Szarpie na I i II biegu. Coś łupie w zawieszeiu. Dzwonienie przy ruszaniu.
1, 2
Witam
Przede wszystkim chciałem się przywitać, jako użytkownik jestem tutaj nowy, jednak tematy śledzę od kilku miesięcy.
Niedawno pojawiło mi się kilka problemów.
Pierwszy problem:
Mazda zaczęła mi na 1 i 2 biegu robić tzw. żabkę i na zimno i na ciepło, dodatkowo falują jej obroty, jednak nie tak, żeby gasnąć, tak średnio. Poczytałem FORUM i postanowiłem najpierw sprawdzić świece. Co się okazało, świece mogłem sobie odkręcić bez nakładu jakiejkolwiek siły, tak jakby nie były dokręcone. Zacząłem sprawdzać każdą po kolei i zauważyłem, że kolor "spalania" nie jest szary – jak powinien być – tylko taki mocno rudawy. Zaznaczam, że nie są okopcone. OK wyczyściłem i zabrałem się za przerwę. Wujas sprawdził, ile ma ona wynosić fabrycznie ( 1,1). Ja patrzę, a tam była ustwiona 0,9 po równo na każdy gar (dziwne...). OK ustawiłem, jak ma być powkręcałem je odpowiednio i okazało się, że na ciepło już nie robi żabki, ale na zimno dalej, falują obroty nadal. JEDNAK po tym zabiegu mazda ma MOC, że tak nazwę zwykłą bez rewelki, a przed zabiegiem miała takiego buta (dziwne – przy tym silniku), że aż strach.
Dodatkowo ostatnio spaliła mi w mieście około 9 litrów benzyny. Fakt jeżdżę dość agresywnie, ale bez przesady. Teraz będę zmieniał filtr paliwa dodatkowo oraz uszczelkę pod pokrywą zaworów, bo cieknie, jak z kranu (JAPAN CARS – po 3.000km).
Ale poradźcie, co może jeszcze być.
Drugi problem:
Zaczyna mi łupać coś w zawieszeniu, aż czasem czuć pod nogą. Tak jakby walić o blachę młotkie gumowym, szczególnie wyczuwalne na zakrętach i nierównej powierzchni.
Trzeci problem:
Przy ruszaniu na 1 z normalnym dodaniem gazu przez chwilę słychać delikatne dzwonienie spod maski, jakby się dużo szpilek wsypało do metalewgo garnka, ale nie jest to aż takie głośne.
Pilnie czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam.
PS. Patrzę sobie w książke o Mazdzie "Reguluję i naprawiam" i widzę tylko opisy silników 1,4 16v, 1,6 i 1,9 itp. A nie ma tam 1,3 8v. Mój silnik wygląda identycznie, jak ten 1,4 16v, ale przecież jest 8v. Ktoś mi powie, o co chodzi?
___________________________
323 BG B3 1,3 1.324ccm 8v 1990r.
Przede wszystkim chciałem się przywitać, jako użytkownik jestem tutaj nowy, jednak tematy śledzę od kilku miesięcy.
Niedawno pojawiło mi się kilka problemów.
Pierwszy problem:
Mazda zaczęła mi na 1 i 2 biegu robić tzw. żabkę i na zimno i na ciepło, dodatkowo falują jej obroty, jednak nie tak, żeby gasnąć, tak średnio. Poczytałem FORUM i postanowiłem najpierw sprawdzić świece. Co się okazało, świece mogłem sobie odkręcić bez nakładu jakiejkolwiek siły, tak jakby nie były dokręcone. Zacząłem sprawdzać każdą po kolei i zauważyłem, że kolor "spalania" nie jest szary – jak powinien być – tylko taki mocno rudawy. Zaznaczam, że nie są okopcone. OK wyczyściłem i zabrałem się za przerwę. Wujas sprawdził, ile ma ona wynosić fabrycznie ( 1,1). Ja patrzę, a tam była ustwiona 0,9 po równo na każdy gar (dziwne...). OK ustawiłem, jak ma być powkręcałem je odpowiednio i okazało się, że na ciepło już nie robi żabki, ale na zimno dalej, falują obroty nadal. JEDNAK po tym zabiegu mazda ma MOC, że tak nazwę zwykłą bez rewelki, a przed zabiegiem miała takiego buta (dziwne – przy tym silniku), że aż strach.
Dodatkowo ostatnio spaliła mi w mieście około 9 litrów benzyny. Fakt jeżdżę dość agresywnie, ale bez przesady. Teraz będę zmieniał filtr paliwa dodatkowo oraz uszczelkę pod pokrywą zaworów, bo cieknie, jak z kranu (JAPAN CARS – po 3.000km).
Ale poradźcie, co może jeszcze być.
Drugi problem:
Zaczyna mi łupać coś w zawieszeniu, aż czasem czuć pod nogą. Tak jakby walić o blachę młotkie gumowym, szczególnie wyczuwalne na zakrętach i nierównej powierzchni.
Trzeci problem:
Przy ruszaniu na 1 z normalnym dodaniem gazu przez chwilę słychać delikatne dzwonienie spod maski, jakby się dużo szpilek wsypało do metalewgo garnka, ale nie jest to aż takie głośne.
Pilnie czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam.
PS. Patrzę sobie w książke o Mazdzie "Reguluję i naprawiam" i widzę tylko opisy silników 1,4 16v, 1,6 i 1,9 itp. A nie ma tam 1,3 8v. Mój silnik wygląda identycznie, jak ten 1,4 16v, ale przecież jest 8v. Ktoś mi powie, o co chodzi?
___________________________
323 BG B3 1,3 1.324ccm 8v 1990r.
- Od: 15 wrz 2005, 08:18
- Posty: 61
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.
Kup oryginalne świeczki (koszt około 50zł), bedą miały już ustawione przerwy, więc nic nie zmieniaj... Dokręć dobrze, ale bez przesady. Posprawdzaj stan kabli i kopułki aparatu zapłonowego, dokręć pożądnie kopułkę, żeby nie było żadnych przebić.
Co do zawieszenie, to najczęściej zużyciu ulegają końcówki stabiliozatorów i tzw. silentbloki. Wjedż na jakiś kanał i niech ktoś pokręci kołami, sam też wszystko szarpnij kilka razy, powinno Ci się udać wychwycić luzy i co bije.
Pozdrawiam.
Co do zawieszenie, to najczęściej zużyciu ulegają końcówki stabiliozatorów i tzw. silentbloki. Wjedż na jakiś kanał i niech ktoś pokręci kołami, sam też wszystko szarpnij kilka razy, powinno Ci się udać wychwycić luzy i co bije.
Pozdrawiam.
- Od: 9 wrz 2005, 15:06
- Posty: 67
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323F BA '97 1.8
Ok dzięki za pomoc, na pewno tak zrobię, jak piszesz. Mam nadzieję, że to właśnie przyczyna dziwnego zachowania auta. Jak będą jakieś dodatkowe sugestie, piszcie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2005, 08:18
- Posty: 61
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.
W Mazdach BG nie ma – z tego, co mi wiadomo – 1,4lPatrzę sobie w książke o Mazdzie "Reguluję i naprawiam" i widzę tylko opisy silników 1,4 16v, 1,6 i 1,9 itp. A nie ma tam 1,3 8v. Mój silnik wygląda identycznie, jak ten 1,4 16v, ale przecież jest 8v. Ktoś mi powie, o co chodzi?

Tam jest błąd, Twój silnik jest taki sam. jak mój – 1,3l, ale oni pewnie zaokrągliji, bo to jest coś jakoś 1.324ccm.
A co do robienia żabki, to mi tez robi, ale to sprzęgło się kończy i nie wiem, co może być jeszcze tego przyczyną – może zatkany filtr paliwa. Nie kupuj uszczelek w JC


MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
Tak to jest z oznaczeniami w Mazdzie. Silnik 1,4, to 1.324ccm, czyli popularnie nazywany 1,3l. Np. 1,9, to 1.840ccm, czyli potocznie zwany 1,8l. Nie przejmuj się tym.dizzi napisał(a):W Mazdach BG nie ma – z tego, co mi wiadomo – 1,4l
1. Świece i przewody Wysokiego Napięcia NGK, sprzęgło, filtr paliwa, kopułka rozdzielacza, ale to już było napisane...
2. To, co napisał Fang + źle wyważone koło, przegub.
3. Prawdopodobnie popychacze. Sprawdź poziom oleju i w przypadku jego małego stanu – uzupełnij go. Jeśli jest zużyty – wymień go wraz z filtrem olejowym.
Pozdrawiam.
PS. Następnym razem nazywaj poprawnie tematy, gdyż tytuł "Dziwna sprawa/problem" nic ciekawego znającym odpowiedź na Twój problem nie powie. Przy zakładaniu nowego tematu nie zapominaj o dokładnym opisie posiadanego pojazdu w polu: "Opcjonalny opis tematu".
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam
Sorrki za zamieszanie, poprawię się z tym bałaganem GofNet.
Dzieki za odpowiedzi.
Sorrki za zamieszanie, poprawię się z tym bałaganem GofNet.
Dzieki za odpowiedzi.
- Od: 15 wrz 2005, 08:18
- Posty: 61
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.
W kwestii pływania uzupełnij poziom płynu chłodniczego.
Co do uszczelki pod dekiel, to daj Ajuse i zwykły silikon wysokotemperaturowy, głowicę i dekiel porządnie oczyść ze starego silikonu (jeśli był) i odtłuść. Ja zrobiłem dokładnie to samo i mam spokój (poprawiałem po zawodowych mechaniorach
) a co do silniczka, to mam taki sam.
- Od: 15 cze 2004, 08:03
- Posty: 147
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
Ja osobiście sugeruję zastosowanie oryginalnej uszczelki pod dekiel zaworowy. Kosztuje ona raptem 30zł – 40zł a przy oryginale i dobrze wykonanej pracy możesz zapomnieć o wyciekach. Co do silikonu, to nie używaj go przy uszczelce oryginalnej. Jest on całkowicie zbędny. Pamiętać jednak, aby:emik napisał(a):Co do uszczelki pod dekiel, to daj Ajuse i zwykły silikon wysokotemperaturowy




Pamiętaj, aby podczas oczyszczania płaszczyzn wióry nie wpadały Ci do głowicy.
Dane na temat kolejności oraz siły dociągania śrub znajdziesz na FORUM lub w książce do Twojego samochodu. Książkę znajdziesz między innymi tutaj:

Cała procedura może zająć Ci nawet kilka godzin, więc zacznij najlepiej rano.
Robisz to dla siebie, więc nie oszczędzaj czasu, sumienności i precyzji.
I pamiętaj: oryginalna uszczelka i bez silikonu.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam
Na razie sprawdziłem styki w kopułce . Styki były mocno zaśniedziałe. Dokładnie wyczyściłem, styk na tym plastiku, co się obraca i również dokładnie wyczyściłem, wymyłem wszytko benzyną ekstrakcyjną. Teraz rano odpala juz w miarę normalnie i mniej szarpie, dużo mniej.
Dzisiaj wymieniam świece i filtr paliwa i wtedy się okaże. Pozostałe rzeczy takie, jak pasek rozrządu z napinaczem, filtr oleju, filtr powietrza, olej były zmieniane w czerwcu. W sobotę założę uszczelkę pod dekiel i oring pod aparat zapłonowy.
Będę opisywał, jakie są zmiany po każdej operacji.
W połowie października auto pojedzie na wymianę elementów zawieszenia.
PS. Ściągając kopułkę, musiałem zdjąć tą grubą rure, która idzie do przepływomierza, zaobserwowałem średnie ślady oleju w rurze, jak i na ściankach przepływomierza. A to tym bardziej dziwne, że świece nie mają grama oleju na elektrodach no i przecież ciąg powietrza jest w strone silnika, a nie w strone przepływomierza, skąd tam olej?
Pozdrawiam.
Na razie sprawdziłem styki w kopułce . Styki były mocno zaśniedziałe. Dokładnie wyczyściłem, styk na tym plastiku, co się obraca i również dokładnie wyczyściłem, wymyłem wszytko benzyną ekstrakcyjną. Teraz rano odpala juz w miarę normalnie i mniej szarpie, dużo mniej.
Dzisiaj wymieniam świece i filtr paliwa i wtedy się okaże. Pozostałe rzeczy takie, jak pasek rozrządu z napinaczem, filtr oleju, filtr powietrza, olej były zmieniane w czerwcu. W sobotę założę uszczelkę pod dekiel i oring pod aparat zapłonowy.
Będę opisywał, jakie są zmiany po każdej operacji.
W połowie października auto pojedzie na wymianę elementów zawieszenia.
PS. Ściągając kopułkę, musiałem zdjąć tą grubą rure, która idzie do przepływomierza, zaobserwowałem średnie ślady oleju w rurze, jak i na ściankach przepływomierza. A to tym bardziej dziwne, że świece nie mają grama oleju na elektrodach no i przecież ciąg powietrza jest w strone silnika, a nie w strone przepływomierza, skąd tam olej?
Pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2005, 08:18
- Posty: 61
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.
Powtarzam każdemu! Nie chcesz miec oleju w rurze, to kup sobie filtr na odmęPS. Ściągając kopułkę, musiałem zdjąć tą grubą rure, która idzie do przepływomierza, zaobserwowałem średnie ślady oleju w rurze, jak i na ściankach przepływomierza. A to tym bardziej dziwne, że świece nie mają grama oleju na elektrodach no i przecież ciąg powietrza jest w strone silnika, a nie w strone przepływomierza, skąd tam olej?


MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
Witam.
@dizzi: A czy to nie zwiększy spalania? Nie znam się zbytnio, ale gdzieś czytałem, że przez odmę wędrują gazy do ponownego spalenia. Czy jeśli założę filtr taki, o jakim piszesz, nie zmieni to nic w spalaniu?
Pozdrawiam.
@dizzi: A czy to nie zwiększy spalania? Nie znam się zbytnio, ale gdzieś czytałem, że przez odmę wędrują gazy do ponownego spalenia. Czy jeśli założę filtr taki, o jakim piszesz, nie zmieni to nic w spalaniu?
Pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2005, 08:18
- Posty: 61
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.
Zmieni. Będzie Ci palił 20l/100km.@dizzi: A czy to nie zwiększy spalania? Nie znam się zbytnio, ale gdzieś czytałem, że przez odmę wędrują gazy do ponownego spalenia. Czy jeśli założę filtr taki, o jakim piszesz, nie zmieni to nic w spalaniu?
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
@dizzi: Jak wcześniej mówiłem, mało się znam. Pytanie nie było niepoważne, więc liczyłem na poważną odpowiedź. Mimo wszystko dzieki.
- Od: 15 wrz 2005, 08:18
- Posty: 61
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.
Sorry, ale jak i jakie gazy mają wędrować? Masz dziurawy silnik? Jedyne gazy w silniku, to powietrze i spaliny i nie wiem, jak mają się przedowstać pod dekiel? Odma służy tylko odpowietrzenu silnika i nie ma żadnego wpływu na spalanie, a powoduje nie brudzenie się rury dolotu.przez odmę wędrują gazy do ponownego spalenia
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
Witam
Na razie wymieniłem same świece na dedykowane NGK. Filtr powinienem wymienić w sobotę. Obroty falują nadal, auto jednak jest deczko żywsze.
Jednak mam następne pytanie.
Jak wymieniałem świece, to na każdej z nich właściwie na otoczce, czyli jakby spojrzeć na elektrodę od góry i widać otoczkę całej świecy, zaraz przy gwincie, był czarny nagar. Dodam, że parę dni temu były czyszczone. Natomiast elektrody bez śladu nagaru. Czy mam się zacząć bać, czy może to jest wina złego ustawienia.
Pozdrawiam.
Na razie wymieniłem same świece na dedykowane NGK. Filtr powinienem wymienić w sobotę. Obroty falują nadal, auto jednak jest deczko żywsze.
Jednak mam następne pytanie.
Jak wymieniałem świece, to na każdej z nich właściwie na otoczce, czyli jakby spojrzeć na elektrodę od góry i widać otoczkę całej świecy, zaraz przy gwincie, był czarny nagar. Dodam, że parę dni temu były czyszczone. Natomiast elektrody bez śladu nagaru. Czy mam się zacząć bać, czy może to jest wina złego ustawienia.
Pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2005, 08:18
- Posty: 61
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.
Siema ponownie.
Podsumowując, wymienione są następujące rzeczy od połowy czerwca do dzisiaj:
Pozostał problem falujących obrotów. Jednak dolegliwość ta zmniejszyła się, tzn że falowanie jest mniejsze.
Co mogę jeszcze zrobić, aby wyeliminować do 0 falowanie obrotów?
Czy wymienić może jeszcze raz filtr powietrza na nowy, równocześnie z założeniem filtra na odme?
Pytam, bo chcę wreszcie zamknąć temat silnika i zabrać się za zawiechę.
Pozdrawiam.
Podsumowując, wymienione są następujące rzeczy od połowy czerwca do dzisiaj:
- • Pasek rozrządu + rolka.
• Filtra powietrza.
• Filtr oleju.
• Olej (półsyntetyk).
• Filtr Paliwa – wymienione we wtorek.
• Świece NGK dedykowane według książki do tejże Mazdy – wymienione w czwartek.
Pozostał problem falujących obrotów. Jednak dolegliwość ta zmniejszyła się, tzn że falowanie jest mniejsze.
Co mogę jeszcze zrobić, aby wyeliminować do 0 falowanie obrotów?
Czy wymienić może jeszcze raz filtr powietrza na nowy, równocześnie z założeniem filtra na odme?
Pytam, bo chcę wreszcie zamknąć temat silnika i zabrać się za zawiechę.
Pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2005, 08:18
- Posty: 61
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość