problem z TCS
Jak dla mnie to masz mega zapowietrzony układ przez co wywala błędy.
Szkoda że masz spory kawałek do mnie bo by to pewnie ogarnął.
Szkoda że masz spory kawałek do mnie bo by to pewnie ogarnął.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Jak dla mnie to masz mega zapowietrzony układ przez co wywala błędy.
Szkoda że masz spory kawałek do mnie bo by to pewnie ogarnął.
Kamil,zanim odstawilem auto mechanikowi byl tylko blad 13,mechanik uklad odpowietrzal i ABS dalej sie wlacza..aha,nie moge skasowac bledow kompa ABS..GND+TBS i 10 razy szybko hamulec-nic nie daje:/
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Odepnij aku i trzymaj przez minutę.
Wystarczy po jednym pęcherzyku powierza i już będzie wywalać jak szalone, przerabiałem to w BA...Zanim prawidłowo odpowietrzyłem to ho ho.....
Wystarczy po jednym pęcherzyku powierza i już będzie wywalać jak szalone, przerabiałem to w BA...Zanim prawidłowo odpowietrzyłem to ho ho.....
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Próbuj, SRS się resetuje tak jak ECU tylko że trzyma się minutę.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Błędy 15 i 17 :
błąd 17 dotyczy sygnału z czujnika położenia wału- istotny dla układu TCS ,
błąd 15 dotyczy przerwy lub zwarcia czujnika, zamieni się na błędy z zakresu od 11 do 14 jak ruszysz autem.
Sprawdziłem i rzeczwiście sygnał z czujnika prędkościomierza nie jest podłączony do układu ABS...
Serwisówka twierdzi odnośnie kasowania błędów:
błąd 17 dotyczy sygnału z czujnika położenia wału- istotny dla układu TCS ,
błąd 15 dotyczy przerwy lub zwarcia czujnika, zamieni się na błędy z zakresu od 11 do 14 jak ruszysz autem.
Sprawdziłem i rzeczwiście sygnał z czujnika prędkościomierza nie jest podłączony do układu ABS...
Serwisówka twierdzi odnośnie kasowania błędów:
Ostatnio edytowano 30 maja 2014, 19:30 przez ProboszczV6, łącznie edytowano 2 razy
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Hmmm, błąd numer 17 wyszukałem to:
1. Engine speed input circuit failure – ? LUB
2. Engine speed signal – open or short, Diagnosis component: Engine control system, engine speed signal line
Może punkty 1 i 2 to to samo ?
Punkt pierwszy stąd – http://milleniatech.net/codes/
Punkt drugi stąd – http://www.mazda-club.by/smf/showthread.php?t=2739
Patrzę za błędem numer 16, ale nawet na rosyjskich stronach go nie ma :/
Może faktycznie źle odpowietrzony jest,ale od tego by powstały błędy 15,16 i 17?
Dopisano piątek, 30 maja 2014, 09:04:
błąd 17 dotyczy sygnału z czujnika położenia wału- istoty dla układu TCS ,
Czy wtedy nie powinienem mieć błędów nr 2 i 4 – czujnik położenia wału korbowego nr 1 i 2 ?
1. Engine speed input circuit failure – ? LUB
2. Engine speed signal – open or short, Diagnosis component: Engine control system, engine speed signal line
Może punkty 1 i 2 to to samo ?
Punkt pierwszy stąd – http://milleniatech.net/codes/
Punkt drugi stąd – http://www.mazda-club.by/smf/showthread.php?t=2739
Patrzę za błędem numer 16, ale nawet na rosyjskich stronach go nie ma :/
Może faktycznie źle odpowietrzony jest,ale od tego by powstały błędy 15,16 i 17?
Dopisano piątek, 30 maja 2014, 09:04:
błąd 17 dotyczy sygnału z czujnika położenia wału- istoty dla układu TCS ,
Czy wtedy nie powinienem mieć błędów nr 2 i 4 – czujnik położenia wału korbowego nr 1 i 2 ?
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Dopisano piątek, 30 maja 2014, 09:04:
błąd 17 dotyczy sygnału z czujnika położenia wału- istoty dla układu TCS ,
Czy wtedy nie powinienem mieć błędów nr 2 i 4 – czujnik położenia wału korbowego nr 1 i 2 ?
Nie, to nie jest OBD2 z CANem.
Odczytujesz błędy sterownika ABS/TCS a nie ECU silnika, w pbu sterownikach mimo że masz te same sygnały błędy mają różne numery
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
U mnie w BA wyglądało to tak że miałem zapowietrzoną pompę i wywalało wszystkie czujniki, chociaż wszystkie były si. Kombinuj, może dojdziesz co dolega ABSowi
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No więc kompa ABS nie da się zresetować sposobem mostkowania GND + TBS i wciskając hamulec,mogę tak pół dnia i nic...
Zaczynam się zastanawiać czy powodem mogą być...tarcze lub klocki? Chodzi o to,że wymieniałem je 2,5 roku temu i od tej pory piszczą, tzn. na początku piszczały jako nowe,ale z czasem to nie przeszło, szczególnie jak są ciepłe dni to pisk jest..klocki Ferodo i tarcze TRW, albo na odwrót,nie pamiętam już...
Aha, i jeszcze jedna rzecz- jak jadę to przez okno słychać ocieranie jakby właśnie klocka o tarcze...nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z włączającym się ABSem ?
Zaczynam się zastanawiać czy powodem mogą być...tarcze lub klocki? Chodzi o to,że wymieniałem je 2,5 roku temu i od tej pory piszczą, tzn. na początku piszczały jako nowe,ale z czasem to nie przeszło, szczególnie jak są ciepłe dni to pisk jest..klocki Ferodo i tarcze TRW, albo na odwrót,nie pamiętam już...
Aha, i jeszcze jedna rzecz- jak jadę to przez okno słychać ocieranie jakby właśnie klocka o tarcze...nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z włączającym się ABSem ?
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
To tarcie moze mieć wspólne z ABSem ten system tak dziala ze obserwuje prędkości obrotowe każdego koła.Sprawdz czy masz z przodu i tyłu blaszki przy klockach a i z tyłu dodatkowo sa sprezyny sprawdź czy nie brakuje czegoś i poczytaj o zasadzie działania systemu ABS
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
-
tygrys36
Jakby prędkości kół były różne z powodu tarcia klocków to już dawno coś skończyłoby się (klocki, tarcze, bądź opony).
Zapewne wszędzie rozmiar opon masz taki sam?
Jedyne co mi się tylko nasuwa to problemy z koronkami – rdza na nich lub czujniku bądź też zbyt duża szczelina między czujnikiem a koronką.
Zapewne wszędzie rozmiar opon masz taki sam?
Jedyne co mi się tylko nasuwa to problemy z koronkami – rdza na nich lub czujniku bądź też zbyt duża szczelina między czujnikiem a koronką.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Jakby prędkości kół były różne z powodu tarcia klocków to już dawno coś skończyłoby się (klocki, tarcze, bądź opony).
Zapewne wszędzie rozmiar opon masz taki sam?
Jedyne co mi się tylko nasuwa to problemy z koronkami – rdza na nich lub czujniku bądź też zbyt duża szczelina między czujnikiem a koronką.
Marku, rozmiary opon są wszędzie takie same – zarówno zimówki jak i lato. Koronki sprawdzone – czyste, odległości – z przodu podobno nie da się tego regulować, z tyłu bodaj 0,3mm. Sygnał na wszystkich czujnikach: 0,1, błędy ABS 15,16,17. Przez parę dni nic nie robiłem bo nie było czasu,nawet nim nie jeździłem no a jak w końcu przejechałem to usłyszałem to tarcie...
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Chłopaki znalazłem rozwiązanie problemu z ABSem podczas malowania zacisków a mianowicie jak przy niskich prędkościach podczas hamowania odbija wam pedał hamulca to należy:
Zdjąć koło,cały zacisk wraz z jarzmem,tarczobęden zdjąć szczęki hamulca ręcznego,odkręcić piastę
I naszym oczom ukaże się zardzewiała osłona tarczy hamulcowej gdzie zaczepia o koronkę ABS.
Trzeba zdjąć całą osłonę usunąś rdzę zakonserwować i przesunąć wieniec ABS bo pewnie się przesunął.
U mnie pokazywało błąd czujnika LT i tam to robiłem ponieważ po sprawdzeniu czujnika miernikiem wartość pomiaru była prawidłowa więc zacząłem szukać po przewodach itp.mierzyć szczeliny ale po wykonaniu czynności jw.ABS działa tak jak trzeba.powodzenia w naprawie.
Zdjąć koło,cały zacisk wraz z jarzmem,tarczobęden zdjąć szczęki hamulca ręcznego,odkręcić piastę
I naszym oczom ukaże się zardzewiała osłona tarczy hamulcowej gdzie zaczepia o koronkę ABS.
Trzeba zdjąć całą osłonę usunąś rdzę zakonserwować i przesunąć wieniec ABS bo pewnie się przesunął.
U mnie pokazywało błąd czujnika LT i tam to robiłem ponieważ po sprawdzeniu czujnika miernikiem wartość pomiaru była prawidłowa więc zacząłem szukać po przewodach itp.mierzyć szczeliny ale po wykonaniu czynności jw.ABS działa tak jak trzeba.powodzenia w naprawie.
-
tygrys36
Panowie miałem to samo u siebie winna jest tu osłona tarczy hamulcowej u mnie to było z tyłu trzeba zdjąć po kolei:koło,zacisk hamulcowy z jarzmem tarczę ham.szczęki hamulca ręcznego piastę i pewnie będzie widać na osłonie tarczy Rdzę która to powoduje dobrze jest zdjąć osłonę tarczy wyczyścić zwrotnicę z rdzy zakonserwować farbą antykorozyjną wyczyścić z rdzy osłoną tarczy i poskładać wszystko.Możliwe też jest że się przesunął pierścień ABS-u trzeba to sprawdzić.U mnie to podziałało i już się pompa nie załącza kiedy chce.
-
tygrys36
Były i wychodziły czujniki tył po tym co napisałem wyżej ABS działa tak jak powinien
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
tygrys36
kupuj całą zwrotnicę tylną ze sprawnym czujnikiem, z przedlifta, a sprawną zwrotnicę ma np Drakula lewy tył, prawy już mu zakosiłem... to jedyny sensowny i tani sposób naprawy, chociaż roboty dużo.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość