Problem z A/C (TA KJ)

Postprzez arek4116 » 21 lip 2012, 10:33

Witam . W samochodzie po włączeniu klimatyzacji albo mocniejszej dmuchawy obroty spadają i auto gaśnie . Mechanik stwierdził , że samochód na klimie ma za małą dawkę paliwa . Prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2012, 21:43
Posty: 7
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 LPG

Postprzez voytecku » 21 lip 2012, 11:32

Gasnie zarowno na gazie jak i na benzynie czy tylko na jednym zasilaniu? Czy gasnie od razu po wlaczeniu?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez arek4116 » 21 lip 2012, 12:08

To nie ma znaczenia czy na gazie czy na benzynie i po włączeniu odrazu spadają obroty
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2012, 21:43
Posty: 7
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 22 lip 2012, 17:53

A zapewne jakbys dodał wcześniej gazu ro silnik nie zgaśnie?
Czy wolne obroty spadają po włączeniu świateł?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 22 lip 2012, 21:10

Marek 161BD081 napisał(a):A zapewne jakbys dodał wcześniej gazu ro silnik nie zgaśnie?
Czy wolne obroty spadają po włączeniu świateł?


Rozmawiałem z Arkiem, temat trochę poznałem dogłębniej.
Auto nie gaśnie po włączeniu wszystkich urządzeń typu światła,radio, lampki itp, auto tylko i wyłącznie zdusza przy włączeniu wentylatora/nawiewu, bez znaczenia czy to gaz czy PB.
Stawiam że wentylator (ten w środku) pobiera za dużo prądu przez co auto zdusza i gaśnie.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Marek 161BD081 » 23 lip 2012, 08:13

Raczej nie sądzę aby wentylator pobierał aż tyle prądu aby alternator potrafił zadławić silnik.
Informacja o włączeniu wentylatora czy też innych dużych odbiornikach prądu jest przekazana do ECU, który zwiększa dawkę paliwa w przypadku, gdy silnik pracuje na biegu jałowym.
Ale ja osobiście zastanowiłbym się (ew. sprawdził) czy aby napewno TPS jest właściwie ustawiony bo może po prostu nie ma ECU silnika, nie ma informacji że pedał gazu nie jest akurat naciśnięty?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Karpiu31 » 7 sie 2012, 14:48

W Madzi zostala wyminiona przepustnica z nie tknietym TPS-em. Wymiana nie pomogla nadal gasnie po wlaczeniu klimy a przy wlaczeniu nawiewu przygasa ale nie gasnie. Po podpieciu kompa nie wykryto zadnych bledow. Koledzy macie jeszcze jakies pomysly? Elektryk stwierdzl ze to jakies uszkodzenie mechaniczne. Co o tym myslicie?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2011, 14:35
Posty: 7

Postprzez ProboszczV6 » 7 sie 2012, 21:44

a jak odpalasz zimne auto po nocy to jakie ma obroty?

wg mnie wina będzie leżała po stronie regulatora wolnych obrotów, mój Miller nie gaśnie ale przy włączonej klimie i skrzyni na "D" mam obroty troche za niskie 500-600, a powinien regulator podbić wolne obroty... wygląda jakby nie działał w całym zakresie, może się przyblokował
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Karpiu31 » 8 sie 2012, 17:01

Nie wydaje mi sie aby to bylo to. Obroty mozna podniesc na pszepustnicy. Nie wazne jak wysokie sa broty po wlaczeniu skrzyni na jakolwiek bieg i wlaczeniu klimy badz nawiewu auto gasnie albo faluje na odbrotach. Auto bylo 2 razy u Wieska w Debicy ale on nic nie poradzil :( Rece opadaja!
Początkujący
 
Od: 28 sie 2011, 14:35
Posty: 7

Postprzez ProboszczV6 » 8 sie 2012, 22:59

skąd jesteś? wymigałeś jakieś błędy?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Karpiu31 » 9 sie 2012, 21:39

Z Łodzi. Jutro zostanie auto przyprowadzone od elektryka wieczorem. Jak bede cos wiedzial to napisze.
Początkujący
 
Od: 28 sie 2011, 14:35
Posty: 7

Postprzez tiger918 » 10 sie 2012, 15:11

a ja jako elektryk wyczyścił bym wszyskie masy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez ProboszczV6 » 13 sie 2012, 12:58

Czy udało się rozwiązac problem?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez arek4116 » 20 sie 2012, 18:49

Elektronik stwierdził ze nie wie co jest Madzi powiedział jedynie ze gdy klima schłodzi do odpowiedniej temperatury to podczas wyłączania popiera strasznie dużo prądu i wtedy zwykle samochód gaśnie . Koledzy macie jakiś pomysł w czym moze lezeć problem ?
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2012, 21:43
Posty: 7
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 20 sie 2012, 20:03

Jak się klima załącza to jedynymi dodatkowymi odbiornikami prądu są wentylatory chłodnicy (faktycznie trochę A pobierają) i elektrosprzegło sprężarki (niezbyt duże obciążenie).
Jak klima się wyłącza to .... nie ma co więcej pobierać energii bo i jakim cudem?

Proponuje mały experyment:
naciśnij lekko na pedal gazu aby obroty wzrosły np do 1000obr/min i utrzymaj pedał gazu w jednej pozycji.
Obserwuj obrotomierz i włącz klimę.
Napisz co było dalej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez arek4116 » 22 sie 2012, 20:13

Elektryk stwierdził ze mieszanka paliwa którą dostaje Mazda jest zauboga i cały czas obstaje przy przepływomierzu . Czy uważacie ze to moze byc jego wina ?
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2012, 21:43
Posty: 7
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 22 sie 2012, 20:51

Przepływomierz może być uszkodzony ale zazwyczaj jak poda to definitywnie.
Swoja droga to małe pytanko: na podstawie czego ten elektryk (elektromechanik) stwierdził, że mieszanka jest za uboga?
Robił analizę spalin lub podłączał się do sondy lambda czy też.... po prostu tak wymyślił? ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez arek4116 » 24 sie 2012, 14:32

Panowie od czego jest ten przewód i czy może miec on coś wspólnego z moim problemem?
Załączniki
Zdj__cie116.jpg
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2012, 21:43
Posty: 7
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 LPG

Postprzez radar88 » 24 sie 2012, 23:55

A bardziej wyraźnie zdjęcie ??I skąd on idzie ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ProboszczV6 » 25 sie 2012, 09:01

Jeśli jest to pojedynczy przewód zakończony dziwaczną wtyczką, to ma iść do czujnika w pompie wspomagania, powodzenia z wpinaniem tego na miejsce, bo jest poniżej króćca w którym są czujniki temperatury i sam nie wiem jak tam dojść z łapami bo przeszkadza wszystko, też zapomniałem sobie go wpiąć jak składałem silnik i teraz sobie dynda, może to i ma związek jakiś...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9