mateuszlech napisał(a):Ilu przewodowa jest sonda LAMBDA w moim aucie

Czy można użyć sondy uniwersalnej i jak ją wymienić

Pytam, bo mechanik ze mnie żaden

Prawdopodobnie 3/4-przewodowa (z grzałką). Najlepiej sprawdzić. Sonda może być uniwersalna, byle gwint pasował. Co prawda mogą pojawić się problemy typu moc/oporność grzałki. Wymienia się wykrecając starą i wkręcając nową. Gwint nowej sondy jest przygotowany do wkrecenia bezposrednio w wydech, bez używania dodatkowych past. Jeśli sonda jest 3 przewodowa (masa sondy jest połączona przez wydech), połączenie musi być dobrze oczyszczone.
Od oryginalnej sondy najlepiej odciąć kostkę i zlutować z przewodami nowej sondy. Połączenia zaizolować rurkami termokurczliwymi. Dobrze oczyścić styki kostki. Podłączyć. Jechać.
Jeśli ktoś w sklepie będzie uczynny i ma pojęcie, być może pomoże dobrać sondę dedykowaną do innego samochodu (
tomek pisał o sondzie od Punto, którą używa w GE). Może to wyjść znacznie taniej – np. 150zł za dedykowaną
NGK vs 350zł za uniwersalną
Walkera.