Słabnący silnik
Witam
Mam nastepujacy problem z Madzią. Na zimnym silniku auto czasem słabnie, występuje to w przedziale 2500-3000 obrotów. Odczuwalne jest to szczególnie na 1 biegu np podczas ruszania. Objawy występują również na ciepłym silniku. Podczas w/w objawów obroty nie spadaja, nie faluja ssanie działa prawidlowo.
Po odczycie kodów wyszły błędy:
1. TPS-u
2. Sonda lambda
3. czujnik temperatury powietrza zasysanego.
4. – nie ma opisu.
Auto wyposażone jest w tempomat. Objawy nie występują podczas jazdy z tempomatem. lecz nie jestem na 100% przekonany. Pytanie czy podczas jazdy z tempomatem TPS jest odłączany tzn nie ma wpływu na pracę silnika?. Chcę na 100% przekonać się ze winny jest TPS. Winna może być również któraś z sond podając uboga mieszankę osłabia silnik.
Mieliście takie objawy nie wiem co wymieniać najpierw. A diagnostyka w zakładzie jest za droga tylko po to aby za 180 zł + VAT powiedzieli mi że to TPS lub sonda. No i ostatnie pytanie czy uniwersalne sondy 4 przewodowe NTK podpasuja do KF-a.
Pozdrawiam i liczę na szybka odpowiedz.
Mam nastepujacy problem z Madzią. Na zimnym silniku auto czasem słabnie, występuje to w przedziale 2500-3000 obrotów. Odczuwalne jest to szczególnie na 1 biegu np podczas ruszania. Objawy występują również na ciepłym silniku. Podczas w/w objawów obroty nie spadaja, nie faluja ssanie działa prawidlowo.
Po odczycie kodów wyszły błędy:
1. TPS-u
2. Sonda lambda
3. czujnik temperatury powietrza zasysanego.
4. – nie ma opisu.
Auto wyposażone jest w tempomat. Objawy nie występują podczas jazdy z tempomatem. lecz nie jestem na 100% przekonany. Pytanie czy podczas jazdy z tempomatem TPS jest odłączany tzn nie ma wpływu na pracę silnika?. Chcę na 100% przekonać się ze winny jest TPS. Winna może być również któraś z sond podając uboga mieszankę osłabia silnik.
Mieliście takie objawy nie wiem co wymieniać najpierw. A diagnostyka w zakładzie jest za droga tylko po to aby za 180 zł + VAT powiedzieli mi że to TPS lub sonda. No i ostatnie pytanie czy uniwersalne sondy 4 przewodowe NTK podpasuja do KF-a.
Pozdrawiam i liczę na szybka odpowiedz.
Wodzu napisał(a):A diagnostyka w zakładzie jest za droga tylko po to aby za 180 zł + VAT powiedzieli mi że to TPS lub so
Strasznie drogo, gdzie Ty byłeś na tej diagnostyce? Ja płaciłem 80 zł z VAT w Bydgoszcy w PZMot i do tego super diagnosta.
LOPEZ
- Od: 9 maja 2008, 20:06
- Posty: 219
- Skąd: Toruń/Osówka
- Auto: X9 TA KL / 626 GW DiTD
Wodzu napisał(a):Po odczycie kodów wyszły błędy:
1. TPS-u
2. Sonda lambda
3. czujnik temperatury powietrza zasysanego.
4. – nie ma opisu.
KL-inny silnik niz u mnie ale widze ze tez bledy te same co u mnie OBDI, ale pojechalem na kompa i wyszlo OBDII i P0325-spalnie stukowe
Wodzu napisał(a):No i ostatnie pytanie czy uniwersalne sondy 4 przewodowe NTK podpasuja do KF-a.
tak, prawie na 100%. Szfagger zakładał i się okazało że są takie same jak ori, jeno bez wtyczek. Za to przygotowane ładnie do montażu
Pisz do Wiesie5 to ci pomoże (dobre rady ma za darmo

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Janusz626 napisał(a):ale pojechalem na kompa i wyszlo OBDII
Masz u siebie OBD2 pod kierownica?
Janusz626 napisał(a):P0325-spalnie stukowe
A dokladniej to uszkodzony czujnik spalania stukowego lub uszkodzona wiazka czujnika spalania. Gdy ten blad wyskoczy najlepiej od razu zresetowac komputer, bo wtedy silnik pracuje w trybie awaryjnym i spalanie drastycznie rosnie.
Pozdrawiam,
voytecku.
voytecku napisał(a):Masz u siebie OBD2 pod kierownica?
DIAGNOSTIC mam pod maską po stronie silniczka od wycieraczek.
Dodam ze auto spala teraz ok 16l/100km cykl bardziej miejski. Nie wiem czy to spalanie jest normalne??. Na pałe nie chce wymieniać wszystkiego po kolei. Auto ostatnio podczas wymiany oleju w skrzyni stało ponad 30 min bez aku wiec komp sie zresetowal ale objawy nie ustapiły. Po resecie nie sprawdzałem jeszcze błędów. Jak czegoś się dowiem to napisze. Panie i Panowie czy tempomat jest bezposrednio zwiazany z TPS tzn czy podczas pracy tempomatu TPS jest odłaczany?? Prosze pomóżcie.
voytecku napisał(a):Masz u siebie OBD2 pod kierownica
no wiec tak: jak sprwdzalem bledy zwora+dioda pod maska czyli OBDI to wyszly wlasnie te bledy czyli dwu-cyfrowe.
Natomiast jak pojechalem do diagnosty podlaczyl sie tez pod maska to wyswietlilo mu tylko P0325, nie zadne czujniki, temp. powietrza, sonda, TPS ....tylko tym sie zasugerowalem
voytecku napisał(a):A dokladniej to uszkodzony czujnik spalania stukowego lub uszkodzona wiazka czujnika spalania. Gdy ten blad wyskoczy najlepiej od razu zresetowac komputer, bo wtedy silnik pracuje w trybie awaryjnym i spalanie drastycznie rosnie
...tak wiem, masz racje, moj opis nie jest pelny obiecuje poprawe
Wodzu napisał(a):DIAGNOSTIC mam pod maską po stronie silniczka od wycieraczek
...no niby jak u mnie i nie tylko, czyli OBDI..
Wodzu napisał(a):Dodam ze auto spala teraz ok 16l/100km cykl bardziej miejski. Nie wiem czy to spalanie jest normalne
hmm... prawie jak u mnie ale ja mam KJ
Wodzu napisał(a):Panowie czy tempomat jest bezposrednio zwiazany z TPS tzn czy podczas pracy tempomatu TPS jest odłaczany?? Prosze pomóżcie
...wydaje mi sie ze tak, oprocz odczytow z predkosci kol ABS+TSC, biegu w skrzyni, obr. silnika, itd...to przydalby mu sie czujnik przepustnicy czyli TPS
..dodac jeszcze ala 'kontroler pracy silnika P0325 i opis voytecku to wychodzic moze, dziure w obrotach i wysokie spalanie... domniemywam
ps. jesli by wyszlo na czujnik spalania stukowego, to... czy beda one takie same
Wodzu napisał(a):Gdzie takie cacko mozna dostac?
zaraz chwilka spokojnie Wodzu sprawdz najpierwn bledy na silniku jeszcze raz u diagnosty bo sprawdzales dioda
Janusz626 napisał(a):zaraz chwilka spokojnie Wodzu sprawdz najpierwn bledy na silniku jeszcze raz u diagnosty bo sprawdzales dioda pytajnik
Tak sprawdzałem dioda. No i dopiero teraz skojarzyłem fakty, jak miałem podpiety "tester" i odpaliłem silnik zaczął strasznie głośno klekotać, aż kolega się zapytał czemu tak klekocze. A to po prostu zaczął chodzić na stuku
Pozdrawiam
Wodzu napisał(a):Tak sprawdzałem dioda
jak ja sprawdzalem dioda to wyszly mi te same bledy co u ciebie... czyzby czysty zbieg okolicznosci czy tez nie
Wodzu napisał(a):Diagnosta obejrzy auto w poniedziałek
jak w koncu sie do niego wybralem to sie okazalo ze nie bylo tych bledow co dioda wyblyskala, tester wykryl tylko ten czujnik spalania stukowego P0325, malo tego nie dal sie skasowac ten blad, byl nadal nawet po uprzednim skasowaniu i nawet bez odpalania silnika bez jazdy...
Wodzu napisał(a):Więc ile ciebie kosztował ten czyjnik?
nie mam pojecia bo jeszcze go nie znalazlem i jeszcze go wymienic to hoho....
Janusz626 napisał(a):nie mam pojecia bo jeszcze go nie znalazlem i jeszcze go wymienic to hoho....
Na ebay-u amerykanskim bez problemu dostaniesz nowy. Ja w sobote pobawielem sie kostka ale dostep przynajmniej w KF jest tragiczny. Musiałem odłaczyć kostke tps-u, i 2 listew zasilania. Dałem rade TPS-owi i jednej listwie drugiej nie dalem rady
Z diagnpstylki zrezygnowałem bo diagnosta krzyknął 380zł + VAT-popieprzyło ich wszytskich.
Wodzu gdzie byłeś u diagnosty
To jest nowe auto i wątpie że odłączanie aku cokolwiek da, w nowszych autach mozesz wymienić styrane części, ale bez resetu kompa na kompie błędy dalej będą odczytywane, druga sprawa co najpierw padło, że mogą dodatkowo wystąpić kolejne błędy jakie u Ciebie wystąpiły, czy od czujnika mogą wyskoczyć takie błędy jak napisałeś??
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
- Od: 23 lis 2004, 13:14
- Posty: 900
- Skąd: Szczecin\Gorzów
- Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup
shady napisał(a):Wodzu gdzie byłeś u diagnosty pytajnik
Nie bo wszyscy chca ok 180 zł + VAT
shady napisał(a):wystąpić kolejne błędy jakie u Ciebie wystąpiły, czy od czujnika mogą wyskoczyć takie błędy jak napisałeśpytajnik
Ostatnio pogrzebałem i poruszałem wtyczką i jakby auto sie odmulilo albo ja juz sie przyzwyczaiłem, musze poprostu rozłaczyć wszystko i popsikac kontaktem.
Ja sie dzisiaj dobralem do wtyczki czujnika spalania stukowego. Sprawdzilem miernikiem i rezystancja na wtyczce czujnika wahala sie od 14 ohm i rosnie do nawet 200 a jak poruszalem kabelkiem to nie bylo nic i tak w kolko. Po rozmowie z Wieskiem utwierdzil mnie ze ten czujnik sie raczej nie psuje i powinien miec rezystancje nieskonczenie wielka-chyba
ale znowu w manualu powinien miec okolo... no wlasnie wie ktos
Wydzwonilem sie po znajomych co maja silnik z seri K (ponoc te czujniki sa takie same) ale nikt wolnego nie posiada, ale wykrecimy od znajomego i podlacze u siebie, wytarczy go wkrecic gdzies do silnika z boku i zobaczymy jak bedzie. Chyba ze jest jakis patent zeby go na probe jakos oszukac... 
Janusz626 napisał(a):Po rozmowie z Wieskiem utwierdzil mnie ze ten czujnik sie raczej nie psuje
Przy wymianie kompresora zalecana jest wymiana tego czujnika.
Na poczatek sprawdz, jak czesto wyskakuje blad P0325 i dopiero wtedy zajmuj sie tym dalej. Jesli wyskoczyl tylko raz, to nie ma sie czym przejmowac. Na jakim paliwie jezdzisz?
Pozdrawiam,
voytecku.
voytecku napisał(a):Przy wymianie kompresora zalecana jest wymiana tego czujnika
a czemu
voytecku napisał(a):Na poczatek sprawdz, jak czesto wyskakuje blad P0325 i dopiero wtedy zajmuj sie tym dalej. Jesli wyskoczyl tylko raz, to nie ma sie czym przejmowac
raz bylem na sprawdzeniu i wyszlo tylko P0325 i tester nie mogl go wykasowac gosc probowal kilka razy ale sie nie dalo i niestety jezdze z P0325 caly czas-chyba, przydalby sie jakis tester
voytecku napisał(a):Na jakim paliwie jezdzisz
teraz na 98 bo na 95 jest gorzej, na 95 choc nie zawsze jakis slaby przymulony miedzy 2000 a 3000 obrotow, na 98 tego prawie nie ma
Janusz626 napisał(a):na wtyczce czujnika wahala sie od 14 ohm i rosnie do nawet 200 a jak poruszalem kabelkiem to nie bylo nic i tak w kolko
mysle ze to okablowanie czujnika bo dzisiaj jeszcze jak podlaczylem miernik i jak poruszalem przewodem (on biegnie u mnie miedzy listwa wtryskowa a kol. ssacym i wychodzi tuz przy korku wlewu oliwy) to odczyty sa rozne a za chwile ich nie ma
Janusz626 napisał(a):mysle ze to okablowanie czujnika bo dzisiaj jeszcze jak podlaczylem miernik i jak poruszalem przewodem (on biegnie u mnie miedzy listwa wtryskowa a kol. ssacym i wychodzi tuz przy korku wlewu oliwy) to odczyty sa rozne a za chwile ich nie ma
Kabel gdzies ma przebicie i dlatego tak sie dzieje. Jaki kolor ma kabel u ciebie od czujnika??. U mnie jest szary i biegnie w strone TPS-u. kostka łącząca jest dokładnie pod nim. Słaby mam tam dostęp. a na dodatek nie mogę odłaczyć kostki od 2 listwy tryskowej co uniemozliwia dostanie się do kostki czujnika.
PS. Czy nieszczelna odma może powodowac spadek mocy przy małych obrotach??
Pozdro
Wodzu napisał(a):Jaki kolor ma kabel u ciebie od czujnika??
Tak do konca to nie mam pewnosci ze to kabelek od czujnika, bo jesli nie, to zeby zlozyc to wszystko ewentualnie rozbierac to jeszcze raz i szukac sprawnego czujnika to mi sie nie chce a auto potrzebne, jeszcze pomysle, ewentualnie kupie jakis uzywany od K8 czy KL bo sa one takie same Wiesiek potwierdzil, i podczepie go, podjade na tester i zobacze czyt blad jest czy go nie ma.
A kabelek jest w otulinie chyba az do samego czujnika takiej czarnej a w srodku jest kabelek jednozylowy (bialy) i jego ekran jako drugi. Ekran niby masa ale z masa nie ma polaczenia, a moze to ekran jako przewod a nie masa.
Przed wtyczka okolo 2cm jest laczenie tego ekranu z czarnym kabelkiem do wtyczki, takim jakby zgniotem stalowym okolo 3mm.
Tak wiec przed wtyczka widac dwa kabelki bialy i czarny wychodzace z izolacji termokurczliwej okolo3cm dlugosci ...opis ze hej
Wodzu napisał(a):nie mogę odłaczyć kostki od 2 listwy wtryskowej
u mnie bardzo ciezko schodzi
Wodzu napisał(a):Czy nieszczelna odma może powodowac spadek mocy przy małych obrotach
raczej nie, ale lepiej zeby byla czszelna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości