Słabnący silnik

Postprzez Wodzu » 21 lip 2009, 21:19

Dzis po raz kolejny sprawdziłem czujnik spalania stykowego i znowu miernik pokazal przerwe :/. Wpadł mi pomysł do głowy może w celu wyeliminowania usterki na chwile zastapie czunik rezystorem 560kohm. Co o tym sadzicie?
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 21 lip 2009, 21:38

steven napisał(a):acha skoro wyskoczyły Ci te 4 błędy po raz drugi, to najpierw sprawdź te komponenty na których miałeś te błędy

wymienil sondy na nowe i nadal bledy sa na tych sondach
Wodzu napisał(a):Wpadł mi pomysł do głowy może w celu wyeliminowania usterki na chwile zastapie czunik rezystorem 560kohm. Co o tym sadzicie

pomysl dobry i moze byc skuteczny, ale nie mam pojecia czy zadziala.... nie wiem moze i tak :|
a ja sie zaciekawilem jaki jest czujnik w silniku K8 moze wlasnie z jednym przewodem ;) sprawdze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez wojtek4ws » 21 lip 2009, 21:40

Wodzu napisał(a):Dzis po raz kolejny sprawdziłem czujnik spalania stykowego i znowu miernik pokazal przerwe :/. Wpadł mi pomysł do głowy może w celu wyeliminowania usterki na chwile zastapie czunik rezystorem 560kohm. Co o tym sadzicie?


warto by było zeby wczesniej ktos sprawdzil jakie wartosci pokazuje czujnik przy pracujacym silniku lub obczail w jakims info ile powinien pokazywac, ale jest to jakis plan:) mysle ze zaplon bedzie sobie szalał skoro komp bedzie otrzymywal sygnal "cisza" wiec moge przyspieszyc zaplon do bólu- tak było u mnie – kable czujnika mialy przebicie i zapłon po wyjeciu zworki serwisowej przestawial sie około 25 stopni przed GMP...
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez Janusz626 » 21 lip 2009, 21:46

wojtek4ws napisał(a):lub obczail w jakims info ile powinien pokazywac

Janusz626 napisał(a):Sprawdz miernikiem miedzy tym przewodem a masa silnika oczywiscie na wylaczonym silniku, to czy cieply wiele nie zmieni roznica bedzie jakies 50kohm czyli jakies 550-600


wojtek4ws masz racje ze
wojtek4ws napisał(a):zaplon bedzie sobie szalał skoro komp bedzie otrzymywal sygnal "cisza" wiec moge przyspieszyc zaplon do bólu- tak było u mnie – kable czujnika mialy przebicie

bo u mnie tez tak bylo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 21 lip 2009, 21:52

Janusz626 napisał(a):ja sie zaciekawilem jaki jest czujnik w silniku K8 moze wlasnie z jednym przewodem

Bede wdzieczny :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez wojtek4ws » 21 lip 2009, 21:54

WODZU jak chcesz to sprawdze swój czujnik ktory wymontowałem czy nie ma przebicia miedzy obudowa a kablem sygnałowym , jak sie okaze ze ma odpowiednią oporność to Ci go podeśle, wytniesz sobie masę podepniesz kabel sygnałowy do kostki i sprawdzisz co z tego wyniknie... miałem go wyrzucić a Tobie może sie przyda, przecież zupy z niego nie ugotuję :)
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez Janusz626 » 21 lip 2009, 21:54

Wodzu napisał(a):Bede wdzieczny

szukam i szukam i chyba czujnika spalania stukowego w silniku K8 nie ma... bo go nie widze w manualu :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 21 lip 2009, 22:10

wojtek4ws napisał(a):jak sie okaze ze ma odpowiednią oporność to Ci go podeśle

Dzieki :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 21 lip 2009, 22:12

Janusz626 napisał(a):szukam i szukam i chyba czujnika spalania stukowego w silniku K8 nie ma

poprawka... czujnik jest w K8 jeszcze musze znalesc szczegoly ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez steven » 22 lip 2009, 09:54

Janusz626 to jeżeli wykasował błędy, to niech sprawdzi jak one działają... możlwe, że działają poprawnie, tylko gdzieś jest kabel upstryknięty i komp nie dostaje tych informacji... cudów nie ma, ale sonda, albo kabel no mógł jeszcze komputer się wykrzaczyć... nie wiem ilu masz przewodową sondę... ale jak 3 lub 4 to sprawdź czy na grzałke dostajesz prąd i czy masz masę... nie wiadomo też jaka sonda, ja kiedyś kupiłem za 80 zł i pochodziła miesiąc... jak zobaczyłem potem jej wykres to aż mnie zatkało, od tamtego czasu tylko bosch lub ngk... i cena to conajmniej 160-200 zł... ale to wychodzi dopiero na oscyloskopie... tak samo czujnik stukowy... w tej rozpisce to podesłałem, masz dokładnie jakie powinien komputer od niego dostawać wartości. zmierz je i będziesz wszystko wiedział...

Bo wg mnie samo sprawdzanie wypiętych elementów, nie zawsze i nie do końca się sprawdza... najlepiej je mierzyć na gnieździe od kompa i dopiero jak nie działa sprawdzać instalacje i czujniki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Wodzu » 22 lip 2009, 19:24

Zabardzo nie mam czasu na grzeganie sie z ecu i rozbieranie tapicerki. Podepne 2 czujnik i sprawdze bledy
ps ma kto epc zeby sprawdzic czy to jest jedno pinowy?
Obrazek
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 22 lip 2009, 21:56

steven napisał(a):Janusz626 to jeżeli wykasował błędy, to niech sprawdzi jak one działają... możlwe, że działają poprawnie

chodzi ci o te stare sondy co Wodzu je wymienil ?? tez mam takie przeczucie ale moge sie mylic
steven napisał(a):nie wiem ilu masz przewodową sondę... ale jak 3 lub 4 to sprawdź czy na grzałke dostajesz prąd i czy masz masę

strzelam ze trzy przewody na sonde,
steven napisał(a):nie wiadomo też jaka sonda, ja kiedyś kupiłem za 80 zł i pochodziła miesiąc... jak zobaczyłem potem jej wykres to aż mnie zatkało, od tamtego czasu tylko bosch lub ngk... i cena to conajmniej 160-200 zł...

czasem sie udaje ale czasem, na forum wiele o tym
steven napisał(a):w tej rozpisce to podesłałem, masz dokładnie jakie powinien komputer od niego dostawać wartości. zmierz je i będziesz wszystko wiedział...

a masz do silnika KJ Millera ??
steven napisał(a):Bo wg mnie samo sprawdzanie wypiętych elementów, nie zawsze i nie do końca się sprawdza... najlepiej je mierzyć na gnieździe od kompa i dopiero jak nie działa sprawdzać instalacje i czujniki

kazdy czujnik czy cos innego jest do sprawdzenia, nie koniecznie przy samym PCM choc to raczej ostatecznosc, kazdy czujnik daje jakis sygnal czy temp. czy rezystancje itd... czy np jak sie wzbudzi, zreszta mozna tez sprwdzic podczas jego pracy
steven napisał(a):Bo wg mnie samo sprawdzanie wypiętych elementów, nie zawsze i nie do końca się sprawdza... najlepiej je mierzyć na gnieździe od kompa i dopiero jak nie działa sprawdzać instalacje i czujniki

wiesz ile to roboty trzeba i czasu... mysle ze kolejnosc odwrotna nie zaszkodzi ;)
Wodzu napisał(a):Podepne 2 czujnik i sprawdze bledy

i koniecznie daj znac Wodzu
Janusz626 napisał(a):czujnik jest w K8 jeszcze musze znalesc szczegoly

nie moge znalesc ale jeszcze poszukam
Wodzu napisał(a):ma kto epc zeby sprawdzic czy to jest jedno pinowy

wystarczy manual i wychodzi ze taki sam jak do KJ czyli dwu pinowy

ps nie moge znalesc manuala do KF... ma ktos ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 22 lip 2009, 22:02

Janusz626 napisał(a):strzelam ze trzy przewody na sonde,

4 przewody

Janusz626 napisał(a):nie moge znalesc manuala do KF... ma kto

Szukalem wczoraj i nie znalazlem
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71258&sid=39763fecd62eb26679d03df86abc561c


Kolega ma chyba calego Haynesa
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 22 lip 2009, 22:11

Wodzu napisał(a):Kolega ma chyba calego Haynesa

ok, jutro sprawdze teraz ide nyny... malo czasu mam ostatnio
Wodzu napisał(a):4 przewody

:D no to zle strzelilem zreszta moja panna tez mi mowi ze zle strzelam i chyba slepakami... hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 22 lip 2009, 22:32

Janusz626 napisał(a):no to zle strzelilem zreszta moja panna tez mi mowi ze zle strzelam i chyba slepakami...

<lol>
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez steven » 23 lip 2009, 10:53

Janusz626 napisał(a):wiesz ile to roboty trzeba i czasu... mysle ze kolejnosc odwrotna nie zaszkodzi

no właśnie nie wiem ile zajmuje w Xedosie, myślałem że tak jak u mnie, czyli to są 3 spinki zdjęcie kawałeczka plastiku i nic nawet nie trzeba okręcać... elegancko wkładam igłę w każdy pin – oczywiście na podpiętym komputerze i załączonym silniku... i sprawdzam czy działa... od razu wiadomo wszystko...
prawie jak w OBDII :)
Bo jak tak czytam ile czasu już z tym wojujecie, to wydaje się mój sposób szybszym... –> po prostu chciałem pomóc :)

Janusz626 napisał(a):a masz do silnika KJ Millera

No niestety nie mam tak ślicznie rozrysowanej, ale mam calutki schemat instalacji ECU, a pewnie Ty też chciałbyś mieć :) Ale, że to jest podobno wartościowe :) to w zamian chcę, żebyś mi zamówił sterownik tempomatu do Mazdy GD –> taki 13 pinowy komputerek, oczywiście sam sobie za niego zapłacę – koszt nie powienien być większy niż 50-80 zł z przesyłką :D
A do KJta wystawię za chwilę w nowym temacie a tutaj podrzucę linka... :D

A jednak mam też rozpiskę, tylko roszkę inaczej zrobioną, ale wszystko da się zrozumieć :) A jest szansa, żebym od Was dostał workshopa do GD 2.0 16V?
Tego komputerka już nie muszę ;p

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79358
tu masz te info do KJtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Janusz626 » 27 lip 2009, 12:26

Wodzu jak tam sprawy stoja ?? cos do przodu

steven napisał(a):w zamian chcę, żebyś mi zamówił sterownik tempomatu do Mazdy GD –> taki 13 pinowy komputerek


jesli b.pilne to daj mi troche czasu i wiecej info, rozkminie temat i dam znac ;)
steven napisał(a):A jest szansa, żebym od Was dostał workshopa do GD 2.0 16V?

Workschop Suplement do silnika czy wszystko do tego auta ?? w GD byl tylko jeden 2.0 16V ??

EDIT: zajrzałem na twoja w NM i wiem juz o jaki silnik chodzi
EDIT 2: 25min wystrczylo mi zebym sie przekonal ze sie wpakowalem z obietnica :D ale zes namieszal... 140KM w GD... nono.. :D a cegla zamiast tempomatu moze byc ?? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez steven » 27 lip 2009, 15:43

Janusz626 jak da się nią sterować manetką, to jak najbardziej może być cegła :) odnośnie komputera tempomatu to już kiedyś go namierzyłem :) ale nie potrafiłem się dogadać z właścicielem :) teraz dalej szukam, ale już na luzie :)

A odnośnie 626 GD to okazuje się, że były 2 silniki 2.0 16V FE3 140KM i FE3N 148KM – chyba :p wg wielu FE3N miał być mocniejszy i wypuszczany głównie na Japonie, ja wiem, że FE3N miał czujnik stuku wspomagający ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, natomiast w FE3 kąt był ustawiany jakoś inaczej, no i w związku z tym chyba też komputer od FE3N byłby inny niż od FE3... tzn. piny te same, ale sterowania może inne ;P

Tak czy owak, sorki za OT :( a manual wystarczy silnika i elektryki silnika :) :) jakbyś miał to z góry bardzo dzękuję :)
Ja w swoim programie mam tylko manuala do 626 GD 2.2 i 2.2T... ;p
A do millera sporo tego mam... w sumie to chyba wszystko ;p więc jakbyś coś potrzebował, to pisz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Wodzu » 27 lip 2009, 21:28

Janusz626 napisał(a):Wodzu jak tam sprawy stoja pytajnik

Dostałem używany czujnik od kolegi Wojtek 4ws za co dziekuje. POmierzyłem go miedzy przewodem a obudowa i nadal przerwa :/. Skasowałem dzis blędy i odłaczyłem czujnik. Po odpaleniu wymrugał znowu to samo. Mam na 90% pewność że ten czujnik nawalił. Co sądzicie?
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez steven » 27 lip 2009, 22:31

ja bawiłem się ostatnio czujnikiem stukowym boscha montowanym w oplu porche i paru jeszcze innych markach... ten akurat model jest 2 przewodowy... i okazuje się że nie ma na nim rzadnego oporu pomiędzy tymi dwoma pinami... :| oczywiście czujnik działa, po podączeniu pod oscyloskop, albo nawet normalny miernik i uderzeniu go śrubokrętem pojawia się napięcie rzędu 1-2V... tak jak akurat w tym powinno się pojawiać... i wogóle czujniki stukowe chyba oscyloskopem radziłbym mierzyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9