niebiesko-biały dym z rury wydechowej

Postprzez jerkow » 18 wrz 2006, 20:28

Na zimnym silniku dymi. Na ciepłym nie. Łyka olej.Świeca na pierwszym cylindrze czarna, zakopcona.Miałem zdięty kolektor dolotowy i nad zaworami było widać slady oleju.Pozostałe pięć świec idealnie wypalone. Czy mogą to być pierścienie czy uszczelniacze zaworów. Jak można to sprawdzic.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 07:35
Posty: 38
Skąd: jastrzębie zdrój
Auto: MAZDA 626 2.0 16V XEDOS 9 2,5

Postprzez Italiano » 18 wrz 2006, 20:34

jerkow jaki masz przebieg?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Italiano » 18 wrz 2006, 20:37

Jak miałes olej nad zaworami ssącymi to raczej to nię będą pierścienie....
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Globy » 19 wrz 2006, 00:36

Bialy dym na zimnym silniku to normalny efekt, ale niebieski oznacza spalanie oleju.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez jerkow » 19 wrz 2006, 10:08

Przebieg to 165 tkm.A dymi na niebiesko i czuć spalonym olejem.Co powinienem zrobic ? Na zimnym silniku słychać też zawory na 2,4 i 6 cylindrze, po rozgrzaniu jest OK.Był niedawno wymieniany rozrząd może mechanik coś sknocił.Zapłon ustawiony jest na 9 stopni a aparatem zapłonowym nie można go wyprzedzić bo jest na maksa .
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 07:35
Posty: 38
Skąd: jastrzębie zdrój
Auto: MAZDA 626 2.0 16V XEDOS 9 2,5

Postprzez Globy » 19 wrz 2006, 16:03

Sprawdz kompresje i niech mechanik oceni szczerze stan silnika – albo tak jezdzic/zalac jakiegos specyfiku na krotka mete, albo remoncik. Chyba, ze wada lezy w osprzecie, motor ma przedmuchy itp.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez piotrek929 » 19 wrz 2006, 23:08

a moja zawsze puści dymka jak odpala, taki fajnie pachnący oktankami, niespalonymi :)
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Toju » 20 wrz 2006, 18:21

Z tego co ja się orientuję taki poranny dymek to uszkodzone uszczelniacze na zaworach – ale poprawcie mnie jeśli się mylę...
ZAMIAST MAZDY 6 – AUDI A6 ;)
poprzednie auto : XEDOS 9
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2005, 18:48
Posty: 192
Skąd: Wrocław
Auto: AUDI A6 1,9 TDI 110PS 99r.

Postprzez tomekrvf » 20 wrz 2006, 21:52

jerkow napisał(a):Zapłon ustawiony jest na 9 stopni a aparatem zapłonowym nie można go wyprzedzić bo jest na maksa .

Podejrzane. Sprawdź rozrząd
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez TYNIO » 5 lis 2006, 23:56

a orientujecie się może jaki jest mniej więcej koszt wymiany tych uszczelniaczy na zaworach
pozdro
MAZDA to jest jazda
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 22:07
Posty: 126 (0/1)
Skąd: OLSZTYN
Auto: xedos 9 2.5l KL

Postprzez Zerwi » 8 lip 2008, 22:37

Witam
Jakis czas temu wymienilem silnik w swoim autku Przerzucilem go z anglika 220 tys km stal 2 lata
Pracuje rowno, ladnie, cicho nie klekocze, moc ma sporo wieksza od poprzedniego; no cacuszko
Po jakims czasie zauwazylem w lusterku wstecznym ze na zimnym silniku jak chce dynamiczniej przyspieszyc (oczywiscie nie mowie o pilowaniu) dyma mi normalnie puszcza
Jak chodzi na wolnych obrotach to nie dymi, dopiero trzeba przygazowac i jak cieply to tez nie dymi
Nie wiem czym to spowodowane bo kiedys ten silnik tak nie robil
Moze cos o tym powiecie
Oczywiscie kolor dymu to niebieski typowo olejowy
Pozdro
Początkujący
 
Od: 28 lis 2005, 21:42
Posty: 27
Skąd: Werbkowice
Auto: Xedos 9 2.5 V6 24v

Postprzez wiesiek5 » 8 lip 2008, 23:16

Uszczelniacze zaworowe lub pierścienie.
Pewno jedno i drugie.
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez loco-loco » 16 lip 2008, 21:20

Wiesiek ma rację ...miałem to samo o czym piszecie (o dymie;)
Wymieniłem uszczelniacze i pierścienie , najczęściej siadają te zgarniające olej .
Po wymianie jest git , bez szlifów itede..Pozdro.
loco-loco
 

Postprzez zige22 » 5 wrz 2008, 13:37

jaki jest koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 13:33
Posty: 15
Skąd: Słupsk
Auto: mazda 6 2,0 2004r

Postprzez voytecku » 6 wrz 2008, 16:20

zige22 napisał(a):jaki jest koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy??

Jaki silnik?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez zige22 » 8 wrz 2008, 05:52

2.0 16v benz.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 13:33
Posty: 15
Skąd: Słupsk
Auto: mazda 6 2,0 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9