Problem z białym osadem na kopułkach

Postprzez Valamir » 11 maja 2019, 15:37

Witam, posiadam problem z kopułkami i mam pytanie czy jest to wina słabej jakości materiałów oferujących przez producentów zamienników, czy może problem tkwi w innym elemencie układu zapłonowego.

Przed tym wszystkim była jeszcze jedna dziwna sytuacja.
Podczas trasy zaczęło mi coś stukać pod silnikiem dosyć głośno, że było to słychać w środku samochodu przy zamkniętych oknach.
Okazało się, że pasek rozrządu stuka o obudowę.
Nie mogłem za bardzo dostać się pod obudowę paska bo nie miałem za bardzo jak jej zdjąć.
Z uwagi na to, że silnik jest bezkolizyjny to postanowiłem dojechać do najbliższego warsztatu gdzie zawsze naprawiam samochód.
Okazało się, że po wymianie całego rozrządu ( producenci z górnej półki NTN, NSK oraz MITSUBOSHI ).
Po przejechaniu 29.000 km rolka prowadząca pasek ( NSK ) pękła i oderwał się od niej kawałek plastiku.
Przez co pasek skakał na rolce i obijał się o obudowę rozrządu.
Wymieniłem dwie rolki prowadzące oraz pasek, napinacz został stary.

Pojeździłem dwa tygodnie i zaczął się problem z nagłym gaśnięciem samochodu podczas pracy gdy był nagrzany.
Wymieniłem świece ( z DENSO na NGK później znowu wróciłem do DENSO bo myślałem, że w tym był problem ), przewody zapłonowe ( Ashika ), kopułkę ( JPN ) oraz palec ( EPS ).
Niestety nie naprawiło tej usterki jednak samochód zaczął gorzej odpalać na zimnym silniku.
Występował błąd wypadania zapłonu.
Po wymianie rozrządu kabel czujnika położenia wału był poprowadzony tak, że ocierał się o pasek wielorowkowy.
Niby nie było przetarcia więc zaczepiłem go tak by się nie ocierał.
Mechanik stwierdził, że może to być czujnik położenia wału i lepiej dorwać używkę niż zamawiać jakiś zamiennik.
Zamontowany został używany czujnik i problem został rozwiązany.
Samochód dłużej trochę palił ale chociaż jeździł.
Pojeździłem dwa dni i zaczął mi gasnąć tylko trochę w inny sposób niż poprzednio.
Teraz tak jakby brakowało mu iskry czyli w trakcie jazdy nagle strata mocy ale jak dodałem więcej gazu to jechał bez problemu.

Mechanik rozebrał układ zapłonowy i pojawił się biały nalot na elementach kopułki zapłonowej.
Założył starą, na szczęście nie wyrzuciłem jej.
Problem zniknął, jednak samochód musiałem dosyć długo kręcić żeby odpalił.
Czytałem inne posty dotyczące układu zapłonowego i dowiedziałem się, że palce EPS po prostu nie spełniają swojej roli.
Zmieniłem palec na stary po uprzednim wyczyszczeniu go i zamówiłem inną kopułkę producenta YEC.
Stwierdziłem skoro made In Japan to pewnie jakość będzie porządku.
Odpalał od strzała jak kiedyś, byłem zadowolony.
Wystarczyło, że wyjechałem na drogę i od razu miałem problem jak opisywałem wyżej przy białym nalocie na kopułce JPN.
Ledwo dojechałem pod mieszkanie i od razu założyłem swoją oryginalną kopułkę.
Przejechałem się po mieście oraz dziś do pracy i nie ma żadnego problemu tylko taki, że trochę trzeba go kręcić ale nie za dużo jak przy palcu EPS ( mniej więcej 2/3 mniej )
Wiadomo kopułka swoje lata ma jak i palec, końcówki kopułki są mniej więcej w połowie jak nowe zamienniki.
Mam zamiar dorwać coś z serwisu ( 370 zł kopułka, 200 zł palec ) i ciekawi mnie to czy nie będzie tego samego problemu co z zamiennikami.

Jak myślicie, wina jest w tych zamiennikach czy może jest jakiś wadliwy podzespół w układzie zapłonowym? Mam zamiar kopułki reklamować i ciekawy jestem jak się do tego odniosą.

W międzyczasie pojawiło mi się stukanie silnika i myślałem, że to panewka bądź popychacz hydrauliczny.
Jednak co mechanik to inna opinia.
Wiadomo nie obejdzie się bez rozebrania silnika.
Znalazłem na forum wątek dotyczący sprężynek wałków rozrządu (https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=127&t=147133)
Na filmiku przedstawionym przez forumowicza odgłos silnika jest identyczny jak u mnie więc sądzę, że może to być to. Jednak u mnie jest to jakby na zimnym silniku bardziej słyszalne i po dodaniu gazu. Gdy silnik się rozgrzeje nie jest to tak bardzo słyszalne aczkolwiek jestem w stanie to usłyszeć.
Warto jest zacząć od tego?
Załączniki
IMG_20190222_205510.jpg
Rolka prowadząca
IMG_20190510_183859.jpg
Kopułka YEC
Początkujący
 
Od: 22 cze 2016, 10:23
Posty: 3
Auto: Xedos 9, TA, 2000r.

Postprzez ProboszczV6 » 26 cze 2019, 09:06

Też ostatnio wymieniałem znajomemu rozrząd po 8tys km od wymiany, pęknięta była rolka górna tak jak u ciebie. Dodatkowo u niego rozlatująca się rolka uszkodziła dolną rolkę prowadzącą i nacięła pasek rozrządu. Zostały teraz zamontowane rolki SKF, z paskiem Contitech. Zobaczymy jak długo wytrzymają.
Co do białego nalotu, sprawdź przy okazji czy palec nie ociera o elektrody kopułki, do tego musisz zdemontować aparat zapłonowy i pokręcić. Nie zapomnij później poprawnie go włożyć na miejsce.
Palec rozdzielacza EPS ma słabą izolację, problem pojawia się przeważnie po podgrzaniu go, tzn na ciepłym silniku. Chyba byłem pierwszym, który zarejestrował ten problem po wymianie u kolegi w aucie, do dzisiaj jeździ na oryginalnym palcu i kopułce EPS – z nią nie ma problemów.
Z mechanikami, się nie dogadasz, każdy ma swoje teorie poparte "doświadczeniem" a prawda może leżeć zupełnie w innym miejscu... szkoda, że ty musisz za to ostatecznie zapłacić...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
#R
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1217 (0/15)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez radar88 » 26 cze 2019, 17:21

Witam, proszę o zapoznanie się z regulaminami tego forum jak i działów modelowych:
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282

Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609

Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.

W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.

Pozdrawiam
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5481 (24/29)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Tomas2000 » 16 sie 2019, 09:28

Ta plastikowa rolka to dość częsta przypadłość mi poszły 2. Teraz mam cała metalową chyba GMB i jest spokój.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 422 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9