
Ostatnio moja mazda 323 1.6i leciwa bo z roku 1989 podczas próby ustawienia zapłonu wykazała nie możność ustawienia zapłonu,objawiało się to tym iż podczas ustawienia zanaków na kole co jakiś czas znak uciekał.Zdemontowałem cały rozrząd i okazało się,iż kółko paska zebatego rozrządu ma luz,stwierdziłem iż rowek na wale korbowym jest wyklepany przez znajdujący się tam klin.
Może znacie jakiś sposób by ponownie ciasno umiescić tam kółko paska rozrządu,wymiana wału nie wchodzi w rachubę za droga nie opłacalna inwestycja.
Z góry dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 12:13
Posty: 48
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994

Postprzez marakus » 30 kwi 2007, 09:36

Albo naspawać i wyfrezować nowy rowek, ale nie wiem czy nie rozhartuje się w ten sposób wału, albo wyfrezować rowek odrobinę większy na wale i kole pasowym i dać odrobinę większy klin. Trzeba by tylko sprawdzić jak jest z rozmiarami dostępnych klinów (nie mam o tym pojęcia) i powierzyć całą naprawę dobremu fachowcowi.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez afti » 30 kwi 2007, 12:42

marakus
Tak....tylko w tym wypadku trzeba wyjąć wał inwestycja nie opłacalna.
Mój sposób,wytocze tuleje którą na ciepło wsadze na wał,w kółku wytocze nowy otwór pod tą tuleje,nowe kliny i powinno to rozwiązać problem.
Co o tym sądzicie?
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 12:13
Posty: 48
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994

Postprzez ravo » 30 kwi 2007, 15:44

bardzo prosze o poprawna nazwe tematu – regulamin
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez tomekrvf » 30 kwi 2007, 17:58

Zastosuj klej Loctite tuleja-łożysko. Rozwiązanie wieczne tyle że może okazać się nierozbieralne
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez marakus » 30 kwi 2007, 20:56

To fakt, podobno materiały Loctite są niesamowite, mógłbyś nawet zaryzykować regeneracji tego miejsca ich żywicą.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez afti » 4 maja 2007, 22:10

Witam.
Jestem po naprawie tego wału,to znaczy tak jak pisalem na cieplo wprasowałem tuleje na wał....jest narazie oki.
Ktoś tu wspomniał,że na pracującym silniku postawił na filrze palącego się papierosa:) ....nie wierzyłem do puki sam się nie przekonałem.....stoi i dymek idzie :)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 12:13
Posty: 48
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323