Problemy Z Obrotami, Szarpanie, Gaśnięcie itp.
Witam.
Mam problem z obrotami.
Próbuję regulować w trybie serwisu,ale gdy tylko wyciągnę zworkę obroty się zmieniają. Drażni to że dojeżdzając do skrzyżowania wciskam sprzęgło,zatrzymuję się, a obroty mam około 1100,dopiero po około 10 sek spadają do 800.
Co ciekawe i śmieszne,mając po chwili stania obroty 800,wrzucam jakikolwiek bieg na sprzęgle i nie dodając gazu obroty same podnoszą się do 1100obr/min.
Zna ktoś przyczynę?
Mam problem z obrotami.
Próbuję regulować w trybie serwisu,ale gdy tylko wyciągnę zworkę obroty się zmieniają. Drażni to że dojeżdzając do skrzyżowania wciskam sprzęgło,zatrzymuję się, a obroty mam około 1100,dopiero po około 10 sek spadają do 800.
Co ciekawe i śmieszne,mając po chwili stania obroty 800,wrzucam jakikolwiek bieg na sprzęgle i nie dodając gazu obroty same podnoszą się do 1100obr/min.
Zna ktoś przyczynę?
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok


(może krokowiec/EGR

Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
- Od: 30 gru 2011, 18:36
- Posty: 86
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96
Tak jak pisałem w drugim poście to jest normalne bo w skrzyni jest czujnik biegu jałowego. Choć 10sek to troche duzo zanim opadna obroty moze czujnik sie klei. Mozna by sprawdzić na krótko czy czujnik dobrze reaguje 
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
To ten czujnik na skrzyni od przodu samochodu czy od strony ściany grodziowej?
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok
grodziowej z przodu to czujnik świateł od wstecznego
ps: jak raz zajechałem skrzynie to kupiłem jakaś gdzieś nie wiem czy 1.3 1.6 czy ood 1.8 ważne że była i tak wiedziałem że więcej jak 3 miesiące nie pojeździ przy mnie i co sie okazało w niej nie było wogóle czujnika biegu jałowego była wbita zaślepka zamiast niego
więc go nie podłaczyłem no i ... samochód zachowywał sie identycznie jak wcześniej ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
ps: jak raz zajechałem skrzynie to kupiłem jakaś gdzieś nie wiem czy 1.3 1.6 czy ood 1.8 ważne że była i tak wiedziałem że więcej jak 3 miesiące nie pojeździ przy mnie i co sie okazało w niej nie było wogóle czujnika biegu jałowego była wbita zaślepka zamiast niego
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
hmm...Przedwczoraj wymieniałem sprzęglo i rzeczywiście styki we wtyczce z czujnika znajdującego się w skrzyni patrząc od przodu samochodu miałem bardzo zaśniedziałe...
Wyczyściłem ile się dało. W takim razie to może ten czujnik.
Spróbuję jeszcze raz dokładnie wyczyścić styki.
Ps. Czyściłem przepustnicę i wymieniłem uszczelkę.Przy okazji wykręciłem TPS... Nie jestem pewien czy wrócił dokładnie w to miejsce gdzie był....
Wie ktoś może jak wyregulować TPS w mazdzie 323BG 1.6 16V ?
czytałem o regulacji z miernikiem – mam inne kolory przewodów we wtyczce,
szczelinomierzem – nie włącza się w tym modelu wentylator przy ustawieniu – więc odpada
Proszę o radę.Pozdrawiam.
Wyczyściłem ile się dało. W takim razie to może ten czujnik.
Spróbuję jeszcze raz dokładnie wyczyścić styki.
Ps. Czyściłem przepustnicę i wymieniłem uszczelkę.Przy okazji wykręciłem TPS... Nie jestem pewien czy wrócił dokładnie w to miejsce gdzie był....
Wie ktoś może jak wyregulować TPS w mazdzie 323BG 1.6 16V ?
czytałem o regulacji z miernikiem – mam inne kolory przewodów we wtyczce,
szczelinomierzem – nie włącza się w tym modelu wentylator przy ustawieniu – więc odpada
Proszę o radę.Pozdrawiam.
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok
Ten z przodu skrzyni to jest od wstecznego, a ten od biegu jalowego jest z tylu przy półosiach.
Odłącz czujnik i zmostkuj styki w wtyczce a pozniej odłacz mostek. Zobacz podczas tego co sie dzieje z obrotami i czy tez tak długo spadaja.
Odłącz czujnik i zmostkuj styki w wtyczce a pozniej odłacz mostek. Zobacz podczas tego co sie dzieje z obrotami i czy tez tak długo spadaja.
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
DZięki za podpowiedź.Jutro z rana sprawdzę reakcję.
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok
Pojechałem dzisiaj do wawy wszystko super madzia jechała 130 na dobrym odcinku spokojnie wracają chciałem sprawdzić ile pojedzie max 145 niestety warunki nie pozwalały mi dłużej ciągnąć myślę że przy dobrym wietrze doszłoby do 150km/h ale problem pojawił się kilkanaście km dalej gdzie madzia mi zgasł jadąc w korku oczywiście od razu na benzynkę i dodaje gazu a tu nic
stanąłem otwieram mache nic nie kapie nic nie kipi wszystko jest odczekałem kilka minut odpalam ruszam po 2m zagasła. Odczekałem pół godziny ruszam przejechałem może 500m i jak zdechła to nie chciała już nawet metra przejechać. Odpalić ją mogę elegancko na dotyk na Pb i na LPG ale po chwili jakieś 30s może minuta gaśnie chyba że ruszę to od razu gaśnie. Czekając na kolegę z linką niestety jakieś 6h sprawdziłem prawie wszystko. Filtr powietrza przepływkę kopułkę przeczyściłem sprawdzałem milimetr po milimetrze czy dolot nie łapie lewego powietrza dodam że I NA PB JAK I NA LPG JEST TAK SAMO więc raczej nie filtry paliwa. Komputer pokazał mi błędy 8- przepływka i 34 elektrozawór wolnych obrotów tylko że nie można u mnie w kompie skasować tych błędów kiedyś próbowałem i są od zawsze te 2 błędy i jeździła madzia elegancko. Co do elektrozaworu to kiedyś szukałem i nie mogłem znaleźć krokowca do 1.3 8v a przepływka była wymieniana chyba rok temu, tak samo jak po jej wymianie jak i przed był błąd. Jedyne co mi przychodzi na myśl to że jest na full oleju w silniku może nawet troszkę ponad full ale mam przez poduszki amorów obniżony przód i nie jestem w stanie sprecyzować dokładnie ile mam oleju. Czy mam jakiś czujnik oleju przez co komp może odciąć zapłon przez zbyt dużą ilość oleju
Bo ja nie mam już innych pomysłów

- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Olej spuściłem i zalałem spowrotem tyle że teraz nalałem do połowy poziomu niestety nadal gaśnie. Odłączyłem kolektor wydechowy i też gaśnie myślałem że może kat jest zapchany tyle że odłączając kolektor odłączyłem sonde.
Nie mam już pomysłów
Czy posiadam czujnik ciśnienia oleju?? i czy to on może być za to odpowiedzialny bo zauważyłem że nie zapala mi się dioda od oleju na desce a zawsze się zapalała po przekręceniu kluczyka choćby na chwile.
Nie mam już pomysłów

Czy posiadam czujnik ciśnienia oleju?? i czy to on może być za to odpowiedzialny bo zauważyłem że nie zapala mi się dioda od oleju na desce a zawsze się zapalała po przekręceniu kluczyka choćby na chwile.
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Na początku sprawdź błędy,piszesz, że nie możesz skasować chyba dwóch(przepływki i elektrozaworu wolnych obrotów).Ja bym tu upatrywał przyczynę.Może sprawdź kostki od przepływki albo wymień elektrozawór.
Jeśli pada aparat powinno pokazać błąd...
Jeśli pada aparat powinno pokazać błąd...
podobny problem maż też tutaj http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=118&t=134998 na końcu rozwiązanie 
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Sebek od dawna próbowałem skasować błędy takimi sposobami jak odłączenie klem, wyjęcie bezpieczników komputera czy zostawienia madzi bez aku na 12h i nic nie dawało bez odpalania od razu pokazywało krokowca niestety nigdzie nie dostałem a aktualnie jestem bez kasy ;/ Ide do garażu podmienię przepływkę na starą popsutą z otwartą klapką na której jeździłem bez problemu na gazie i zobaczymy czy coś da
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Włożyłem starą przepływkę i nadal gaśnie sprawdziłem napięcie na kostce do przepływki i na zapłonie było patrząc od lewej stojąc przed samochodem:
1) 5,02v
2) 0,93v
3) 0,53v
4) 12,38v
5) 0,02v
6) 0
7) 12,18v
Pin 6 to czarny kable więc pewnie masa do tego przestawiłem aparat zapłonowy o jakieś 2mm i bez zmian odpalała tak samo i gasła do tego sprawdziłem rozrząd czy nie przeskoczył wszystko jest na swoim miejscu. Macie jakieś pomysły jeszcze
Iskry na świecach są
1) 5,02v
2) 0,93v
3) 0,53v
4) 12,38v
5) 0,02v
6) 0
7) 12,18v
Pin 6 to czarny kable więc pewnie masa do tego przestawiłem aparat zapłonowy o jakieś 2mm i bez zmian odpalała tak samo i gasła do tego sprawdziłem rozrząd czy nie przeskoczył wszystko jest na swoim miejscu. Macie jakieś pomysły jeszcze
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Ok sory za te posty. Pompy paliwa nie sprawdzałem ale chodzi a nawet jeśliby nie chodziła to LPG by działało chyba oba w tym samym momencie się nie popsuły szczególnie że czy na PB czy LPG odpalę i chwile chodzi elegancko odpala bezproblemowo wchodzi na obroty. Myślę nad elektroniką dochodzącą do przepływki ale jak odłączę przepływkę po odpaleni natychmiast gaśnie a jak jest podłączona chodzi jakieś 30s może minute i gaśnie nie ważne czy na wolnych obrotach czy dodaje gazu. A jak się sprawdza czy pompa daje dobre ciśnienie i jakie powinno być??
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Po pierwsze kolego ja bym skontrolowal Swiece:) czy sa zalane czy obkobcone sprawdzil bym palec i kopule z aparatu zaplonowego;) Jesli na LPG i PB ci gasnie tak samo to mysle ze przeplywka bedzie dobra.
Zobacz jaka masz iksre na swiecach te podstawy pierw posrawdzaj pozniej szukaj dalej:) Moze jakas 1 swieca juz nie domaga ma zbyt slaba iskre i juz bedzie lipa i na pb tym bardziej na LPG.
Zastanawia mnie sonda lambda i czy masz katalizator.
Madzia odpala na pare sek i gasnie i na gazie i na lpg tak samo na zimnym jak i na cieplym silniku ?
A czujnik cisnienia oleju posiada praktycznie kazde auto
w Fiat 125p juz byl o ile sie nie myle:P
Tak jak pisze pierw iskra na swiecach kontrola swiec , kopulka i palec z aparatu zaplonowego:) Pozniej trzeba szukac dalej.
A probowales skasowac bledy z kompa odpinajac minus i ciskajac hamulec roboczy na okolo 20sek?
Adriano moj przypadek byl troche inny
Mi madzia chodzila na LPG caly czas elegancko
no za wyjatkiem jak iskra sie stracila hehe 
Zobacz jaka masz iksre na swiecach te podstawy pierw posrawdzaj pozniej szukaj dalej:) Moze jakas 1 swieca juz nie domaga ma zbyt slaba iskre i juz bedzie lipa i na pb tym bardziej na LPG.
Zastanawia mnie sonda lambda i czy masz katalizator.
Madzia odpala na pare sek i gasnie i na gazie i na lpg tak samo na zimnym jak i na cieplym silniku ?
A czujnik cisnienia oleju posiada praktycznie kazde auto
Tak jak pisze pierw iskra na swiecach kontrola swiec , kopulka i palec z aparatu zaplonowego:) Pozniej trzeba szukac dalej.
A probowales skasowac bledy z kompa odpinajac minus i ciskajac hamulec roboczy na okolo 20sek?
Adriano moj przypadek byl troche inny
- Od: 12 kwi 2012, 17:15
- Posty: 100
- Skąd: Chorzów (Śląsk)
- Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości