Silnik sam gasnie, lub nie odpala – po czasie objawy same znikają

Postprzez velocity » 6 lip 2006, 12:03

Bardzo, bardzo chciałem Was prosić o pomoc, moze ktoś spotkał się już z poniższym problemem...
Auto – Mazda 323 BG 1.3 91 r, tak jak w opisie – nie ma, ani nigdy nie miała założonego gazu. Silnik w stanie bardzo dobrym, ale to nie w nim tkwi przyczyna problemu.

Oto, w ciagu ostatniego miesiąca mialem trzy następujące przygody:

1) Silnik gaśnie samoistnie podczas postoju na światłach. Po dziesiątej próbie ponownie odpala. Wszystko w porząkdu myślę – może zapchał się chwilowo filtr paliwa.
2) Po trzech tygodniach – parkuję auto, wracam do niego po 10 minutach i już nie mogę odpalić. Kilkanaście prób, dwa papierosy, po piętnastu minutach odpala już tak, jak zawsze – na "tyknięcie".
3) Wczoraj poznym wieczorem, szykuję się do powrotu do domu, odpalam, przejeżdżam kilometr, wjeżdżam na stację – podczas, gdy powoli toczę się na dwójce, krótkie zdławienie i silnik znów gaśnie. Kręcę z przerwami chyba z poł godziny – "zalalem go już dawno" – myślę.
Po dwóch godzinach przyjeżdża taksówka – i holuje mnie 50 km do domu. Mniej więcej w polowie drogi z ciekawości przekręcam kluczyk – auto odpala znów "od tyknięcia"...
Byłem u mechanika – cóz – stwierdził, że nie jest w stanie niczego zdiagnozować, skoro znowu wszystko jest w porządku i kazał przybyć, gdy auto będzie znów unieruchomione.
Ja jednak nie chcę i nie mam zamiaru czekać, bo jeżdże dość sporo, a niefart może przydażyć sie w każdej chwili... Poza tym wobec tego, ze wszystko niejako samoczynnie sie "naprawia", to – znowu będzie nie do wykrycia.

Cóz to może być?

Jakiś przekaźnik pompy?
Sama pompa – zawiesza się? (ale w takim razie jakim cudem odwieszała się bez najmnijeszego nawet "stuknięcia" w bak? ;) )
Zapłon?

Z góry dziękuję za Waszą pomoc...
Mazda 323 BG 1.3 8v
Seat Ibiza TDI ASZ +++ by CompSport
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2005, 22:03
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323 BG 1.3 8v

Postprzez Grzyby » 6 lip 2006, 12:06

Sprawdź czy masz iskrę wtedy kiedy są problemy.
Jak nie to możliwe że kończy się aparat zapłonowy.

Btw. Jaki stan świec, układu WN, filtrów?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez velocity » 8 lip 2006, 15:17

I dziś znowu to samo.
Zgasła w czasie jazdy. Na wszelki wypadek wziąłem ze sobą klucz do świec (żeby sprawdzić, czy aby nie są zalane). No więc dosłownie sekundowe zdławienie i silnik gaśnie. Kilkanaście prób ponownego odpalenia. Już mam otwierać maskę i sprawdzać ze znajomym, czy jest iskra, ale kręce ostatni raz i – nagle po cztero-pięcio sekundowym "chechłaniu" auto odpala. Gaszę i ponownie odpala już na dotyk. Potem kilkanaście razy tak samo.
Ech... ;–)
Ostatnio edytowano 9 lip 2006, 01:38 przez velocity, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 323 BG 1.3 8v
Seat Ibiza TDI ASZ +++ by CompSport
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2005, 22:03
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323 BG 1.3 8v

Postprzez Briareos » 8 lip 2006, 16:41

Ych, ten temat to się ciągle przewija... Masz obrotomierz? Jak ci padnie następnym razem to nie wysprzęglaj, hamuj silnikiem i patrz na obrotomierz – czy wskazania spadają wraz z obrotami silnika, czy wskazówka leci na zero i tak zostaje aż do zatrzymania się.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez filip » 17 lip 2006, 10:09

a jak długo jeździsz na filtrze paliwa?? może czas już go wymienić?? to samo miałem w fieście ale na dizlu takie same objawy. jak wymieniłem to przestało.
filip
 

Postprzez Yooziu » 17 lip 2006, 17:30

podobne objawy byly u mnie jak konczyl sie modul w aparacie zaplonowym i mysle ze dobrze by bylo go sprawdzic, tak czy siak powinienes podjechac do jakiegos elektryka bo to pewnie gdzies w zaplonie lezy przyczyna. u mnie tez juz stawal na drodze.
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez ADI 33 » 17 lip 2006, 23:15

Yooziu
Yooziu napisał(a):modul w aparacie zaplonowym i mysle ze dobrze by bylo go sprawdzic


Potwierdzam.Sprawdzic moduł i pewnie wymienić.
Podczas pacy silnika rośnie temperatura modułu i zaczyna kuleć,jak postoi chwile temp. spada i działa poprawnie (daje sie jechać)
MINI COOPER + D15B2 = :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2006, 00:38
Posty: 45
Skąd: kamień pom.
Auto: mazdaBA / Mini Cooper

Postprzez Yooziu » 18 lip 2006, 19:53

jak postoi chwile temp. spada i działa poprawnie (daje sie jechać)


zima nie bardzo :) bo ujemne temp tez mu nie sluza [/quote]
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez velocity » 19 lip 2006, 21:04

Jednak na 100 % moduł zapłonowy. Gdzie kupić? :–) Chce sprzedac auto... sprawne :)
Mazda 323 BG 1.3 8v
Seat Ibiza TDI ASZ +++ by CompSport
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2005, 22:03
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323 BG 1.3 8v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323