Jakie świece NGK do 323BG B6 8V injection 1990

Postprzez GofNet » 28 kwi 2005, 20:11

Jakie wybrać świece firmy NGK do Mazdy 323BG B6 8V injection 1990??. Silniki takie, jaki ja posiadam wychodziło od roku 1989, więc w tym roczniku należy świec poszukiwać.
Wstępnie biorę pod uwagę świece:
--> V-Power:
<czytaj> BCPR6E-11 –> L4 – 1.6 – -T *,
<czytaj> BPR5EY-11 –> L4 – 1.6.
--> GP:
<czytaj> BCPR6EGP –> L4 – 1.6 – -T
<czytaj> BPR5EGP –> L4 – 1.6
--> Standard:
<czytaj> BCPR6ES-11 –> L4 – 1.6 – -T,
<czytaj> BPR5ES11 –> L4 – 1.6.
Lista pozostałych świec, które mogą być Waszym zdaniem lepsze (NGK) do mojego silnika znajduje się poniżej:
<czytaj> L4 – 1.6 – -T
<czytaj> L4 – 1.6

* Original Equipment Manufacture and/or Original Equipment Service part.

Niestety mam trzy dylematy w sprewie doboru najodpowiedniejszych świec. Oto one:
1. Czym różnią się świece z grupy L4 – 1.6 – -T od tych z L4 – 1.6 ??
2. Na jaką serię się zdecydować (V-Power, GP, Standard) ??
3. Świece PR5E wyróżniają się od PR6E temperaturą lub jak niektórzy mówią – wielkością iskry. Jednak faktycznie świece z którym oznaczeniem są lepsze dla silnika, lepszego rozruchu, stabilniejszej pracy, lepszych osiągów, mniejszego spalania ?? Świece PR6E czy PR5E mają wyższą temperaturę zapłonu (większą iskrę) ??

Na FORUM są oczywiście tematy poświęcone świecą NGK, lecz w większości do silników 1.5 oraz 1.8. Poza tym nie były poruszane w nich zagadnienia aż tak szczegółowo, jak bieżącym temacie.

Proszę o poradę i wypowiedzi w szczególności osoby, które mają znaczącą wiedzę w tej kwestii oraz są autorytetami w zadanej materii oraz wszystkich, którzy mogą wnieść coś nowego do sprawy. Może mechaników (np. Jaksa) albo handlowców lub przedstawicieli ASO (np. Smirnoff, xXx), starych wyjadaczy (np. XsiX) ??

Wszystkie opinie w tej sprawie są cenne.

Dziękuję i pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Yard » 28 kwi 2005, 22:27

Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Heppy » 29 kwi 2005, 03:12

Też mam taki silniczek i będę śledził zapiski w tej sprawie!
Znajomy fachura polecił mi kiedyś świeczki Boscha i na nich jeżdżę
(nie narzekam:autko jest zrywne i mało pali).
Polecił mi również, by nie pchać świec wieloelektrodowych, wystarczą pojedyncze (do tego silnika).
Narka...
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2005, 01:27
Posty: 10
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Mazda323sed.1.6i8V`91

Postprzez GofNet » 29 kwi 2005, 17:15

Inne forum ale w temacie
I wszystko jasne. Czytelnie i jasno opisane szczegóły oznaczeń świec NGK rozwiewają wątpliwości.

Ja ze swojej strony podam jedynie jeszcze adres strony z formularzem doboru świec NGK do odpowiedniego silnika:

http://www.ngk.com/default.asp


P O D S U M O W A N I E:

Czyli warto wybrać świece:

<czytaj> BPR6EY-11 V-Power Line (najrozsądniejsza)
Obrazek
Cena: 12,81 zł za sztukę

<czytaj> BPR6ES-11 – standardowa
Obrazek
Cena: 13,12 zł za sztukę

<czytaj> BPR6EIX-11 – Iridium (świeca irydowa)
Obrazek
Cena: 68,44 zł za sztukę

Ceny pochodzą z katalogu hurtowni Inter Cars, prowadzącej również sprzedaż detaliczną. Jest to największy w Polsce dystrybutor części samochodowych w korzystnych cenach oraz między innymi dystrybutor produktów firmy NGK
<czytaj> Katalog produktów Inter Cars

Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia:
Lepsze są świece z większą czy mniejszą ciepłotą ??
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Yard » 29 kwi 2005, 18:14

Ceny pochodzą z katalogu hurtowni Inter Cars, prowadzącej również sprzedaż detaliczną. Jest to największy w Polsce dystrybutor części samochodowych w korzystnych cenach oraz między innymi dystrybutor produktów firmy NGK


A fe, jaka krypto reklama
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez GofNet » 29 kwi 2005, 20:34

Tak już mam. Jeśli znajdę coś dobrego, to przedstawiam to całkiem obiektywnie.

Podobnie było z żarówkami Philipsa, gdzie zrobiłem krypto-reklamę Lipo1.

Oooczywiście nie miałem na celu napędzenie komuś klientów, lecz danie innym dodatkowej alternatywy a niekiedy jedynej opcji zakupu/porównania określonego asortymentu.

A wracając do tematu, to jak to tak naprawdę jest z tą ciepłotą świec w silnikach, jaki posiadam w swojej Mazdzie ?? Książka serwisowa zaleca obie wersje, czyli 5 ("cieplejsze") oraz 6 ("chłodniejsze"). Drążąć jednak problem głębiej: Które są lepsze ??
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Xionc » 29 kwi 2005, 20:49

Szczerze mowiac nie wiem ktore sa lepsze, ja kupilem "BPR6ES-11 – standardowa" czyli VLine13 bo w katalogu stoi jak wół że są do B6E. Jest przygięta z 1,1 do 0,9 z uwagi na gaz i następne tez takie kupie na pewno. Aha, kupilem na allegro za 9 /szt.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez GofNet » 29 kwi 2005, 21:11

Zakupiłeś BPR6ES-11, czyli standardową.
Natomiast do naszych silników świeczka z serii V-Line (V-Power Line) ma oznaczenie BPR6EY-11 czyli V-Line NR13.

Oba modele są do silników B6E, z tą tylko różnicą, iż BPR6EY-11 ma elektrodę w kształcie litery "Y".
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Xionc » 29 kwi 2005, 22:51

Coś nie tak mówisz. Ja mam BPR6ES-11 V-Line 13, na dowód przestawiam skan opakowania.
Obrazek
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez GofNet » 1 maja 2005, 01:47

To ciekawe. Na stronie producenta o BPR6ES-11:
<czytaj> http://www.ngk.com/results_cross.asp?pi ... 11&x=0&y=0
jest opis jej taki:
NGK traditional plugs are constructed for longer life and optimum performance. Corrugated ribs prevent flashover. NGK uses only the purest alumina silicate in its ceramic insulator which give all NGK plugs greater strength and better heat transfer. Copper cored and triple sealed to further aid in heat removal and prevent interior leakage.
Nic nie pisze, że jest z serii V-Power Line.
Natomiast przy świecy BPR6EY-11 na stronie:
<czytaj> http://www.ngk.com/results_cross.asp?pi ... 11&x=0&y=0
jest opis taki:
NGK's unique V-Power design directs the spark to the edge of the electrode where it develops more rapidly, this increases ignitability even in lean burn conditions. In addition the NGK V-Power plug has all the features of their traditional plugs including corrugated ribs, pure alumina silicate ceramic insulator for greater strength and better heat transfer, copper core and triple interior seal.

Sam już nie wiem. Masz opakowanie, więc zdjęcie jest prawdą. Może ten fragment troszkę to wyjaśni:
In addition the NGK V-Power plug has all the features of their traditional plugs including corrugated ribs.

Któż to wie...

Wracając jednak do pytania:
Większa czy mniejsza ciepłota świecy jest lepsza dla takiego silnika, jak mój ??
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez carlo80 » 5 sie 2006, 11:10

wieksza cieplota jest przeznaczona do mieszanek z "ciezszym" zaplonem, np. LPG które potrzebują tez mocnej iskry, takze tutaj bym nie skracal ze standardowej 11mm do 0.9 mm
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez tomekrvf » 5 sie 2006, 12:44

Standardowe wyposażenie to
BPR5ES-11
Opcja na zimny klimat
BPR6ES-11
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323