Problemy Z Obrotami, Szarpanie, Gaśnięcie itp.

Postprzez czejs » 13 gru 2009, 01:37

ramir3z napisał(a):dolał spirytu do paliwa :/


A POCO ciekawe:o? MOże to nowa alternatywa 'paliwa' :))

A Maske w efce BG otwiera sie przy porwanej lince od dołu bez problemu.
Sprzedam 323f BG na części!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez rumunn95 » 13 gru 2009, 13:36

co do rocznika autka najlepiej sprawdzic po VIN-e na tej stronce http://www.mazda-fun.net.ru/vin/
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez ramir3z » 15 gru 2009, 00:21

Nice... wychodzi na to, że moja Madzia przeleżała gdzieś w magazynach 4 latka, bo według tej stronki, którą podał mi rumunn95 (tak na marginesie dziękuję za adres) została wyprodukowana 3 lipca 1991 roku. Co do paliwa, w serwisie mi ostatecznie powiedzieli, że albo spirytus w baku albo paliwo straciło swoją oktanowość (ekhem... wywietrzało?), bo na gazie za dużo auto jeździło. Magiczną sztuczkę z otwieraniem maski opanowałem dzisiaj, bo sobie trzeba było płyn do spryskiwaczy wlać :D . Troszkę jeszcze do roboty w niej jest, ale postawię to auto na nogi (koła?). Mimo, że mam je tydzień to już je pokochałem z całego serca.
Kochajmy się jak bracia itd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 23:36
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BG 1,6 16V '91

Postprzez Lukano » 15 gru 2009, 09:15

ramir3z napisał(a):straciło swoją oktanowość

raczej zebrało się w nim spooro wody z powietrza. Do paliwa kiedyś wlewało się trochę denaturatu, żeby związał wodę. Teraz jest sporo środków do paliwa, które lepiej to robią.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez acti357 » 28 gru 2009, 16:51

Witam!
Mam problem, moja Mazda gaśnie podczas jazdy zawsze w tym samym miejscu z dokładnością +– 30m t.j. po przejechaniu ok. 7km. Przez chwilę jest problem z odpaleniem a potem już śmiga. Komputer nie pokazuje błędów.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 14:24
Posty: 10
Skąd: Lubań
Auto: 323 kombi 94r BW

Postprzez ROMAN-R87 » 28 gru 2009, 17:03

czjnik halla w aparacie zaplonowym mowi papa, zregeneruj aparat i powinno byc dobrze
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez acti357 » 28 gru 2009, 17:11

Aparat zapłonowy był ostatnio czyszczony przez fachowca. Szarpało samochodem na co raz wyższych obrotach, winne okazało się ciężko pracujące łożysko. Co do czujnika Halla, to mam wątpliwości czy faktycznie jest w tym modelu.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 14:24
Posty: 10
Skąd: Lubań
Auto: 323 kombi 94r BW

Postprzez madejek86 » 28 gru 2009, 17:21

Ja mam 323F 1.6 GLX 92r i taki czujnik mam.A czy podczas sprawdzania błędów nie powinien wyskoczyć błąd związany z w/w czujnikiem jak coś się z nim dzieje??
Kody błędów

02 Brak sygnału na czujniku Halla (SGT).
03 Brak sygnału z czujnika Halla (silniki SGC, DOHC).
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez ROMAN-R87 » 28 gru 2009, 17:25

blad powinien wystapic ale nie musi
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez acti357 » 28 gru 2009, 17:26

Jak już pisałem komputer błędów nie pokazuje. Ten silnik to konstrukcja z 1985r, generacja BF.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 14:24
Posty: 10
Skąd: Lubań
Auto: 323 kombi 94r BW

Postprzez madejek86 » 28 gru 2009, 17:36

To w takim razie najlepiej podmienić od kogoś aparat i wtedy się okaże czy aparat(czujnik HALLA) mówi Auf Wiedersehen ,i czy problem tkwi może w czymś innym.
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez ROMAN-R87 » 28 gru 2009, 17:45

z BF mam troszke doswiadczenia bo matka jezdzi, sprawdz jeszcze zewnetrzna cewke zaplonowa, jezeli w czasie jazdy zaczyna ci skakac obrotomierz(o ile posiadasz) to sa pierwsze obiawy umierajacej cewki zewnetrznej
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez acti357 » 28 gru 2009, 17:49

No tak, tylko skromnym problemem jest to, że dostać taki aparat jest bardzo ciężko.
Na jakiej podstawie podejrzewacie czujnik Halla?
Osobiście myślałem raczej o czujniku temperatury wody, bo skoro gaśnie w tym samym miejscu tzn, że temperatura jest podobna i komputer dostaje sygnał, że należy zgasić silnik.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 14:24
Posty: 10
Skąd: Lubań
Auto: 323 kombi 94r BW

Postprzez ROMAN-R87 » 28 gru 2009, 18:06

z aparatem nie powinno byc problemu bo to jest silnik B6
http://moto.allegro.pl/item865865832_ma ... onowy.html – to napewno nie jest od 16V tylko 8V zadzwon do goscia i porowna mumery aparatow, bo musza byc te same
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez ROMAN-R87 » 28 gru 2009, 18:07

http://moto.allegro.pl/item860302317_ma ... onowy.html
a ten na 99% powinien do ciebie pasowac ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez acti357 » 28 gru 2009, 18:20

Aparat na 8v z podciśnieniowym regulatorem przyśpieszenia zapłonu i pasujący na 100% to nie taka prosta sprawa.
Mój jest trochę podobny do tego z aukcji numer 860302317, tylko kopułka jest zrobiona przez Mitsubishi i ogólnie trochę inaczej wygląda. Jutro zrobię kilka fotek.
Z tego co się orientuję to do monowtrysku jest nieco inny (mam wielopunktowy), a bynajmniej tak mówił gość od którego kupowałem przyśpieszasz zapłonu.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 14:24
Posty: 10
Skąd: Lubań
Auto: 323 kombi 94r BW

Postprzez ROMAN-R87 » 28 gru 2009, 18:23

mazda nie robila monowtrysku tylko od razu przeszla z gaznika na wielopunktowa szpryce, jedynie 121 ma jednopunkt ale to jest fordowski o ile mnie sie wydaje.A wracajac do sprawy to najwazniejsze sa nr aparatu
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez acti357 » 28 gru 2009, 18:28

W kombiaku też siedział monowtrysk i miał chyba 68KM.
Ale dlaczego uważacie, że to czujnik Halla?
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 14:24
Posty: 10
Skąd: Lubań
Auto: 323 kombi 94r BW

Postprzez ROMAN-R87 » 28 gru 2009, 19:17

68 KM mial silnik B3 8V na pelnym wtrysku
czjnik halla jest najczestrza przyczyna niedomagan aparatow zaplonowych mazdy, a czemu sie psuje to nie mam pojecia, niech sie wypowiedza madzrzejsi ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez acti357 » 29 gru 2009, 12:19

Aparat zapłonowy w mojej mazdzie nie posiada czujnika Halla, jest zbudowany na cewce czy jakoś tak :)
Mechanik-elektronik potwierdza jego sprawność.

Dodam jeszcze, że nie ma żadnych objawów przed zgaśnięciem, nic nie szarpie itp.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 14:24
Posty: 10
Skąd: Lubań
Auto: 323 kombi 94r BW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323