Problemy Z Obrotami cz.2 oraz Duże Spalanie
Mam podobny problem.
Mam mazde 323f 97rok. po bracie który wyjechał za granice.. No i mam te skaczace obroty podobnie jak to w wielu innych tematach było pisane, jednak objawy sa nieco inne, a nie stac mnie an sprawdzanie wszystkich ukłdów , silniczka krokowego itp.
otóz obroty skacza mi prawie cały czasod 0-1000 (po zwykłym podkreceniu obrotów, troche sie uspokoiło na pewien czas ale zawu wruciło) czasami na swiatłach auto potrafi mi zgasnac. Obroty spadaj prawie do zera gdy mam wcisniete sprzegło, bez sprzegła skacza ale nie gasna(z reguły). Jest tez tak ze przy zmianie biegu auto przy ekstremalnych warunkach potrafi zgasnac, najgorsze jest to ze jak sie ostro chamuje to auto potrafi zgasnac (padaja wszystkie wspomagania i kicha) zdarzyło mis ei nawet ze przy ostrym wejsciu w zakret gasnie mi i wtedy sobie ładnie wyjezdzam na sasiedni pas.
zapomniałem wspomniec ze mam silnik 1.5 16v z LPG..
auto było kupowane uzywane- gosciu gadał ze to jest gaz zasadniczo z elektornika tej lepszej generacji, jednak ta elektronika była zepsutai teraz jest wogle wymontowana i chodzi bez elektroniki..
nieciekawe jest równiez to ze autko pali mi latem przy różnej jeździe 10l gazu, a zimą potrafi zeżrec 12 z groszami...
zastanawiam sie czy nie ma to jakiegos zwiazku z komputerem bo miga mi tez ciągle poduszka powietrzna no i swicie ręczny (ale to juz chyba mechanika jakas albo zardzewiałe styki)
naczytałem sie juz sporo na forum o tych obrotach, ale cigle mam nadzieje wydac jak najmniej..prosze o pomoc..
Mam mazde 323f 97rok. po bracie który wyjechał za granice.. No i mam te skaczace obroty podobnie jak to w wielu innych tematach było pisane, jednak objawy sa nieco inne, a nie stac mnie an sprawdzanie wszystkich ukłdów , silniczka krokowego itp.
otóz obroty skacza mi prawie cały czasod 0-1000 (po zwykłym podkreceniu obrotów, troche sie uspokoiło na pewien czas ale zawu wruciło) czasami na swiatłach auto potrafi mi zgasnac. Obroty spadaj prawie do zera gdy mam wcisniete sprzegło, bez sprzegła skacza ale nie gasna(z reguły). Jest tez tak ze przy zmianie biegu auto przy ekstremalnych warunkach potrafi zgasnac, najgorsze jest to ze jak sie ostro chamuje to auto potrafi zgasnac (padaja wszystkie wspomagania i kicha) zdarzyło mis ei nawet ze przy ostrym wejsciu w zakret gasnie mi i wtedy sobie ładnie wyjezdzam na sasiedni pas.
zapomniałem wspomniec ze mam silnik 1.5 16v z LPG..
auto było kupowane uzywane- gosciu gadał ze to jest gaz zasadniczo z elektornika tej lepszej generacji, jednak ta elektronika była zepsutai teraz jest wogle wymontowana i chodzi bez elektroniki..
nieciekawe jest równiez to ze autko pali mi latem przy różnej jeździe 10l gazu, a zimą potrafi zeżrec 12 z groszami...
zastanawiam sie czy nie ma to jakiegos zwiazku z komputerem bo miga mi tez ciągle poduszka powietrzna no i swicie ręczny (ale to juz chyba mechanika jakas albo zardzewiałe styki)
naczytałem sie juz sporo na forum o tych obrotach, ale cigle mam nadzieje wydac jak najmniej..prosze o pomoc..
Ostatnio edytowano 24 lut 2008, 22:45 przez pezet87, łącznie edytowano 3 razy
-
pezet87
Witam.
Mam ten sam problem co kosin i KrzysioR mianowicie jak odpalę to obroty odrazu wskakują na 3000 po nagrzaniu lekko spadają i falują od 1900 do 2400
narazie zbiłem je zaciskając ten cienki przewód powietrza do silnika krokowego ale na zimnym silniku gaśnie i dużo pali ok13/100
Czy wam wymiana silnika krokowego pomogła czy przyczyną było co innego?
Mam ten sam problem co kosin i KrzysioR mianowicie jak odpalę to obroty odrazu wskakują na 3000 po nagrzaniu lekko spadają i falują od 1900 do 2400


Czy wam wymiana silnika krokowego pomogła czy przyczyną było co innego?
- Od: 24 lut 2008, 18:19
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 147
Witam mam problem odnosnie wlasnie falujacych obrotow. nieraz zatrzymuja mi sie w granicach 1200 lub po wcisnieciu hamulca czy jak dojezdzam do skrzyzowania to nawet 2000. wymienilem filtr powietrza swiece aparat jest prawie nowka przeplywomierz tez dosc dobry na kostce diag zadnych bledow juz niewiem co robic poradzcie
auto 323f Ba z5
-
bielik_wwo
Jakieś rok temu kupłem Mazde 323F 1.8 16V 103kM 177 tys.przebiegu,w tej chwili ma 203 tys.Żałozyłem instalacje gazową Lovato z komuterem tą nowsza nie sekwencje.Autko smigalo nie zle i rwalo.Prawdziwa frajda z jazdy na gazie i na benzynie.Przewaznie jak przekroczyła 4 tys obrotów to az w siedzenie wgniatało.Przejechłem 7 tys na gazie i i spadla mi moc.To samo na benzynie i gazie.Sonde wymieniałem,podpinalem tez inne komputery i nic.Nie wiem co robić,może wymienic filtr paliwa tylko gdzie on jest.Prosze o pomoc
- Od: 1 kwi 2008, 23:23
- Posty: 7
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 323F 1.8 16V SOHC 103kM
A co mówi komputer? Są jakieś błędy? Poza tym czym się to charakteryzuje? Może sprzęgło Ci się ślizga i dlatego nie masz takiego przyspieszenie, jak wcześńiej. Może zapłon jest do ustawienia, albo uszkodzony przepływomierz, zapchany katalizator... Za mało danych, aby coś więcej powiedzieć.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Sprawa wyglada tak.Auta jeszcze nie podpinalem pod komputer tylko zmienilem komputer pokladowy z innego samochodu co byl jezdzony na benzynie.Bo slyszalem ze komputer na gazie sie przestawia.Ale to nie pomoglo.Sonda lambda jest sprawna bo wymienialem na nowa NTK i kosztowala mnie 140 zl. Nie wiem,moze walnal przeplywomierz.Kat napewno nie jest zapchany bo kiedys zmienialem na nowy wydech i nic nie wiadac a ma tylko przejechane autko 203 tys,km.Co do sprzegla czasami sie slizga.Ale po pewnym czasie samo sie normuje bo jest przeciez samoregulujace.Na biegu 1 ladnie kreci ale na biegu 2slizga sie jak nic.Sam juz nie wiem co zrobic zeby Mazda odzyskala dawna moc.Najlepiej chyba jak pojade i podepne ja pod komputer to moze mi powiedza co jest grane.Pozdrawiam
- Od: 1 kwi 2008, 23:23
- Posty: 7
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 323F 1.8 16V SOHC 103kM
poprostu moja mazda wczesniej ladnie przyspieszla od 4 tys obrotow az wgniatalo mnie w siedzenie..a teraz juz nie ma tego..przyspiesza plynnie.tak samo na gazie i na benzynie.tregedia.czasmi polceci tylko 190km a czasmi tylko 170..a jak ja kupilem to 210 jak nic hehe
- Od: 1 kwi 2008, 23:23
- Posty: 7
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 323F 1.8 16V SOHC 103kM
Witam, w moim aucie MAZDA 323F 1.5 16V 97' pojawił sie problem na ciepłym silniku na wolnych obrotach minimalnie skaczą obroty ale po wcisnięciu sprzęgła spadają prawie maksymalnie az zdaza sie zgaśnięcie silnika podczas jazdy przy zmianie biegu jest to samo obroty spadają, co to moze być POMOCY z góry dzieki .
- Od: 5 kwi 2008, 13:21
- Posty: 17
- Skąd: Piła Wlkp/Niemcy okolice HH
- Auto: Brak
Siema. U mnie z obrotami jest wporzo ale zato paliwo na mieście wciąga jak smok gdzieś ok 13,5/100
zaznaczam że mam 2.0 V6 106 tysiaków na zegarze, w tym tygodniu mam zamiar pojechać do mechaniora na kampa,być może trzeba będzie Ją podregulować
- Od: 2 mar 2008, 11:11
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT
Marecki.. sprawdz wtryskiwacze paliwa czy wszystkie sa sprawne.. ja miałem to samo na paliwie i na gazie.. okazało sie ze mam 1 wtryskiwacz paliwa wogle nie sprawny wymieniłem go i na benzynie chodzi idealnie.. na gazie jeszce nie ale to sie tez zrobi...
-
pezet87
ostatni test madzi...tylko jazda na mieście.. do 3,5 RPM, no czasem do 5 RPM przeciągne....jak trzeba golfa łyknąc..heh...spalanie 8,3 l.... chyba cięzko bedzie zejsc ponizej 8l...bo madzia zacheca do szybkiej jazdy...aha sprzeglo mi sie slizga wiec to tez moze miec wplyw...obroty raczej stałe ok 600-700.
Lazurowa madzia jest fajna...i przyjemna
- Od: 2 mar 2008, 21:56
- Posty: 12
- Auto: PREMACY 1.8
Moja madzia pali 9 literków benzyny...ale ja mam ciężka nogę do jazdy...skoro gazu pali mi 11-12 litrów..ale frajda z jazdy jest..i nawet raz udało mi sie ja wykręcic do 7250 obr..nie źle co...ale nie polecam szkoda katować silnik...ale w końcu to japoniec..pozdrawiam
- Od: 1 kwi 2008, 23:23
- Posty: 7
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 323F 1.8 16V SOHC 103kM
Wobec wszystkich powyzszych wypowiedzi, gdzie ostatecznie ustawia sie obroty na biegu jalowym? Srubką jakaś przy przepustnicy/silniku krokowym, za pomocą komputera w trybie diagnostycznym czy jeszcze jakos inaczej??
Jak co to mam taki silniczek jakby ktoś potrzebował za dobra kasę
Krys
- Od: 9 kwi 2008, 14:18
- Posty: 4
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 f BG 92'
Wyższe spalanie mógłby jeszcze powodować regulator ciśnienia paliwa. Znajduje się na listwie wtryskiwaczy – taka mała beczka
Regulator sterowany jest podciśnieniem z kolektora ssącego. Pomiędzy kolektorem a regulatorem jest jeszcze elektrozawór, którym steruje ECU. Zwiększenie ciśnienia paliwa następuje poprzez zamknięcie zaworka i tym samym odcięcie podciśnienia.
Gdy z jakichś powodów podciśnienie nie będzie dochodzić do zaworka, lub sam zaworek nie będzie zmniejszał ciśnienia, to spalanie może wzrosnąć.
Poprawcie jeżeli coś pokręciłem
Gdy z jakichś powodów podciśnienie nie będzie dochodzić do zaworka, lub sam zaworek nie będzie zmniejszał ciśnienia, to spalanie może wzrosnąć.
Poprawcie jeżeli coś pokręciłem
mam podobny problem jak większość osób piszących w tym temacie – otóż obroty na luzie czy też jak wbije jedynkę skaczą od 700 do 1200 , raz na jakis czas nawet od 500 do 1200 i strasznie wówczas szarpie (dziś mnie to spotkało), ogólnie samochód jest ostatnio jakoś zamulony- maluchy mnie wyprzedzają na starcie
Czy ktoś może polecić jakiegoś SOLIDNEGO fachowca w Szczecinie lub okolicach???????
Czy ktoś może polecić jakiegoś SOLIDNEGO fachowca w Szczecinie lub okolicach???????
マツダ株式会社
- Od: 3 lis 2007, 19:28
- Posty: 9
Odrazu tam mechanik jedno co moge tobie doradzic za korektorem sacym jest taki silniczek przez ktory przeplywa plyn chlodzacy wez go soboie wymontuj i przeczysc tam jest taka sprezyna i moze sie blokowac przez co tobie obroty faluja i moze sie dusic
Krys
- Od: 9 kwi 2008, 14:18
- Posty: 4
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 f BG 92'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości