witam
panowie przeszukalem chyba wszystkie watki odnosnie 323BG i nigdzie nei znalalzem jak zdiagnozowac te Mazde ...
wiec mam pytanie jak to zrobic
w zlaczu diagnostycznym mam aktywne piny FEN / MEN / TEN / B+ / IG- / GND / TFA / F\P o ile dobrze odczytalem rodzaj kostki to H381 wyglada ona tak http://www.323f.info/images/kody.jpg
zrobilem sobie juz diode z opornikiem 1k tylko pytanie co gdzie podpiasc
diagnostyka 323 1.6 BG
Strona 1 z 1
no spoko zmostkowalem GND z TEN
podlaczylem diode do FEN i PLUSA W AKUMULATORZE
I tak po wlaczeniu zaplonu dioda swieci ciagle przez 3 sekundy i pozniej gasnie i minute nie swieci
teraz odpalilem auto i dioda nawet nie mrugla ....
po odpieciu sondy lambda nic sie nie zmienia
po odpieciu czujnika przy termostacie tez nic sie nie zmienia
wiec chyba ten opis jest zly ...
bo auto dalej pali okolo 13 litrow na 100km
podlaczylem diode do FEN i PLUSA W AKUMULATORZE
I tak po wlaczeniu zaplonu dioda swieci ciagle przez 3 sekundy i pozniej gasnie i minute nie swieci
teraz odpalilem auto i dioda nawet nie mrugla ....
po odpieciu sondy lambda nic sie nie zmienia
po odpieciu czujnika przy termostacie tez nic sie nie zmienia
wiec chyba ten opis jest zly ...

bo auto dalej pali okolo 13 litrow na 100km
- Od: 13 kwi 2010, 09:11
- Posty: 12
podlaczylem w gniezdzie do b+ i dalej dioda zachowuje sie tak samo 
teraz konkrety;
-auto pali jakies 13 l
-po nagrzaniu silnika obroty wachaja sie bardzo delikatnie, napewno nie wiecej niz 30obr/min
-auto po odpaleniu np. po nocy wskakuje na 1300obr/min i dopiero po ok. 10 minutach jazdy spada na 800 obrotow [czy u was jest tak samo ? ]
-auto po nagrzaniu [a dokladnie wskaznik temp. utrzymuje sie lekko poza polowa skali] czy to prawidlowe ? [ jesli nie jak jest u was ?]
– lambda jest raczej dobra wskazuje napiecie [na meirniku elektronicznym] od 0,2 do 0,7 w zaleznosci ile sie da gazu
teraz konkrety;
-auto pali jakies 13 l
-po nagrzaniu silnika obroty wachaja sie bardzo delikatnie, napewno nie wiecej niz 30obr/min
-auto po odpaleniu np. po nocy wskakuje na 1300obr/min i dopiero po ok. 10 minutach jazdy spada na 800 obrotow [czy u was jest tak samo ? ]
-auto po nagrzaniu [a dokladnie wskaznik temp. utrzymuje sie lekko poza polowa skali] czy to prawidlowe ? [ jesli nie jak jest u was ?]
– lambda jest raczej dobra wskazuje napiecie [na meirniku elektronicznym] od 0,2 do 0,7 w zaleznosci ile sie da gazu
- Od: 13 kwi 2010, 09:11
- Posty: 12
Wygląda na to że wszystko jest w normie;)
W czym widzisz problem? Spalanie? może na analize spalin wyjdzie, ale skoro piszesz że lambda jest ok, powinno być w miare dobrze
pozdr.
W czym widzisz problem? Spalanie? może na analize spalin wyjdzie, ale skoro piszesz że lambda jest ok, powinno być w miare dobrze
pozdr.
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
Fakt że te 13l to za dużo, moja w mieście tak około 10l pali, trasa orientacyjnie 7-8l. ale nie mierzyłem jakoś dokładnie. Staram się jeździć w miarę eko, ale gdybym kręcił na czerwone to 13 zrobić to żaden problem 

Wskazówka temperatury jest tak delikatnie za połową skali ale silnik nagrzewa mi się szybciej, jakieś 3-4 minuty. Po odpaleniu masz raczej dobre obroty na ssaniu, ja mam wyższe jakieś 1600 ale nie mogę się zebrać żeby to ustawić. Tak że raczej wszystko jest. A co do tego że autem jeździ kobieta to być może zbyt mało dynamicznie, a długie przyśpieszanie wpływa na zwiększenie spalania.
specialnie z nia jechalem i jezdzi wmiare ok...
tzn nie tak ze pol minuty rozkreca na jedynce do 3 tys zmienia bieg itd.... idzie jej to plynnie...
czyli po analizie tych kodow blyskowych wychodzi na to ze nie mam zadnych bledow //
dodam ze jak kumpel ja mial rok wczesniej mazda palila max 9l
tzn nie tak ze pol minuty rozkreca na jedynce do 3 tys zmienia bieg itd.... idzie jej to plynnie...
czyli po analizie tych kodow blyskowych wychodzi na to ze nie mam zadnych bledow //
dodam ze jak kumpel ja mial rok wczesniej mazda palila max 9l
- Od: 13 kwi 2010, 09:11
- Posty: 12
Jeśli zrobiłeś wszystko jak w tej instrukcji(test KOEO i KOER) to powinno być dobrze. Możesz jeszcze skasować pamięć błędów i przeprowadzić test.
U mnie tez nie miga żadnych błędów.
Nie jestem w tej dziedzinie ekspertem, dobrze by było gdyby ktoś bardziej doświadczony się wypowiedział.
U mnie tez nie miga żadnych błędów.
Nie jestem w tej dziedzinie ekspertem, dobrze by było gdyby ktoś bardziej doświadczony się wypowiedział.
Ja też na początku tak miałem ze sie tylko zapalała na 2s i potem ... nic . Ale ciekawiło mnie jak to działa(i czy w ogóle działa) to zrobiłem tak odczepiłem 4 żyłowa wtyczkę z aparatu zapłonowego i próbowałem odpalić silnik. Po tym wszystkim podpiąłem tester i dioda zaczęła mrugać czyli wcześniej nie miałem błędu.
P.S. Teraz nie mogę się uporać z kodem 18 może ktoś wie przy okazji co on oznacza???
P.S. Teraz nie mogę się uporać z kodem 18 może ktoś wie przy okazji co on oznacza???
- Od: 18 paź 2008, 16:12
- Posty: 39
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości