Problem z białym osadem na kopułkach

Postprzez Valamir » 11 maja 2019, 15:37

Witam, posiadam problem z kopułkami i mam pytanie czy jest to wina słabej jakości materiałów oferujących przez producentów zamienników, czy może problem tkwi w innym elemencie układu zapłonowego.

Przed tym wszystkim była jeszcze jedna dziwna sytuacja.
Podczas trasy zaczęło mi coś stukać pod silnikiem dosyć głośno, że było to słychać w środku samochodu przy zamkniętych oknach.
Okazało się, że pasek rozrządu stuka o obudowę.
Nie mogłem za bardzo dostać się pod obudowę paska bo nie miałem za bardzo jak jej zdjąć.
Z uwagi na to, że silnik jest bezkolizyjny to postanowiłem dojechać do najbliższego warsztatu gdzie zawsze naprawiam samochód.
Okazało się, że po wymianie całego rozrządu ( producenci z górnej półki NTN, NSK oraz MITSUBOSHI ).
Po przejechaniu 29.000 km rolka prowadząca pasek ( NSK ) pękła i oderwał się od niej kawałek plastiku.
Przez co pasek skakał na rolce i obijał się o obudowę rozrządu.
Wymieniłem dwie rolki prowadzące oraz pasek, napinacz został stary.

Pojeździłem dwa tygodnie i zaczął się problem z nagłym gaśnięciem samochodu podczas pracy gdy był nagrzany.
Wymieniłem świece ( z DENSO na NGK później znowu wróciłem do DENSO bo myślałem, że w tym był problem ), przewody zapłonowe ( Ashika ), kopułkę ( JPN ) oraz palec ( EPS ).
Niestety nie naprawiło tej usterki jednak samochód zaczął gorzej odpalać na zimnym silniku.
Występował błąd wypadania zapłonu.
Po wymianie rozrządu kabel czujnika położenia wału był poprowadzony tak, że ocierał się o pasek wielorowkowy.
Niby nie było przetarcia więc zaczepiłem go tak by się nie ocierał.
Mechanik stwierdził, że może to być czujnik położenia wału i lepiej dorwać używkę niż zamawiać jakiś zamiennik.
Zamontowany został używany czujnik i problem został rozwiązany.
Samochód dłużej trochę palił ale chociaż jeździł.
Pojeździłem dwa dni i zaczął mi gasnąć tylko trochę w inny sposób niż poprzednio.
Teraz tak jakby brakowało mu iskry czyli w trakcie jazdy nagle strata mocy ale jak dodałem więcej gazu to jechał bez problemu.

Mechanik rozebrał układ zapłonowy i pojawił się biały nalot na elementach kopułki zapłonowej.
Założył starą, na szczęście nie wyrzuciłem jej.
Problem zniknął, jednak samochód musiałem dosyć długo kręcić żeby odpalił.
Czytałem inne posty dotyczące układu zapłonowego i dowiedziałem się, że palce EPS po prostu nie spełniają swojej roli.
Zmieniłem palec na stary po uprzednim wyczyszczeniu go i zamówiłem inną kopułkę producenta YEC.
Stwierdziłem skoro made In Japan to pewnie jakość będzie porządku.
Odpalał od strzała jak kiedyś, byłem zadowolony.
Wystarczyło, że wyjechałem na drogę i od razu miałem problem jak opisywałem wyżej przy białym nalocie na kopułce JPN.
Ledwo dojechałem pod mieszkanie i od razu założyłem swoją oryginalną kopułkę.
Przejechałem się po mieście oraz dziś do pracy i nie ma żadnego problemu tylko taki, że trochę trzeba go kręcić ale nie za dużo jak przy palcu EPS ( mniej więcej 2/3 mniej )
Wiadomo kopułka swoje lata ma jak i palec, końcówki kopułki są mniej więcej w połowie jak nowe zamienniki.
Mam zamiar dorwać coś z serwisu ( 370 zł kopułka, 200 zł palec ) i ciekawi mnie to czy nie będzie tego samego problemu co z zamiennikami.

Jak myślicie, wina jest w tych zamiennikach czy może jest jakiś wadliwy podzespół w układzie zapłonowym? Mam zamiar kopułki reklamować i ciekawy jestem jak się do tego odniosą.

W międzyczasie pojawiło mi się stukanie silnika i myślałem, że to panewka bądź popychacz hydrauliczny.
Jednak co mechanik to inna opinia.
Wiadomo nie obejdzie się bez rozebrania silnika.
Znalazłem na forum wątek dotyczący sprężynek wałków rozrządu (https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=127&t=147133)
Na filmiku przedstawionym przez forumowicza odgłos silnika jest identyczny jak u mnie więc sądzę, że może to być to. Jednak u mnie jest to jakby na zimnym silniku bardziej słyszalne i po dodaniu gazu. Gdy silnik się rozgrzeje nie jest to tak bardzo słyszalne aczkolwiek jestem w stanie to usłyszeć.
Warto jest zacząć od tego?
Załączniki
IMG_20190222_205510.jpg
Rolka prowadząca
IMG_20190510_183859.jpg
Kopułka YEC
Początkujący
 
Od: 22 cze 2016, 10:23
Posty: 3
Auto: Xedos 9, TA, 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9