Wysokie obroty – bieg jałowy (TA KL)

Postprzez Button » 18 maja 2011, 09:50

Witam,

czy obroty na zdjęciu ponizej są prawidłowe?
Czasem jak stoję na "N" to auto lekko drży i wydaje mi się, że obroty powinny być wyższe

Obrazek
Ostatnio edytowano 9 cze 2011, 12:16 przez Button, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez voytecku » 18 maja 2011, 11:24

Moim zdaniem jest w porzadku. Drzy caly czas czy tylko co jakis czas?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Wodzu » 18 maja 2011, 19:43

Wszystko ok <spoko>
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Misiowy » 18 maja 2011, 20:49

Obrotościomierz wskazuje jaknajbardziej poprawnie , przy tych obrotach
na zdrowej fałce z brandem mazda spokojnie możesz postawić serdecznie wypełniony kieliszek i ani
kropli nie uroni :D

Obeżyj dokłądnie z kanału poduszki silnika w pierwszej kolejności no chyba że ci pali na 5 garów
ale to po świecach szybko ocenisz...
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez Button » 18 maja 2011, 21:55

voytecku napisał(a):Moim zdaniem jest w porzadku. Drzy caly czas czy tylko co jakis czas?

Pozdrawiam,
voytecku.


Jak stoję na światłach, w korku to cały czas. Jeżeli bardzo delikatnie dodam gazu żeby obroty były >500 to drżenie znika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Pawel_Cis » 19 maja 2011, 00:02

Na 90 % jest to aparat <płacze> niedługo wyśle go do Tadziola i mam nadzieje ze wszystko wróci do normy :D

Edit:11 cze 2011 13:49
Po naprawie aparatu jest cały czas to samo <płacze> nawet załozyłem przewody ngk i poprawiło sie na jeden dzien ;/ ma ktos pomysł co to moze byc?

Pozdrawiam wszystkich i dzięki za podpowiedzi :)
Początkujący
 
Od: 14 maja 2011, 16:39
Posty: 12
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Xedos 9 2,0V6 24V 94r.

Postprzez Lefty_X9 » 19 maja 2011, 20:22

No ja mam ciut wyższe obroty... nie czuć żadnych drgań. Podłacz go pod kompa to odczytasz predkosc obrotową biegu jałowego


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez voytecku » 20 maja 2011, 00:41

Button napisał(a):Jak stoję na światłach, w korku to cały czas. Jeżeli bardzo delikatnie dodam gazu żeby obroty były >500 to drżenie znika

A masz wtedy na D czy na N? Moim zdaniem na N powinno byc OK, a na D delikatnie drgac. Tak samo dziala to dla innego trybu, np S lub R? Z drugiej strony pamietem, ze u mnie (KJ) czasem wolne obroty spadaly do 200-300, ale nie bylo zadnych drgan.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Button » 20 maja 2011, 09:03

voytecku napisał(a):
Button napisał(a):Jak stoję na światłach, w korku to cały czas. Jeżeli bardzo delikatnie dodam gazu żeby obroty były >500 to drżenie znika

A masz wtedy na D czy na N? Moim zdaniem na N powinno byc OK, a na D delikatnie drgac. Tak samo dziala to dla innego trybu, np S lub R? Z drugiej strony pamietem, ze u mnie (KJ) czasem wolne obroty spadaly do 200-300, ale nie bylo zadnych drgan.

Pozdrawiam,
voytecku.


Faktycznie jest jak piszesz – na N nie drga, na D troszkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Misiowy » 31 maja 2011, 13:24

j4ku3 napisał(a):Prace postępują bardzo szybko. Dobrałem się do rozrządu, był przestawiony na obu wałkach, teraz ustawiony jest jak boziunia przykazała./


Właśnie od wczoraj męcze się ze zdjęciem osłon rozrządu mam je odkręcone ale za diabła nie mogę ich wyciągnąć przednia L trzyma gdzieś na dole a tylna R blokuję się o to plastikowe koło którego za diabła nie mogę odkęcić
Możesz mi napisać jak to rozebrać żeby nie połamać czegoś?
Trzeba ściągać koło pasowe z wału korbowego ? i jak to zrobić w garażu
Jak rozmontować tą pompę od wspamagania całej chyba też się nieda odkręcić bo jest śruba pod kołem pasowym a jeg nie dam rady zdjąc w całości
Dotego pękł mi ten aluminiowy uchwyt rolki napinającej pasek wspomagania i wody
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez radar88 » 31 maja 2011, 21:42

Pompy nie wymieniałem ponieważ się dotarła i działa prawidłowo.
Plastikowe osłony : Musisz odkręcić napinacz górny, odkręcić koło od pompy wody, jak pamiętam lecz pewien nie jestem napinacz dolny również. Odkręcić wszystkie śrubki ( klucz 10) i dobrze się przyjrzyj czy na pewno wszystkie odkręciłeś (nie jestem pewien czy nie trzeba również odkręcić mocowania silnika, ale tego nie jestem pewien w 100%). Pierwszą którą musisz ściągnąć to ta od strony pasa przedniego a dopiero tą przy grodzi.Trzeba się troszkę namęczyć, ponieważ dół obudowy ma zakładkę na koło pasowe, ja nie odkręcałem i się udało założyć na swoje miejsce, może ktoś zna lepszy sposób.

Pozdrawiam,
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Misiowy » 1 cze 2011, 00:01

Po kilkugodzinnej walce udało się w końcu to rozebrać
musiąłem dorobić specjalistyczny przyrząd żeby odkęcić to plastikowe kółko
składa się z małego stolarskiego ścisku nawierconego na ramionach nagwintowałem otworki i wkręciłem dwie śróbki M6 pięknie się spisuje w praktyce <czarodziej>
Po oglądałem sobie znaki na rozrządzie i moim zdaniem mam przeskoczony pasek o ząbek na tylnej głowicy albo żle złożony no chyba że tak ma być ale to nie pasuje mi od mazdy
Ustawiłem dolny znak idealnie
https://picasaweb.google.com/lh/photo/foZFcAbGgrbm7Sae2H-foA?feat=directlink
Lewa głowica ustawiła się idealnie (dla ułatwienia narysowałem kreski ołówkiem na pasku)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/qOLfaUcRsOeRClQPDnVF-A?feat=directlink
Natomiast kropka na prawym kole jest moim zdaniem za nisko, ciężko tam zrobić dobrą fotę bo rurki od klimy i kielich wszystko zasłaniają tak to wygląda
https://picasaweb.google.com/lh/photo/f_AXAEfQS7kNl7DUjw5VGA?feat=directlink
jak przekręciłem minimalnie koło na wale tak aby kreska z prawego koła pokrywała się ze znakiem na głowicy to dół i lewa mi się również przesuneły troszeczkę
https://picasaweb.google.com/lh/photo/OP2vG2T7y15Vh13qgzgOyw?feat=directlink
a tu dół
https://picasaweb.google.com/lh/photo/xWDnuTkCvi-Cg-ptDw__Mg?feat=directlink

Czy tak ma być ? tzn nie da się idelanie ustawić tych znaków czy mam skopany rozrząd
problem osłuchiwaliśmy z Mckoperem i ten silnik jakoś dziwnie pracuje delikatnie go trzęsie czasem,
Do 3Krpm na wyższym biegu jest tak jak by mało elastyczny powoli idzie rozpędzanie się od 80km\h z piątki trzeba redukować do 4 na więkrzości zakrętów na ucho pracuje podobnie jak w tym fimiku
http://www.youtube.com/watch?v=LcWd83cL4lA

Niech mi ktoś coś poradzi zanim się wezmę za ściąganie pierwszy raz w życiu rozrządu :D

Edit:
Dziś zaprosiłem znajomego mechanika, obejżał pokręcił nosem i twierdzi żę z rozrządem wszystko OK
zmierzyliśmy ciśnienie na cylindrach na zimno oto wyniki:
1: 210psi
3: 210psi
5: 200psi
widać że na prawej głowicy mam minimalnie słabsze ciśnienie choć
i tak mieści się w normie

2: 220psi
4: 210psi
6: 220psi


norma z manuala głosi standard ma mieć 1400kPa albo 203psi a rozbierzności powyżej 28 psi
ale odnosi się do pomiaru na gorącym silniku więc chyba ok
po odpaleniu silnika mechanior stwierdził na słuch że to szklanka tak klekocze
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez Button » 9 cze 2011, 12:15

Zastanawiam się jeszcze nad czymś, w innym wątku wyczytałem, że podobne problemy mogą być spowodowane uszkodzoną poduszką pod skrzynią/silnkiem
U siebie od pewnego czasu słyszę stukanie przy ruszaniu,stawaniu i skręcaniu – mam wrażenie, że dochodzi z lewego, przedniego koła.
Byłem u polecanego w łódzkim mechanika, który po zdjęciu koła, rozebraniu hamulca, stwierdził że z zawieszeniem jest wszystko ok.
Ktoś inny zasugerował mi później, że to może być wina uszkodzonej poduszki.
Co o tym myślicie i ewentualnie jak to sprawdzić, jak droga może być taka naprawa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez j4ku3 » 10 cze 2011, 20:40

Po to są znaki, aby na nie ustawić rozrząd. Słuchaj u mnie silnik palił, a na jednej głowicy miałem przestawiony o ząbek – tak jak u Ciebie. W moim przypadku jak kręciłem rozrusznikiem, to słychać było, że nie kreci "naturalnie" i coś go blokuje.

PS. Czytałem Twój post dot. uciekającej wody. Miałem dokładnie ten sam problem, wodę wciągało, a wycieków nie było, będę śledził temat, bo nie rozwiązałem problemu. "Pociąłem" motor na żyletki i czekam na nowy.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Misiowy » 10 cze 2011, 23:35

Hey
Rozumiem że odpisałeś do mnie

Mnie też wydaje się że kiedyś zimny silnik odpalał na dotyk a teraz z sekunde dwie trzeba jednak przytrzymać kluczyk obroty najpierw wskakują na 2000Rpm ale to trwa ułamek sekundy potem wskazówka trzyma około 1250 i spada płynnie wraz z wzrostem temp silnika. To chyba normalny objaw bo komp porzebuje chwilki na ustabilizowanie parametrów pracy

Rozrząd poskęcałem bez ruszania czegokolwiek, kilka niezależnych osób twierdzi żę jest w normie
i że nie da się tak idealnie tego ustwić ale przydała by sie opinia kogoś z forumowych mechaników
Wiem ze tak przez intrnet to ciężko postawić diagnozę z jaką kolwiek odpowiedzialnością za swoje słowa no ale w moich stronach to sie na fałwejach znają i to tych kilkunastoletnich raczej a do Dembicy mam te 650km i się obawiam czy tam dojadę z tym klekotem No chyba że istnieje jakiś polecany warsztat w pomorskim o którym niewiem
Tylko pierońska ciasnota wewnątrz komory silnika powstrzymała mnie przed samodzielna próbą zdjęcia i założenia tego paska o ząbek dalej na prawej głowicy. Zresztą robił bym to pierwszy raz więc troszkę się obawiałem, no ale ten dizlowski klekot mnie dobija aż wstyd z garażu wyjechać
Ciężko założyć pasek rozrządu w przydomowym garażu? Trzeba mieć jakieś blokady specjalne klucze
bo znajomy mechanior co trochę w kanadzie pracował twierdzi że wałek po zluzowaniu paska sam się przekręci pod wpływem nacisku sprężyn zaworowych, a wogóle to nie możliwe żeby pasek rozrządu przeskoczył na jednym kole skoro napinacz jest sprawny i pasek w stanie dobrym (sprawdzał te rzeczy jak miałem rozebrane osłony)

Wogóle to mam dodatkowe pytanie ponieważ po zdjęciu osłon pod kołami rozrządu na głowicach zauważyłem duży napis K8, Czy to znaczy mam głowice z MX3 czy to normalna 2,5l KL'ka?
Z wodą problem rozwiązałem winy był korek na zbiorniku wyrównawczym nie trzymał ciśnienia
teraz jest już dobrze
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

PostTen post został usunięty przez radar88 13 wrz 2011, 15:46.
Powód: Post pod postem

Postprzez Beny » 12 cze 2011, 21:06

mnie dzisiaj też dopadło znowu szarpanie,miałem spokój jakieś 3 lata i znowu trzeba szukać przyczyny :|
Według mnie przyczyna leży po stronie elektryki,ale dzisiaj wymieniłem profilaktycznie filtr paliwa bo swoje już miał przejechane i zobaczymy.

A te objawy występują na pełnym czy pustym baku?
Mi kiedys zatkało tak siatkę przy pompie paliwa że przy niskim poziomie paliwa auto zaczynało przerywać tak jak przy walnietym aparacie.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Wodzu » 12 cze 2011, 21:18

Poduszki dostaniesz w Tedgum-ie, najwieksza jest pod akumulatorem i na niej wisi skrzynia.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Pawel_Cis » 12 cze 2011, 22:29

Nie lałem jeszcze do pełna :] ale jak zalałem za 100 zł to i tak było to samo ;/

Mi jeszcze Tadziol podpowiedział żebym wymienił czujnik temp silnika bo on może być walnięty i dawać przez to za duża dawkę paliwa.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2011, 16:39
Posty: 12
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Xedos 9 2,0V6 24V 94r.

Postprzez Wodzu » 13 cze 2011, 19:33

Sprawdz kopułkę, mi tez lekko szarpało walnieta okazała sie wlasnie kopulka, nagaru na stykach było ze 2 mm.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9