odcina przy skręcie?!
1, 2
witam
moja mazda przeszła ostatnio mały remont.
przy okazji wymiany przewodów hamulcowych okazało sie że przydałoby sie wymienić także zbiornik paliwa.
zakupiłem używke na allegro i tu zaczęly sie schody....
otóż po zamotnowaniu i zużyciu ok pół baku paliwa auto na zakrętach w prawo?! podjazdach itp zaczęło przerywac,
zmieniłem więce pompe na inną używke i problem został tyle że przy troche mniejszym poziomie benzyny
sprawa wygląda tak że kiedy benzyny zostaje tak ok 10-12 l przy skęceniu w prawo ,gwałtownym przyspieszaniu ,nierównościach wzdłużnych (koleiny) przerywa dostawe pb do silnika?!
przy pełnym baku a także gdy jeżdże do tych 10-12 prawie rezerwy wszystko jest ok
ktoś ma pomysł co to jest?
mój mechanik rozkłada ręce ,zamontował nawet nową pompę paliwa (zamiennik) i nic....
moim zdaniem albo kupiłem trefny zbiornik (może naprawiany,klepany) albo żle mi go zamontowali?
prosze o porade i podpowiedż gdzie można zakupić zbiornik do mojej madzi bo do tej pory znajduje nowe tylko dla sedana a nie wiem czy dla hatchbacka będzie pasował??
moja mazda przeszła ostatnio mały remont.
przy okazji wymiany przewodów hamulcowych okazało sie że przydałoby sie wymienić także zbiornik paliwa.
zakupiłem używke na allegro i tu zaczęly sie schody....
otóż po zamotnowaniu i zużyciu ok pół baku paliwa auto na zakrętach w prawo?! podjazdach itp zaczęło przerywac,
zmieniłem więce pompe na inną używke i problem został tyle że przy troche mniejszym poziomie benzyny
sprawa wygląda tak że kiedy benzyny zostaje tak ok 10-12 l przy skęceniu w prawo ,gwałtownym przyspieszaniu ,nierównościach wzdłużnych (koleiny) przerywa dostawe pb do silnika?!
przy pełnym baku a także gdy jeżdże do tych 10-12 prawie rezerwy wszystko jest ok
ktoś ma pomysł co to jest?
mój mechanik rozkłada ręce ,zamontował nawet nową pompę paliwa (zamiennik) i nic....
moim zdaniem albo kupiłem trefny zbiornik (może naprawiany,klepany) albo żle mi go zamontowali?
prosze o porade i podpowiedż gdzie można zakupić zbiornik do mojej madzi bo do tej pory znajduje nowe tylko dla sedana a nie wiem czy dla hatchbacka będzie pasował??
Zbiornika zle nie mozna zamontowac , mozna zamienic przewody ( nie pamietam dokładnie jak jest w BG to juz odlegle czasy ) paliwowe zasilanie na powrot .... generalnie szukal bym problemu w samym sbiorniku / sitku i.t.p.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Zbiornika zle nie mozna zamontowac , mozna zamienic przewody ( nie pamietam dokładnie jak jest w BG to juz odlegle czasy ) paliwowe zasilanie na powrot .... generalnie szukal bym problemu w samym sbiorniku / sitku i.t.p.
więc pompe całą w sumie wymieniłem 2 razy 1 używka i teraz nowa ,sitko wyczyszczone ,wymieniony także filtr paliwa (na koszt mechanika).
dziwne jest to że problem występuje tylko i wyłącznie kiedy w zbiorniku zostanie ok 10 litrów!!!!
przy pełnym baku i do połowy jest miód?
potem zaczyna odcinać przy skretach tylko w prawo a potem przy podjazdach i nierównościach i przyśpieszeniach.
tak myśle czy zbiornik od sedana bg jest inny od hatchbacka??
bo szukam nowego zbiornika to podają ciągle że do sedana????
gdyby przewody były zamienione to na jałowym i w ogóle chyba nie zależałoby to od ilości paliwa?? cały czas byłoby żle??
nie wiem co zrobić
gdyby przewody były zamienione to na jałowym i w ogóle chyba nie zależałoby to od ilości paliwa?? cały czas byłoby żle??
Powrot nie musi zasysac z dna zbornika to tylko zlew nadmiaru paliwa – nie wiem i nie umiem Ci pomoc bez samochodu.
Powrot nie musi zasysac z dna zbornika to tylko zlew nadmiaru paliwa – nie wiem i nie umiem Ci pomoc bez samochodu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mogę Ci jedynie napisać, że zbiorniki delikatnie różnią między gaźnikowcami i wtryskami. Inne też są przewody. Nie mam natomiast zielonego pojęcia czy różnią się miedzy sedanem i hatchbackiem. Gdybam sobie, że może pompa wisi za wysoko?
Pozdrawiam
Pozdrawiam

Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
markmas napisał(a):Mogę Ci jedynie napisać, że zbiorniki delikatnie różnią między gaźnikowcami i wtryskami. Inne też są przewody. Nie mam natomiast zielonego pojęcia czy różnią się miedzy sedanem i hatchbackiem. Gdybam sobie, że może pompa wisi za wysoko?
Pozdrawiam
mechanik zaklina sie że inaczej sie nie da zamontować....
problem wystąpił po zmianie zbiornika..
ktoś musi świeżym okiem spojrzeć na to....
w sumie to nie przeszkadza w jeżdzie tylko musze częściej dolewki robić:)
ale lubie jak wszystko gra na 100%
A w mażdzie są nowe przewody hamulcowe,zrobione progi,itp its rok ma jeszcze pojeżdzić:)
Ostatnio edytowano 19 cze 2010, 15:27 przez mażdzica, łącznie edytowano 1 raz
No bo się nie da
Ale jak masz zbiornik od gaźnika to być może jest tam inne przetłoczenie gdzie nie dochodzi pompa – w gaźnikowcach pompa jest w komorze silnika, a w baku jest tylko opornik z pływakiem – Może dlatego jest głębiej umieszczony? Aż taki dobry w bakach do 323 to nie jestem 
A to że lubisz samochód sprawny to chyba normalne jest
edit:
Zwróć uwagę na miejsca montowania pompy (wtrysk) i pływaka (gaźnik) w baku 323. Własnie tych kilku cm Tobie (wg mnie) brakuje.
http://delta.markmas.net/mazda/bak_323.jpg
Pozdrawiam
A to że lubisz samochód sprawny to chyba normalne jest
edit:
Zwróć uwagę na miejsca montowania pompy (wtrysk) i pływaka (gaźnik) w baku 323. Własnie tych kilku cm Tobie (wg mnie) brakuje.
http://delta.markmas.net/mazda/bak_323.jpg
Pozdrawiam

Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
markmas napisał(a):No bo się nie daAle jak masz zbiornik od gaźnika to być może jest tam inne przetłoczenie gdzie nie dochodzi pompa – w gaźnikowcach pompa jest w komorze silnika, a w baku jest tylko opornik z pływakiem – Może dlatego jest głębiej umieszczony? Aż taki dobry w bakach do 323 to nie jestem
A to że lubisz samochód sprawny to chyba normalne jest![]()
edit:
Zwróć uwagę na miejsca montowania pompy (wtrysk) i pływaka (gaźnik) w baku 323. Własnie tych kilku cm Tobie (wg mnie) brakuje.
http://delta.markmas.net/mazda/bak_323.jpg
Pozdrawiam
Wielkie dzięki .
To co piszesz to jedyne logicze wytłumaczenie....
Dziś pojeżdziłem cały dzień ok 150 km na benzynie i nic ale jest jeszcze ponad połowe baku...
Zamawiam w takim razie używke zbiornik i przy najbliższej okazji go zmienie...
Zbiornik kupiłem na allegro podając że do mazdy 323 16 V bg
czy gażnikowa miała takie samo oznaczenie? chyba bez 16v?
markmas napisał(a):Gaźnikowce też są (nie napiszę że były) i mają oznaczenie 16V. Rozpoznasz tylko otwierając maskę.
Pozdrawiam
Zamówiłem zbiornik do 1.6 16 v to chyba na wtrysku??
Ale to będzie to bo na fotce widać że pompa paliwa wystaje ze zbiornika:)
W gażnikowych pisałeś że pompa przy silniku.
To kupiłem:

Szczerze. Nie mam pojęcia. To co wystaje w baku to są dwie rurki. Może być do nich podłączona pompa bądź nie. Gaźnikowce też jakoś muszą pobierać sobie paliwo
Gdybam – wygląda mi to na gaźnik – tylko jedna złączka do podłączenia wskaźnika poziomu paliwa. Przy wtrysku powinno być chyba jeszcze zasilanie pompy i dodatkowo wskaźnik rezerwy.
Jak będziesz ewentualnie kupował jeszcze jeden bak to napisz do sprzedawcy. Myślę, że będzie wiedział co rozbierał?
Pozdrawiam
Jak będziesz ewentualnie kupował jeszcze jeden bak to napisz do sprzedawcy. Myślę, że będzie wiedział co rozbierał?
Pozdrawiam

Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Więc sprawa wygląda tak ,że zamówiłem zły bak ten teraz .Juz oddałem.
Ten ,który mam zamontowany ma tą "wanienke" więc jest chyba ok.
Dzisiaj był zdjęty przemyty i problem jest dalej....
Gdy tylko poziom spada do ok 1/2 baku pompa zaczyna chcałasować ,zaciągać i zaczyna sie przerywanie....
Przy pełnym i do połowy nie ma tego....
Czy jest możliwe aby zbiorniku do wersji wtryskowej miały różne budowy np tych wanienek w zbiorniku???
Nie mam już pomysłu.....
Ten ,który mam zamontowany ma tą "wanienke" więc jest chyba ok.
Dzisiaj był zdjęty przemyty i problem jest dalej....
Gdy tylko poziom spada do ok 1/2 baku pompa zaczyna chcałasować ,zaciągać i zaczyna sie przerywanie....
Przy pełnym i do połowy nie ma tego....
Czy jest możliwe aby zbiorniku do wersji wtryskowej miały różne budowy np tych wanienek w zbiorniku???
Nie mam już pomysłu.....
zmieniłem więce pompe na inną używke i problem został tyle że przy troche mniejszym poziomie benzyny
w tej sytuacji, po zabawie ze zbiornikami problemu szukalbym juz w pompce. sitko dookola ssaka moze byc zasyfione od dolu, przemyj w benzynie ekstrakcyjnej delikatnie.
wskazuje tez na to jak mowisz;
1/2 baku pompa zaczyna chcałasować ,zaciągać i zaczyna sie przerywanie
pompy w zbiorniku nie powinno byc wogole slychac.
Czy jest możliwe aby zbiorniku do wersji wtryskowej miały różne budowy np tych wanienek w zbiorniku???
Nie mam już pomysłu..
srodek zbiornika, przy wtryskach w obu modelach nie powinien sie konstrukcyjnie zbytnio roznic i z tego wzgledu roznic podczas jazdy nie powinno byc. roznica moze byc najwyzej wysokosc zbiornika (pompka nie siega dna – siatka ze ssakiem powinna na calej dlugosci przylegac do dna zbiornika), dlugosc albo wypuklosci spowodowane dlugoscia auta

- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
Pompa odpada.
Najpierw była używka ,teraz nowa pompa zamiennik ,sitko przemyte i przedmuchane ,zresztą sprawdzane było dzisiaj przy 3-4 l i tryskała pod siedzeniem.
Przy pełnym baku jej nie słychać.
Dopiero jak jest w baku mniej niż połowa.Tak jakby zasysała powietrze...
Albo ten bak jest felerny i za wolno zasysa do tej "wanienki" w zbiorniku.
Bo np na biegu jałowym jest ok , a jak przygazuje to przerywa czyli pompa nie może zassać porcji benzyny jaką potrzebuje..
Szukam zamiennika zbiornika innej szansy nie widze....
Może tak jak tu:
http://www.allegro.pl/item1090945822_32 ... _1994.html
Z zewnątrz to samo.
Najpierw była używka ,teraz nowa pompa zamiennik ,sitko przemyte i przedmuchane ,zresztą sprawdzane było dzisiaj przy 3-4 l i tryskała pod siedzeniem.
Przy pełnym baku jej nie słychać.
Dopiero jak jest w baku mniej niż połowa.Tak jakby zasysała powietrze...
Albo ten bak jest felerny i za wolno zasysa do tej "wanienki" w zbiorniku.
Bo np na biegu jałowym jest ok , a jak przygazuje to przerywa czyli pompa nie może zassać porcji benzyny jaką potrzebuje..
Szukam zamiennika zbiornika innej szansy nie widze....
Może tak jak tu:

Z zewnątrz to samo.
ta wanienka w zbiorniku jest po to zeby nie bylo takich cudow. przy przechylach auta powinno w niej zostac paliwo, wiec jak tak masz to nie zostaje. nie wiem jak ci pomoc, na odleglosc ciezko. zdejmij kanape, wykrec pompke (przy stanie polowy baku) i niech ktos ci pobuja autem na boki, zobaczysz przeplyw paliwa w zbiorniku. jak ucieka z wanienki to jest zle, jak nie ucieka to upewnij sie ze pompka przylega do dna zbiornika ssakiem. profilaktycznie wymienilbym tez filtr paliwa bo koszt nieduzy – ale mowie tak tez dlatego ze w kazdej bg jaka mialem (4) wymiana byla potrzebna dawala duzo jesli chodzi o paliwo – wiec to moze nie miec zupelnie wplywu. wanienka powinna miec tylko jedna mala rurke od strony tylu auta o srednicy okolo 0,5 cm przy samym dnie zbiornika.
jesli chodzi o pompke to mialem ten sam problem co twoj, identyczny wrecz
od polowy zbiornika przy zakretach odcinalo. kiedys z koniecznosci musialem wyjezdzic paliwo do 0 przy takich warunkach i po ponownym zalaniu problem sie skonczyl. chociaz tak czy siak pol roku pozniej pompka padla
jesli chodzi o pompke to mialem ten sam problem co twoj, identyczny wrecz

- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
ja ci powiem tak
kumpel mial 323 bg 1.6 8v i nie było opcji jak poziom paliwa był już koło rezerwy to przy (nie pamietam teraz czy lewy czy prawy ) zakręt i przerywało bo brakowało paliwa.
zresztą u siebie też tak mam że jak już rezerwa sie zapala a ja depa na zakrecię i odcinka.
kumpel mial 323 bg 1.6 8v i nie było opcji jak poziom paliwa był już koło rezerwy to przy (nie pamietam teraz czy lewy czy prawy ) zakręt i przerywało bo brakowało paliwa.
zresztą u siebie też tak mam że jak już rezerwa sie zapala a ja depa na zakrecię i odcinka.
- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
Ściągnij prawe tylne koło,zajrzyj pod plastikową osłonę,o te rury tam idące chodzi. Ja osobiście w Maździe tam tylko zajrzałem bo nie gasiło jej to lepiej było nie ruszać
Tam pod tą osłona są właśnie te trzy rurki i możliwe że masz którąś zniszczoną albo zapchaną 
Podmuch:
Bo na rezerwie jak depniesz to pompka paliwa nie dostaje dlatego ci odcina
Podmuch:
Bo na rezerwie jak depniesz to pompka paliwa nie dostaje dlatego ci odcina

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości