czujnik temperatury silnika

Postprzez gumis77 » 31 lip 2007, 20:19

Hejka
Ja mam problem (tak mi się wydaje) ze ssaniem.Po odpaleniu autka obroty mam ok.1500 a po dość długim spadają bardzo powoli na około 800, ale muszę przejechać teraz latem około.10 km.Do pracy mam dość daleko (20km. w jedną stronę) i dziś rano(było dość zimno) obroty spadły powoli i 800 obr/min osiągnęły dopiero po ok. 15 km.Po za tym obroty nie falują auto nie szarpie, a wętylator się wł. i wył. normalnie więc mam pytanie czy mam wymienić czujnik ten z zieloną kostką w kolektorze ssącym czy też inny??? Żadnych kodów błędów nie sprawdzałem bo za bardzo nie wiem jak to zrobić.Proszę o pomoc bo zimą chyba na paliwo nie zarobie <killer>
Ostatnio edytowano 31 lip 2007, 20:50 przez gumis77, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2007, 00:23
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 F (BG) 1.6 16V 1994r

Postprzez Inte » 31 lip 2007, 20:33

powiem ci, że dzis wymieniłem czujnik z zieloną kostką i wiem na pewno, że teraz działa mi wentylator chłodnicy, wydaje mi się też, że szybciej wyłącza się ssanie ale tego będe pewien jak trochę pojeżdżę. Najbardziej dziwi mnie to, że u mnie ten czujnik był odłączony całkowicie a i tak wydawało mi się, że auto chodzi raczej normalnie – nie wiem jak on to robił ale robił ;] może ktoś kto sie na tym zna wyjaśni mi to? bardzo bym prosił :D
aa i nie wiem jak było wcześniej z obrotami bo nei mam obrotomierza a nie grzeję auta na postoju i nie wsłuchuję sie w tym czasie w jego pracę.

ozi85 napisał(a):który czujnik jest do wymiany i gdzie go szukac??

do wymiany jest czujnik, który pokazuje ci temp na desce. wiem jedynie, że kosztuje ok 30 zł więc sie nie przejmuj ;] a gdzie jest to ciężko mi wytłumaczyć
na pewno musisz szukać go w tej okolicy, sa dwa przewody dochodzące do jakichś tam czuknijków i ten od temp jest niżej (obydwa wyglądaja podobnie jednakże ten o którym mowa to ten, który jest niżej)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez gumis77 » 31 lip 2007, 20:57

Inte napisał(a): a nie grzeję auta na postoju i nie wsłuchuję sie w tym czasie w jego pracę.


Ja też auta nie grzeję jeszcze do tego stopnia nie oszalałem <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2007, 00:23
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 F (BG) 1.6 16V 1994r

Postprzez ozi85 » 31 lip 2007, 23:37

ja nie grzeje jedynie odczekam kilka sekund zeby olej zassalo

Inte dzieki za informacje jutro bede zagladal pod maske
Ozi
Początkujący
 
Od: 12 cze 2006, 12:23
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BG

Postprzez gumis77 » 2 sie 2007, 22:18

Być może nie jest konieczna wymiana któregokolwiek z w/w czujników, może to tylko kwestia jakiejś regulacji <co?> Proszę pomóżcie <prosze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2007, 00:23
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 F (BG) 1.6 16V 1994r

Postprzez Inte » 3 sie 2007, 12:45

jak sprawdzisz kody błędów to możemy ci pomóc, inaczej bedzie ciężko.
masz jakiś stary komputer? jak tak to wyciągnij z niego diodę, która pokazuję prace dysku + 3 cm kabla i sprawdzasz sobie błędy. ew kup taką diodę
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez gumis77 » 24 sie 2007, 21:05

No i w końcu sprawdziłem te kody błędów jak radzi ta:http://www.mazdaspeed.pl/christmas/warsztat/warsztat.php?c=obd instrukcja.przy teście KOEO dioda się raz zaświeciła i nic(czekałem jakąś minutę a nawet dwie),potem przeszedłem do testu KOER i to samo czyli nic , sprawdzałem jak i z jednym tak i z drugim gniazdem GND.Chyba że coś źle robię ale dioda się zaświeciła to chyba wszystko ok <jelen> .Co ciekawego zauważyłem po podłączeniu przewodów wg. w/w instrukcji do gniazda diagnostycznego obroty spadły myśle sobie cud naprawiło się samo <wow> !!! Ale kiedy auto ostygło wróciło wszystko do normy czyli wysokie obroty które się utrzymują przez dłuuuugi czas. <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2007, 00:23
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 F (BG) 1.6 16V 1994r

Postprzez michasiek » 25 sie 2007, 16:00

Płyn w chłodnicy masz na właściwym poziomie? Może zmień płyn chłodniczy? Nie wiem czy to może mieć pływ...

U mnie po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do pionu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez walker_1 » 19 wrz 2007, 20:03

Niestety mimo kilkudniowej edukacji z literatury na forum muszę też się dołączyć do wątku. Otóż mam podobny problem z moją Mazdą MX3 V6. Od jakiegoś czasu zaczął mi dziwnie szarpać podczas jazdy, tak jakby się coś przytykało w układzie paliwowym, szarpanie się nasilało i teraz szarpie bardzo często. Do tego na postoju silnik zaczął gubić obroty, raz jest ok 600obr a raz skacze do 2000. Do tego zaczął dużo palić i jak wcześniej pisaliście pewnie to wina włączającego się ssania. Zrobiłem diagnostykę i wyświetliło mi ten nieszczęsny kod 09. Zamówiłem w sklepie czujnik z zielona końcówką 2 stykowy oznaczony jako K63006 gdyż jedynie ten pasował mi do mojej wtyczki – rezystancja przy danych temperaturach jest taka jak powinna być. Niestety błąd jest nadal, auto chyba mniej szarpie ale po rozgrzaniu silnika zaczyna wariować tj. załącza się i wyłącza wentylator, słychać przekaźnik który tym steruje, jak trochę ostygnie jest ok. Acha mam 3 czujniki, jeden ten z zieloną końcówką 2 stykowy, czarny 2 stykowy i czarny 1 stykowy od wskaźnika na desce. I tak jak odłączę ten z zieloną końcówką klika przekaźnik obroty rosną i włącza się wentylator, jak odłączam czarny przy zimnym silniku to nic się nie dzieje a jak silnik jest gorący włącza się wentylator i obroty delikatnie maleją. Sprawdziłem rezystancję na tym czarnym czujniku i przy gorącym motorze jest ok 3,5kOhma. Czy oznacza to że ten czarny jest walnięty czy też może kupiłem zły ten z zielona końcówką? Pytam bo za ten zielony dałem 90zł i nie za bardzo uśmiecha mi się wymiana czarnego jeśli nie ma takiej potrzeby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2007, 18:24
Posty: 163
Skąd: Lubin/Wrocław
Auto: Mx-3 K8-t

Postprzez michasiek » 22 wrz 2007, 20:17

cześć

za błąd 09 odpowiedzialny jest czujnik temperatury.. Od temperatury są też 2 inne czujniki, ale one nie mają wpływu na obroty.

Czujnik temp. zielona wtyka, on idzie do kompa
Czujnik odpowiedzialny za wskazówkę na zegarach
Czujnik od wiatraka

Tylko i wyłącznie pierwszy jest odpowiedzialny za to czy silnik dostaje informacje że ma chodzić na ssaniu czy nie. Jak jest walnięty to obroty będą falować. Jak szarpie to może jakoś TPS ci się poluzował? Takie pudełeczko czarne po drugiej stronie ślimaka przepustnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez walker_1 » 27 wrz 2007, 19:49

Dzięki za zainteresowanie tematem :) Przez czas oczekiwania na odpowiedź udało mi się dorwać obydwa czujniki 2 stykowe (czarny i zielony) niestety dostałem używki bo nowe dostępne są tylko w serwisie i koleś zaśpiewał mi 250zł za jeden :| Po wymianie czujników i restarcie kompa błąd 09 jak był tak jest i cholera mnie trafia bo już nie wiem co jest z tym autem :( TPS jest ok bo przeczyściłem jakiś czas temu przepustnicę i wszystko poustawiałem i poprzykręcałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2007, 18:24
Posty: 163
Skąd: Lubin/Wrocław
Auto: Mx-3 K8-t

Postprzez Inte » 27 wrz 2007, 19:59

walker_1 napisał(a):nowe dostępne są tylko w serwisie i koleś zaśpiewał mi 250zł za jeden


u mnie niby też tak było aż w końcu w jednym sklepie z częściami podałem ten nr K63016jc (znalazłem go na forum) i okazało się, że dziwnym trafem czujnik się znalazł. katalogowo do 1,6 ale działa :)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez walker_1 » 27 wrz 2007, 20:22

Inte napisał(a):u mnie niby też tak było aż w końcu w jednym sklepie z częściami podałem ten nr K63016jc (znalazłem go na forum)...


Już ten temat też przerabiałem ale K63016jc lub jak ktoś woli K63016 ma inną wtyczkę, wygląda identycznie jak ten oryginalny (wg oznaczeń na korpusie zielonego to DENSO B3C8) ale nie wchodzi w niego wtyczka. Dlatego też kupiłem K63006 bo do niego wtyczka pasuje idealnie ale niestety jego parametry nie są odpowiednie, bo jak już wyżej pisałem silnik nie chodzi jak należy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2007, 18:24
Posty: 163
Skąd: Lubin/Wrocław
Auto: Mx-3 K8-t

Postprzez sly1234 » 28 paź 2007, 19:35

u mnie tez na zimnym obroty ida wysoko do gory(2000tys) i ok 5-8km jak juz sie nagrzeje dobrze to spadaja do tych 750-800obrotów

gdzie w silniku 1,5 Z5 jest ten czujnik temp płynu??? i z jaka wtyczką i czy tylko tej jest ważny jeśli chodzi o obroty silnika?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez slawek323 » 29 paź 2007, 15:20

Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez staś » 29 paź 2007, 19:45

apropo czujników gdzie znajduje sie czujnik który odpowiada za włączenie wiatraka chłodnicy???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 16:07
Posty: 180
Skąd: kielce
Auto: 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez sly1234 » 30 paź 2007, 22:53

i co wie ktoś może gdzie te czujniki i ile ma ich być ??w mojej madzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez walker_1 » 1 lis 2007, 12:29

Witam ponownie
Wcześniej opisywałem swój problem z czujnikiem temperatury silnika i nikt za bardzo nie potrafił mi naświetlić odpowiedzi więc podzielę się z Wami jak ten problem został rozwiązany. A więc tak jak już pisałem auto zaczęło dużo palić, obroty skakały i silnik czasem się dławił – tak jakby coś go na chwile przytykało. Tester błędów i diagnostyka komputerowa wykazywały błąd 09 czyli ten nieszczęsny czujnik temperatury silnika. Wymieniłem ten z zieloną końcówką na nowy z katalogu JC oczywiście bez jakichkolwiek zmian w działaniu auta, potem kupiłem dwa czujniki (używki) tzn ten z czarną końcówka i ten z zieloną gdyż po tylu latach czujniki się rozkalibrowują i sądziłem, że trzeba wymienić obydwa, bo możliwe, że one jakoś ze osobą współpracują – oczywiście efekt zerowy :) W końcu pojechałem do wrocławskiego serwisu na Buraczanej i po całodniowym dłubaniu w aucie i sprawdzaniu wszystkich czujników okazało się, że jest jakieś zwarcie w kompie co powoduje błędny odczyt kodu 09. Do tego walnięty był moduł zapłonowy i pewnie zepsucie jednego na drugie miało jakiś wpływ. Po naprawie kompa i wymianie czujnika wszystko chodzi jak w zegarku, spalanie spadło do 8l na trasie, wskazówka od obrotów stoi sztywno jak nie powiem co przy sexy lasce ;) i nie zadławił mi się ani razu od wyjechania z warsztatu. Jeśli ktos ma faktycznie walnięte czujniki to mogę odsprzedać, bo w tej chwili mam 3 na zbyciu <lol> pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2007, 18:24
Posty: 163
Skąd: Lubin/Wrocław
Auto: Mx-3 K8-t

Postprzez sly1234 » 1 lis 2007, 18:00

a ja dalej nie wiem gdzie mam szukać czujników w silniku Z5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez kiki » 16 gru 2007, 23:48

pomocy musze jutro kupic czujnik ale nie ten zielony tylko ten co jest troszke nizej
Choc nie jezdze juz mazda sentyment do tej marki na zawsze pozostanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 10:44
Posty: 145
Skąd: miasto świetej wieży
Auto: była mazda 323f,teraz audi a4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323